مرجع خبری پرسپولیس : معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس، گفت: رأي ابلاغي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال عليه باشگاه پرسپوليس فاقد هر گونه وجاهت و اعتبار قانوني است.


مصطفي شكري درباره رأي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال عليه باشگاه پرسپوليس و اقدامات اين باشگاه در اين خصوص، تصريح كرد: كميته انضباطي به عنوان بالاترين مرجع انضباطي در حوزه فوتبال مي‌تواند نقش بسيار تعيين كننده‌اي در مديريت مقوله اخلاقي و انضباطي داشته باشد به شرطي كه عناصري چون دقت، سلامت، سرعت و صحت در آرا و اقدامات اين كميته مورد توجه قرار گيرد. در صورت عدم رعايت شاخص‌هاي مذكور، اين نقش معكوس شده و خود به عاملي در جهت بر هم ريختن توازن انضباطي تبديل مي‌شود.

معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس با تأكيد بر اينكه در رأي صادره در خصوص اتفاق‌هاي بازي پرسپوليس و تراكتورسازي تبريز ايرادات اساسي قابل مشاهده است، گفت:

 

از بارزترين ايرادات شكلي رأي ابلاغي اين است كه علي‌رغم صراحت بند 6 ماده 12 آيين‌نامه، اين رأي به امضاي هيچ‌يك از اعضا نرسيده است. عدم حضور رئيس كميته انضباطي در ايران و عدم وجود هر گونه پرونده و رايي در دبيرخانه كميته انضباطي متعاقب مراجعه حضوري نماينده باشگاه پرسپوليس در تاريخ نهم مرداد ماه (سه روز بعد از اعلام رأي) و عدم ارايه پرونده جهت مطالعه نماينده حقوقي، نشان‌دهنده سوري بودن رأي ابلاغي است.

وي خاطرنشان كرد: جالب اينجاست كه حتي امضاي مسئول اعلام برابر با اصل بودن رونوشت ارسالي نيز به دليل تعجيل دوستان در اقدام، از قلم افتاده است. بر اين اساس و به طور قطع رأي ابلاغي فاقد هر گونه وجاهت و اعتبار قانوني است كه اين موضوع رسماً به كميته انضباطي فدراسيون اعلام و تصريح شده است كه حق باشگاه پرسپوليس در تجديد نظر خواهي از رأي كميته انضباطي، پس از ابلاغ قانوني رايي معتبر، محفوظ است.

 

شكري با اشاره به اينكه اين رأي به لحاظ ماهوي نيز داراي ايرادات اساسي است، افزود: نكته حائز اهميت اقدام عجولانه سازمان ليگ در تعيين بازي‌هاي موضوع محروميت رأي صادره است. اين در حالي است كه در رأي صادره، صرف نظر از تمامي ايرادات شكلي و ماهوي، حداقل اين درايت لحاظ شده است كه بر خلاف رويه معمول، تعيين بازي مشمول رأي، بر عهده سازمان ليگ نهاده شده است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه اتفاق‌هايي كه در اين بازي افتاد، قطعاً در بازي برگشت پرسپوليس و تراكتورسازي مي‌تواند منجربه بروز حوادثي ناگوارتر و جبران ناپذيرتر از آنچه تا به حال شاهد بوديم شود، حداقل از سازمان ليگ به عنوان متولي اصلي برگزاري مطلوب مسابقات اين بود كه با استفاده از اختيارات محوله (متعاقب اصلاح روند شكلي و ماهوي صدور رأي) بازي برگشت پرسپوليس و تراكتورسازي را به عنوان يكي از دو بازي موضوع محروميت تراكتورسازي اعلام كند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)