خصوصی‌شدن سرخابی‌ها، مشکلات حقوقی حوزه ورزش در عقد قراردادها، وضعیت مالی فدراسیون‌های ورزشی و… در نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با ریاست سازمان بازرسی کل کشور مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌ حسن درویشیان در دیدار با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: سال گذشته باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس در فهرست واگذاری‌ها قرارگرفته بود. امسال نیز این موضوع مطرح است. رئیس مرکز خصوصی‌سازی هم در دیداری که با بنده داشته بر این موضوع تأکید داشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: بنابراین وزارت ورزش هم حمایت کرده و این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کند تا با واگذاری به بخش خصوصی معضلات ناشی از این دو باشگاه خاتمه یابد. البته برخی می‌گویند که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد می‌توان آن‌ها را در تعهدات واگذاری پیش‌بینی کرد؛ بنابراین اصل واگذاری این دو باشگاه دولتی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید برای درآمدزایی پایدار فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی‌ دقیقی انجام دهد تا این بخش از ورزش منتظر بودجه دولتی نباشند.

درویشیان ادامه داد: همچنین ضرورت دارد برنامه‌های «کوتاه‌مدت»، «میان‌مدت» و «بلندمدت» فدراسیون‌ها تدوین شود و متناسب با این برنامه‌ها، برنامه اجرایی و عملیاتی در نظر گرفته شود تا هم قابل نظارت باشد و هم چشم‌انداز آن مشخص باشد.

در ادامه این نشست مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با استقبال از نظارت و بازرسی گفت: بنده از ابتدا بر بالا بردن سلامت کار وزارت ورزش و جوانان با استفاده از ابزارهای نظارتی مختلف تأکید داشته و در این مسیر برای هیچ دستگاه نظارتی محدودیتی قائل نبوده‌ام.

وزیر ورزش و جوانان بابیان اینکه چند سال بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را اداره کرده‌ایم گفت: بنده با تمام قوت پیگیری می‌کنم که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی محقق شود. همه سیستم ما بسیج شده‌اند که کار خصوصی‌سازی این دو باشگاه انجام گیرد. چراکه معتقدیم دو معضل بزرگ، جدی و کمرشکن وزارت ورزش و جوانان دولتی بودن این دو باشگاه است.

سلطانی‌فر در پایان با مطرح کردن روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از سازمان بازرسی خواست در این خصوص با وزارت ورزش و جوانان همکاری کند تا به یک راهکار مناسب برای خروج از شرایط فعلی برسند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)