مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم شارجه بازیکنان باکیفیت خارجی دارد و اگر کوچک ترین فضایی به آنها بدهیم با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

پایان رأفت در گفت‌وگو با فارس، درباره شکست پرسپولیس از الدحیل قطر اظهار داشت: پرسپولیس نیمه اول را خوب شروع کرد و در ۲۰ دقیقه اول با وجود اینکه توپ دراختیار الدحیل قرار داشت، ضدحملات خوبی می‌زد. در این دقایق کادرفنی پرسپولیس به خوبی الدحیل را آنالیز کرده و بازیکنان این تیم فضا را پوشش می‌دادند تا بتوانند پس از تصاحب توپ با ضدحمله خلق موقعیت کنند.

وی افزود: در همان دقایق یکی دو موقعیت روی دروازه الدحیل ایجاد شد اما پس از ۲۵ دقیقه بازی روال عادی گرفت و میزان مالکیت هر دو تیم ۵۰-۵۰ بود.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: متأسفانه در نیمه دوم یک پنالتی برای الدحیل اعلام شد و پس از آن گل هم روند بازی تغییر کرد. این تیم پس از به ثمر رساندن گل فضا را گرفت و توپ را به پرسپولیس داد. از آن زمان بازیکنان الدحیل سعی می‌کردند با ضدحمله به پرسپولیس ضربه بزنند و تیم ما هم موقعیت خاصی به جز صحنه دقیقه ۹۶ که رامین رضائیان صاحب توپ شد به حریف نداد. درنهایت با یک پنالتی بحث برانگیز بازی را به الدحیل باخت.

رأفت درباره عملکرد داور بازی و همچنین بخشش مهدی بن عطیه قبل از شروع این دیدار گفت: هر چند شاید فدراسیون فوتبال نتواند دخالت آنچنانی در بحث برگزاری مسابقات داشته باشد اما وقتی چهار نماینده ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا عازم قطر شدند، باید یک نفر از فدراسیون فوتبال هم در آنجا حضور داشت و دست‌کم در AFC آدمی داشتیم تا ۲ ساعت مانده به بازی مهدی بن‌عطیه را که مهره تأثیرگذاری برای الدحیل است و در بازی قبلی هم اخراج شده نبخشند.

وی افزود: به نظر من خود بن‌عطیه هم از این اقدام ای‌اف‌سی هنگ کرده بود و مانده بود چگونه در قاره آسیا چنین اتفاقی رخ می دهد. حتی در مصاحبه بعد از بازی اش از مسئولان الدحیل تشکر کرد زیرا باور داشت با تلاش‌های آنها AFC وی را بخشیده است. به هر حال قطر هم به عنوان میزبان رقابت‌ها از چنین امتیازی برخوردار می‌شود.

وی اضافه کرد: از طرفی داور ضعیف سریلانکایی خطاهای ۶۰-۴۰ که باید برای پرسپولیس سوت می‌زد برای الدحیل گرفت. وی بارها برای تیم ملی ایرن و تیم‌های باشگاهی کشورمان سوت زده و کاملاً دیلان پررا را می‌شناسیم. به هر حال داورانی را که AFC انتخاب می‌کنند تا حدی به طرف تیم میزبان تمایل دارند.

رأفت با اشاره به لزوم برد پرسپولیس در بازی با شارجه امارات، توضیح داد: بازی شب گذشته شارجه مقابل التعاون را دیدم. این تیم اماراتی چهار بازیکن خارجی بسیار باکیفیت دارد که تمام این نفرات رو به جلو و در بخش تهاجمی بازی می‌کنند. اگر پرسپولیس به خارجی‌های شارجه فضا بدهد دچار مشکل زیادی می شود. شارجه شب گذشته ۶ گل به التعاون عربستان زد و کسی باور نمی‌کرد این تیم تا این اندازه قوی باشد.

رأفت افزود:‌ شارجه پس از شیوع ویروس کرونا بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده است. تمام بازیکنان پرسپولیس در پست‌های خود باید مراقب خارجی‌های شارجه باشند تا فرصت ضربه زدن را از آنها بگیرند.

وی درباره انتقاد هواداران نسبت به زهردار نبودن مهاجمان جدید پرسپولیس اظهار داشت: عیسی آل کثیر بازیکن سرعتی و تکنیکی است که نیاز به فضا دارد. نفرات جدید تنها سه بازی در کنار پرسپولیس انجام داده‌اند و باید به آنها زمان بیشتری داد تا توانایی‌های خود را نشان بدهند. آل کثیر و رمضانی از امروز احساس می‌کنند به چه تیمی آمده‌اند و باید تیم‌های قبلی خود را فراموش کنند. بازی کردن در پرسپولیس بسیار سخت است و اگر بخواهند دربازی‌های آتی گلی به ثمر نرسانند تحت انتقادهای زیادی قرار می‌گیرند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیسی‌ها با مقایسه علی علیپور اعتقاد دارند آل‌کثیر و رمضانی شاید نتوانند کارایی خاصی برای این تیم داشته باشند گفت: علیپور هم زمانی که به پرسپولیس آمد، یک بازیکن نیمکت‌نشین بود و نفراتی چون مهدی طارمی و مهاجمان دیگر ثابت بازی می‌کردند. وی آرام آرام در قالب تاکتیک تیم قرار گرفت و با توجه به اینکه بازیکن سرعتی و تاکتیک‌پذیر بود سریع‌تر جا افتاد.

رأفت افزود: مهاجمان جدید پرسپولیس هم باید زمان داشته باشند و البته خودشان هم بیشتر تلاش کنند. شاید کسی در تیم سایپا از آرمان رمضانی انتظار نداشت، اما پرسپولیس پرهوادار است و بازیکن جدا از تلاش بیشتر باید برای به دست آوردن دل هوادار هم زحمت بکشد.

وی ادامه داد:خودم مهاجم بودم و از الان نباید نفرات تهاجمی پرسپولیس را دچار استرس کنیم. کادر فنی‌ هم وظیفه دارد با استفاده از تاکتیک‌های مختلف از این نفرات نتیجه بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)