پرسپولیس نیوز : مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که این باشگاه برای امضای قرارداد جدید با بازیکنانش سقف خاصی را در نظر گرفته است.

علیرضا رحیمی پس از تمدید قرارداد نیلسون با باشگاه پرسپولیس گفت: خوشبختانه امروز توانستیم قرارداد نیلسون را تمدید کنیم و فقط تمدید قرارداد یکی دو بازیکن ملی‌پوش باقی مانده است. متاسفانه مشکلی که ما در قراردادها داریم این است که قرارداد اکثر بازیکنان پرسپولیس متمم دارد که تعدادشان هم زیاد است. حالا باید هم به این متمم‌ها احترام بگذاریم و هم مشکلات را حل کنیم. متاسفانه یک‌سری از قراردادهایی که در باشگاه پرسپولیس امضا شده مغایر با قوانین بین‌المللی است.

 

وی افزود: متأسفانه الان اکثر بازیکنان ما بیش از 4 یا 5 قرارداد در باشگاه دارند و این دردسری بزرگ برای ما است. روی قراردادها متمم زده شده و باید همه را جمع‌و جور کنیم. بالاخره دردسرهایی داریم و باید با آنها کنار بیاییم. ما نمی‌توانیم به قراردادها نه بگوییم ولی خودتان قضاوت کنید که یک ورزشکار باید چند قرارداد داشته باشد.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد ماجرای خلعتبری نیز، گفت:‌ ما همیشه از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کنیم اما قراردادی که مربوط به خلعتبری است یک قرارداد مربوط به عجمان و یک قرارداد مربوط به خودش است. من معتقدم خلعتبری برای باشگاه زحمت کشیده و باید زحمات او را جبران کرد اما به هر حال مشکلاتی بابت قراردادش وجود دارد و چک‌هایی دست ایشان داریم. شاید به نفع خودش و ما بود که این طور از او جدا شویم.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار بود او در پرسپولیس بماند ما باید پول عجمان را پرداخت می‌کردیم. طلب خود این بازیکن را هم می‌دادیم و برای فصل جدید هم قرارداد می‌بستیم. با توجه به اینکه خلعتبری از باشگاه پرسپولیس چک برگشتی داشت به این نتیجه رسیدیم که با تعامل قرارداد او با باشگاه پرسپولیس فسخ شود چون ادامه این قرارداد از نظر مالی به نفع هیچ کدام‌مان نبود.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت مهرداد پولادی هم اظهار داشت: من هنوز با پولادی صحبت نکرده‌ام اما قراردادی در اختیار باشگاه پرسپولیس است که شاید دست خود پولادی هم باشد. این قرارداد می‌گوید مهرداد پولادی یک سال دیگر به باشگاه تعهد دارد. البته سیدجلال با ما قراردادی ندارد اما به نوعی به غیر از سید جلال حسینی بقیه بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس با باشگاه قرارداد دارند ولی باز هم می‌گویم هر کسی قراردادی دارد به ما بگوید تا به آن احترام بگذاریم.

رحیمی در واکنش به اظهارات روز گذشته امیر عابدینی هم عنوان کرد: مبلغ قابل توجهی را ما باید به عجمان بدهیم. شاید برخی از حرف‌ها در مورد خلعتبری باشد اما ما هم همه چیز را بررسی می‌کنیم. من می‌توانم هر سال 5 قرارداد گران‌قیمت با بازیکنان امضا کنم و حتی با 2 نفر از بهترین بازیکنان جهان هم قرارداد ببندم اما بستن قرارداد کاری ندارد بلکه عمل کردن به تعهد است که کار را مشکل می‌کند. ما برای فصل جدید سقف بودجه 18 میلیاردی داریم که باید آن را رعایت کنیم ضمن اینکه مگر یک فوتبالیست چقدر می‌خواهد پول بگیرد؟ اصلا ما کاری به سقف هم نداریم. آیا باید به یک فوتبالیست زنگ بزنیم و بگوییم خواهش می‌کنیم بیا و یک میلیارد پول بگیر؟

وی ادامه داد: از همین‌جا اعلام می‌کنم که به هیچ بازیکنی به صورت شخصی چک نمی‌دهم و طبق قوانین ابتدا قراردادها را امضا می‌کنیم و بعد پول بازیکنان را پرداخت خواهیم کرد.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا توانسته بازیکنانی را که در لیست علی دایی حضور داشته‌اند جذب کند، گفت: فکر نمی‌کنم هیچ مربی بتواند صددرصد خواسته خود را در فصل نقل و انتقالات برآورده کند اما خوشبختانه ما با علی دایی کمال همکاری را داشتیم و هیچ مشکلی هم در این خصوص نداریم.

رحیمی با اشاره دوباره به قرارداد خلعتبری با باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: بدهی باشگاه عجمان 250 هزار دلار بوده که خودتان حساب کنید چقدر می‌شود؟ ما هیچ وقت از خلعتبری نخواستیم تا به باشگاه تخفیف بدهد. قرارداد خلعتبری یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است که به این باید چک برگشتی و بدهی عجمان را هم اضافه کنید. حالا ببینید ما باید چقدر به این بازیکن پول بدهیم؟ ما دنبال تخفیف از خلعتبری نبودیم اما ایشان 30 الی 40 درصد از پولش را می‌خواست. ایشان حتی از ما چک هم داشت باید چکار می‌‌کردیم؟ این موضوع الان دردسرساز شده است. خلعتبری حرف درستی می‌زند و به ایشان بدهی داریم اما مشکلاتی هم وجود دارد ما می‌گوییم خلعتبری درست می‌گوید اما چطور این پول‌ها را باید بدهیم؟

وی در واکنش به شکایت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپولیس هم عنوان کرد: ژوزه مبلغ ناچیزی از ما طلب دارد و به خاطر دریافت آن شکایت کرده است. چیزی حدود یک میلیون و 800 هزار یورو! متاسفانه این بدهی‌ها برای مدیریت قبلی و در مجموع 33 سال گذشته باشگاه پرسپولیس است که الان به من رسیده و باید آن را هم پرداخت کنم. ای کاش می‌شد تعریف درستی از باشگاه‌داری دولتی یا خصوصی صورت می‌گرفت تا مشکلات زیاد نشود. هر چند من نمی‌خواهم زحمات مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس را زیر سوال ببرم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا اسپانسر این باشگاه تا امروز توانسته به وعده‌های خود عمل کند، گفت: خوشبختانه اسپانسرمان به موقع تمام چک‌هایش را پاس کرده و حتی زودتر از موعد مقرر هم این کار را انجام داده است. ما با اسپانسر مشکلی نداریم حتی از همین جا می‌خواهم از‌ آقای گل رخسار تشکر کنم. متاسفانه این باشگاه پرسپولیس بوده که نتوانسته تعهداتش را به موقع در قبال اسپانسر انجام بدهد. ایشان برای ما سنگ تمام گذاشته اما ما در قبال ایشان هیچ کاری نکردیم ولی مشکلاتی است که باعث شده مدیران دنبال برخی خلاف‌ها باشند. حتی اسپانسر به ما اعلام کرده حاضر است که چک‌هایش را خیلی زودتر پاس کند و تا امروز این کارها را انجام داده که این هم جای تشکر دارد. ایشان به من این قول را داده است ولی باز هم می‌گویم ما هم صددرصد به تعهد خود عمل نکردیم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که سقف پرداخت پول توسط باشگاه پرسپولیس به بازیکنان چقدر است، عنوان کرد: اکثر بازیکنان با پرسپولیس قرارداد سفیدامضا کرده‌اند ما هم قول می‌دهیم تا به بازیکنان پول خوب بدهیم و پاداش هم در نظر بگیریم اما باید بگویم که سقف پرداختی ما به بازیکنان زیر یک میلیارد تومان یعنی حدود 950 میلیون تومان است.

 

 مدیرعامل پرسپولیس در پایان در مورد عقد قرارداد برخی بازیکنان و باشگاه‌ها به صورت نجومی با یکدیگر، گفت: من نمی‌توانم درمورد این موضوع دخالت کنم ولی قرارداد من شفاف است نه چک می‌دهم و نه دستی به کسی پول می‌دهم. طبق لیست کار خودم را انجام می‌دهم ولی اگر قهرمان آسیا شویم هوای بچه‌ها را داریم حتی در لیگ برتر. این موضوع را تأیید کردیم آن هم توسط هیأت مدیره تا الان سقف قرارداد بازیکن ما 950 میلیون تومان است و مالیات‌ها را هم خود بازیکنان باید بدهند تا الان هم اکثر بازیکنان با ما قرارداد سفید امضا کرده‌اند و همه چیز را به خود ما سپرده‌آند که این هم جای شکرش باقیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)