پرسپولیس نیوز : دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس گفت: برای بازی فردا من موافق دروازه بانی سوشا مکانی برای پرسپولیس هستم نه لوبانف.

بهروز سلطانی درباره آخرین وضعیت پرسپولیس در آستانه دیدار با سایپا به ویژه در این باره که گفته می شود احتمال دارد سوشا مکانی پیراهن شماره یک تیم پرسپولیس در بازی فردا را بر تن کند صحبت کرد. وی همچنین نسبت به دیالوگ رد و بدل شده بین دروازه بان تیم استقلال و علیرضا بیرانوند واکنش نشان داد. سلطانی همچنین به مدیران سایپا پیشنهاد داد که موضوع ظرفیت 10 درصدی تماشاگران پرسپولیس را برای بازی فردا مدنظر قرار ندهند.

*مخالف دروازه بان خارجی هستم

دروازه بان اسبق پرسپولیس در این باره که گفته می شود برانکو بین مکانی و لوبانف یک نفر را برای بازی فردا انتخاب می کند اظهار داشت: به اعتقاد من این حق سوشا مکانی است که درون دروازه تیم پرسپولیس بایستد. من یک ایرانی هستم و عرق ایرانی دارم. نمیخواهم لوبانف درون دروازه پرسپولیس بایستد. چون کلا موافق دروازه بان خارجی نیستم. ما در فوتبال مان دروازه بان کم نداریم و باید از همان ها استفاده کنیم.

وی افزود: سوشا مدت هاست در پرسپولیس حضور دارد. دروازه بان خوبی است و اگر هم چند وقت پیش اشتباهاتی مرتکب شد تاوانش را داد و حالا هم به خوبی متوجه اشتباهاتش شده است. از آنهایی که درباره او گذشت کردند هم باید تشکر کرد چون او جوان است و نباید آینده اش را از بین برد. سوشا فردا می تواند با پختگی لازم و انگیزه ای که دارد از دروازه پرسپولیس حراست کند.

سلطانی ادامه داد: مکانی یکی از دروازه بانان تیم ملی ایران است که برایش سرمایه گذاری کرده ایم. چه باشگاه های او و چه فدراسیون فوتبال برای مکانی هزینه کرده اند. بنابراین نباید به راحتی او را از فوتبال دور کرد.

*لوبانف به کار پرسپولیس نمی آید

هر دروازه بانی بیشتر با سبک دروازه بانی کشور خودش آشناست و مدتی زمان لازم است تا با سبک دروازه بانی در یک کشور دیگر آشنایی پیدا کند. لوبانف هم در این چند بازی که به پرسپولیس آمده عملکرد خوبی نداشته یا اگر هم در بازی قبل گل نخورد بیشتر به خاطر عملکرد خوب خط دفاعی و بازیکنان پرسپولیس در خط هافبک بود.

وی افزود: ممکن است یک دروازه بان ایرانی در فوتبال انگلیس نتواند کارایی لازم را داشته باشد. سبک فوتبال انگلیس سبک ارسال و سانتر است. به همین خاطر تا یک دروازه بان جدید بخواهد با آن وضعیت بخواهد هماهنگ شود یک نیم فصل زمان لازم است. به این خاطر و با توجه به صدور مجوز بازی سوشا بهتر است از همین دروازه بان از همین بازی استفاده شود. چون لوبانف به این زودی ها به کار پرسپولیس نمی آید.

*از رحمتی توقع نداشتم

بهروز سلطانی پس از اطلاع از مصاحبه های بیرانوند پس از بازی با استقلال که عنوان کرده رحمتی تیم محبوب او را با لحن بدی مورد خطاب قرار داده و او را پرسپولیسی و (… دوآتشه) صدا زده گفت: اگر رحمتی چنین حرفی را زده باشد که ظاهرا فیلم آن هم موجود است واقعا برایش متاسفم. این کلمات و طرز صحبت کردن برازنده مهدی رحمتی نیست. دروازه بانی با نزدیک به هشتاد بازی ملی باید برای جوانی مثل بیرانوند الگو باشد. از او توقع نداشتم.

*رحمتی توهین سنگینی کرده است

دروازه بان اسبق تیم ملی در ادامه صحبت پیرامون حرف های رحمتی و بیرانوند تاکید کرد: معتقدم که نباید گفت رحمتی اشتباه کرده است. رحمتی با این همه سابقه و تجربه نمی تواند اشتباه کند. یعنی حق اشتباه ندارد. شاید بیرانوند 23ساله از این قبیل حرف ها بزند و بگویند اشتباه کرده، اما رحمتی بی احترامی کرده است. این حق بیرانوند که علاقه مند به پرسپولیس است نبوده که این واژه سخیف را از یک پیشکسوتش که شاید حتی زمانی که الگوی او هم بوده بشنود.

*افشارزاده با رحمتی برخورد کند

سلطانی اضافه کرد: قطعا این باخت برای استقلال خیلی سنگین بوده که چنین اخباری پس از آن در رسانه ها منتشر می شود. اما به طور کلی ما بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس هرگز به این شکل برای هم کری نخوانده ایم و نخواهیم خواند. چنگیز، حاجیلو، حجازی و امثال آنها همه از دوستان خوب من بوده و هستند. ما بیرون از زمین با هم رفیقیم و از این قبیل حرف ها حتی در شوخی هم به هم نمی زنیم.

دروازه بان اسبق پرسپولیس با اشاره به سابقه دوستی اش با سرپرست باشگاه استقلال گفت: افشارزاده از دوستان صمیمی من است که اتفاقا به او ارادت ویژه ای دارم. مدیری اخلاق مدار که همیشه شخصیتش زبانزد اهالی ورزش بوده است. با شناختی که از او دارم می دانم که از این اتفاق ناراحت است و از او می خواهم که حتما با مهدی رحمتی برخورد کند.

*دو درصد هم برای هواداران پرسپولیس کافی است

سلطانی درباره تصمیم مدیران سایپا برای اختصاص 10 درصد از جایگاه تماشاگران پرسپولیس در بازی فردا اظهار داشت: سایپایی ها بدانند که اگر دو درصد هم به پرسپولیس اختصاص دهند این بازی را می بازند. آخر سایپا کجا طرفدار دارد که 90 درصد صندلی های خالی آزادی را پر کند. به آنها پیشنهاد می کنم به جای این کار در ورزشگاه را باز کنند تا لااقل بازی تیم شان با شور و حال بیشتری انجام شود. چون اگر همان 10 درصد هم به آزادی نروند از این پرسپولیس آماده شکست خواهند خورد.

*امیدوارم پرسپولیس بدشانس نباشد

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره دیدار فردای این تیم مقابل سایپا گفت: پرسپولیس در 4،5 بازی اخیر در نیم فصل جدید یک تیم سراسر هجومی نشان داده است. بازیکنان تیم از چپ و راست و یا از عمق خط دفاع حریف هرکاری که بخواهند می کنند. چه روی زمین و چه روی ارسال ها حریف شان را اسیر خود کرده و مجال نفس کشیدن به آن نمی دهند.

سلطانی افزود: با توجه به شرایط خوب پرسپولیس و بازی های پرنوسان سایپا حتم دارم اگر پرسپولیس در بازی فردا اسیر بدشانسی نشود به راحتی این تیم را شکست خواهد داد. البته سایپا در خط هافبک نفرات خوبی دارد اما پرسپولیس از این خط هم به راحتی رد می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)