پرسپولیس نیوز : رضا محمدی می‌گوید دوست دارد در پرسپولیس بماند.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس درباره نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر، نیمکت نشینی خود در طول فصل، داستان انتقالش در نیم فصل و آینده خود صحبت کرد.

 

در حالی با پرسپولیس عنوان نایب قهرمانی را کسب کردید که همیشه روی نیمکت بودید.

 

در ابتدای فصل وقتی متوجه شدم دایی سرمربی تیم است، خیلی خوشحال شدم و یکی از آرزوهایم این بود که با او کار کنم. دایی نظر مثبتی روی من داشت اما آمدن علیرضا حقیقی نابهنگام بود. نمی‌دانم آمدن او از کجا نشأت گرفت. هر چه بود جدا از صحبت‌هایی بود که در ابتدای فصل با من شده بود. من در ذوب‌آهن شرایط خوبی داشتم و فصل قبلش هم در سپاهان بازی می‌کردم. در نیم فصل هم از نفت و و ذوب آهن پیشنهاد داشتم و دو باشگاه برای رفتن من به نفت توافق کرده بودند اما رفتار بچگانه حقیقی و عدم تمکین دستور سرمربی باعث شد که دایی به من دستور بدهد، بمانم. او به من گفت اصلا نمی‌گذارم به تیم دیگری بروی. من هم فقط تمرین و سعی می‌کردم از مصاحبه و حرف زدن دوری کنم.

 

برایتان سخت نبود که در کل فصل بازی نکنید؟

قطعا من هم مثل هر بازیکنی دوست داشتم بازی کنم اما صلاح تیم این بود که من بازی نکنم. من هم از نظر سرمربی تمکین می‌کردم.

 

در نیم فصل اول با حضور حقیقی تبدیل به دروازه‌بان شوم شدید.

 

خیلی نمی‌خواهم درباره آن زمان صحبت کنم. با هر کدام از اعضای کادر فنی که صحبت می‌کردم، می‌گفتند آمدن حقیقی با نظر ما نبود. حتی اگر ذره‌ای هم احتمال می‌دادم که حقیقی می‌خواهد بیاید در پرسپولیس نمی‌ماندم. حتی زمانی که چهار روز مهلت نقل و انتقالات تمام شده بود لوکا بوناچیچ گفت به ذوب‌آهن بیا. ما رضایت‌نامه‌ات را می‌گیریم. به هر حال قسمت این گونه بود.

برگردیم به پرسپولیس. چه شد که با وجود قهرمانی در نیم‌فصل نتوانستید در پایان فصل عنوان قهرمانی را به دست آورید؟

فکر می‌کنم که پرسپولیس از هفتم خرداد تمرینات خود را شروع و شاید اولین تیمی بود که کار خود را برای فصل جدید آغاز کرد. اردوی خوبی در سرعین داشتیم و کادر فنی به خوبی همه مسائل را مدیریت می‌کرد اما از مقطعی مشکلات مالی کمر تیم را شکست. بازیکنان دیگر تحمل نداشتند و این مساله تا شب عید هم طول کشید. ضمن این که ثبات مدیریتی هم در باشگاه نبود و دست پروین را از بالا بسته بودند و او حتی حق امضا نداشت. اگر اعتصاب کردیم فقط به این خاطر نبود که پولمان را بخواهیم بگیریم که بیشتر برای این بود که مسئولان صدایمان را بشنوند. مطمئن باشید که هر فرد دیگری به غیر از دایی سرمربی ما بود، پرسپولیس چهارم و پنجم هم نمی‌شد. او با صحبت‌هایش بازیکنان را آرام می‌کرد و ما هم برای سربلندی آبرو و اعتبار خودمان تلاش می‌کردیم.

به نظر می‌رسد با وجود نیمکت‌نشینی در کل فصل رابطه خوبی با نیلسون دارید.

من و نیلسون جدا از رقابتی که داشتیم، دوستان صمیمی برای یکدیگر بودیم. حتی خیلی از مواقع تلفنی با هم در ارتباط و در بیشتر اردوها هم‌اتاق بودیم. به هر حال یک نفر از ما باید بازی می‌کرد. من هم سعی می‌کردم در هر بازی به نیلسون روحیه بدهم و از پشت سر تا جایی که می‌توانم او را حمایت کنم. این چیزی است که خود من اگر در دروازه‌ باشم از دروازه‌بان ذخیره انتظار دارم. یکی از نقاط مثبت ما در این فصل انسجام دفاعی بود. علی دایی در تمرین‌های پیش‌فصل تاکید زیادی روی گل نخوردن داشت و در هر بازی از نوک خط حمله تا دروازه‌بان از دروازه‌ پرسپولیس دفاع می‌کردند. البته نیلسون هم سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشت.

 

چرا نیلسون در بازی‌های حساس گل‌های بدی می‌خورد؟

به هر حال این اشتباه‌ها ممکن است برای بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا هم پیش بیاید. در همین بازی بارسلونا با آتلتیکو مادرید مسی حتی نتوانست یک نفر را دریبل بزند. بعضی از مواقع این اتفاقات برای فوتبالیست می‌افتد و این هم از بدشانسی نیلسون بود که دو اشتباه مهم او در دو بازی حساس بود.

با وجود نیمکت نشینی و مشکلات مالی چه برنامه‌ای برای آینده‌ دارید؟

یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و دوست دارم در این تیم بمانم. با این حال باید شرایط خودم را آنالیز کنم. مسلما برای فصل جدید پیشنهادهایی خواهم داشت. با این وجود در فصلی که گذشت به هیچ وجه درباره مسائل مالی صحبتی نکردم. 70 درصد از پول فصل قبلم هم مانده بود اما زمانی که برای فصل جدید می‌خواستم مذاکره کنم یک کلمه از طلب دو فصل پیشم صحبتی نکردم. نمی‌گویم پول برایم مهم نیست. هر بازیکنی که این را بگوید دروغ گفته اما برای من مسائل مالی در درجه دوم قرار دارد. مهم‌ترین مساله برای من این است که بازی کنم و باید ببینم که چه اتفاقاتی می‌افتد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)