سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: ما تا ۳۰ روز دیگر مطالبات برانکو را پرداخت می‌کنیم اما افرادی که اطلاعات حقوقی ندارند با فضا سازی هواداران را نگران می‌کنند‌.

مهدی رسول پناه در گفتگو با برنامه ورزشگاه شبکه پنج درباره رای جدید فیفا که در آن اعلام شده است باشگاه پرسپولیس برای تسویه حساب با برانکو ۳۰ روز فرصت دارد، اظهار داشت: ما بعد از محکومیت بدوی به یک میلیون و ۵۰ هزار یورو همراه با ۵ درصد سود سالیانه، ۲۰ هزار فرانک هزینه دادرسی را فروردین پرداخت کردیم تا مشروح رای را دریافت کنیم. تا الان ۳۰ درصد از طلب را پرداخت کردیم و کمیته انضباطی هم ۳۰ روز مهلت داده که در این مدت سایر مطالبات برانکو را تسویه کنیم.

وی درباره اینکه آیا بخشی از مطالبات برانکو و دستیاران وی از حق انتقال بیرانوند پرداخت شده است، گفت: ۱۵ مرداد پول بیرانوند به حساب باشگاه آمد که این مبلغ ۵۵۰ هزار دلار بود و ۳۵ هزار دلار هم به فدراسیون فوتبال تعلق گرفت که ۵۱۵ هزار دلار ماند. ۱۲۰ هزار یورو را برای پرداخت مطالبات مارکو پرداخت کردیم و پرونده او بسته شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ۵ درصد سود زلاتکو و ایگور را هم از این پول دادیم و طلب آنها را از محل مطالبات فیفا دادیم. از آنجاییکه نمی توانستیم پول برانکو را در عمان به یورو پرداخت کنیم و برانکو هم این موضوع را قبول نکرد مجبور شدیم برای تبدیل یورو به ریال عمان حدود ۲۰ هزار دلار دیگر هزینه کنیم.

رسول پناه ادامه داد: سه پرونده ایگور و زلاتکو و مارکو بسته شده است و امروز هم نامه فیفا مبنی بر تسویه مارکو به دست ما رسید. درباره زلاتکو و ایگور فرم های مربوط به پرداخت به آنها را فرستادیم و فدراسیون هم آنها را ارسال کرده و منتظریم آقای زلاتکو و ایگور هم این فرم را بفرستند و پول را به صورت اتوماتیک فیفا پرداخت کند.

وی درباره میزان دقیق طلب باقی مانده برانکو توصیه داد: حدود ۷۸۴ هزار یورو از مطالبات برانکو مانده که با کمک اسپانسر و استفاده از منابع دیگر این مبلغ را هم در طی روزهای آینده پرداخت می کنیم.

رسول پناه درباره اینکه آیا قرار است برای پرداخت باقی مانده پول برانکو بازیکنی را به فروش برسانند، گفت: اصلا هیچ بازیکنی را برای تأمین این مبلغ نمی فروشیم. ما از ظرفیت های مالی پرسپولیس استفاده می کنیم و نه قرض می کنیم و نه پولی را پیش خور می کنیم.

وی درباره حواشی مربوط به قرار داد کارگزار گفت: ما از اسپانسری که داریم تشکر می کنیم که در پرداخت ها به ما کمک کردند هیچ حواشی ای درباره این قرارداد وجود ندارد و قراردادها شفاف سازی شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد و قرارداد را روی سایت ها گذاشتیم. حق هوادار است بداند این قرارداد به چه شکلی امضا شده و ما هم شفاف سازی کردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا خواجه وند معاون حقوقی باشگاه پس از بازداشت همچنان در باشگاه حضور دارد،پاسخ داد: خیر خواجه وند دیگر در باشگاه نیست.

رسول پناه درباره اینکه آیا پرسپولیس ۱۲۷ هزار دلار جریمه شده گفت: متاسفانه رای درست مطالعه نشده و برخی ها که اطلاعات حقوقی ندارند با شایعه سازی هواداران را نگران می کنند. ما برای پرونده برانکو باید ۳۰ هزار فرانک به دلیل بی توجهی به مهلت درنظر گرفته شده و دو تا ۱۵ هزار فرانک هم به همین دلیل در پرونده دستیارانش پرداخت کنیم.

وی افزود: بعضی ها درباره محرومیت نقل و انتقالات و سقوط به دسته های پایین تر صحبت کردند که اصلا چنین چیزی مطرح نیست. طبق ماده ۱۵ بند ۱۵ کمیته انضباطی این حکم آمده و در مرحله اول یک ماه هم برای پرداخت پول برانکو فرصت داریم. خیال هواداران هم راحت باشد و این پول را در همین یک ماه پرداخت می کنیم و هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا در قرارداد پنج بازیکن یعنی خلیل زاده، نوراللهی، کنعانی، ترابی و یک بازیکن دیگر این تیم تیم بندی وجود دارد که می توانند با پرداخت درصدی از حق ترانسفر خود به تیم های خارجی از این تیم جدا شوند، گفت: این موضوع درست یا غلط مربوط به دوران مدیریت‌های قبلی باشگاه است و بندی در قراردادشان وجود دارد که می توانند جدا شودند و به دوره مدیریت فعلی پرسپولیس ارتباطی ندارد. اما ما اعلام کردیم میخواهیم اسکلت تیم را حفظ کنیم و می خواهیم طبق نظر سرمربی همه بازیکنان را نگه داریم.

رسول پناه درباره اینکه آیا علیپور پیشنهاد چینی‌اش را رد کرده است، توضیح داد: من در جریان پیشنهاد چین علیپور نیستم. همه بازیکنان ما که بازیکنان بزرگ مملکت و تیم ملی هستند پیشنهاد دارند اما آنها هم دوست دارند در تیم ما بمانند.

وی درباره اینکه آیا بشار رسن درخواست کرده باشگاه مانند امسال با وی قرارداد ۴۲۰ هزار دلاری ببندد، گفت: ما ۹۲ درصد قرارداد فصل جاری رسن را پرداخت کرده ایم. البته وی از فصل قبل هم مقداری طلب دارد که آن را هم در چند روز آینده پرداخت می کنیم و قرارداد بشار را تمدید می کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس توضیح داد: فضا سازی که دوستان در فضای مجازی انجام می دهند کام هواداران را تلخ می کند‌. ما گفتیم شفاف سازی می کنیم و اگر رای کمیته انضباطی بیاید آن را به مردم نشان می دهیم و همین الان هم گفتم این رای در سایت باشگاه منتشر شود. دو هفته قبل هم گفتند که پنجره بسته شده و اصلا چنین چیزی نیست و ما هر روز پیگیر هستیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)