پرسپولیس نیوز : معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت:طی این مدت پرسپولیس و استقلال سالی ۳۰-۲۰ میلیارد تومان از محل اسپانسرهایشان گرفتند و خود را اداره کردند.

سید مناف هاشمی درباره  حسابرسی مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، اظهار داشت: پرسپولیس و استقلال دستگاه‌های اجرایی مستقل هستند، ذیحساب مستقل دارند و نباید به ما پاسخگو باشند. اما چون به عنوان زیرمجموع وزارت ورزش و جوانان فعالیت دارند، اطلاعات لازم را به وزارتخانه ارائه می‌دهند؛ اطلاعاتی که تا به امروز از مدیران این دو باشگاه خواسته شده، به موقع ارائه شده است.

وی ادامه داد:دو خزانه‌دار با هماهنگی مدیران پرسپولیس و استقلال و وزارت ورزش، برای این دو باشگاه انتخاب می‌شود. تمام تلاش‌ها و کمک‌ها در این راستاست که پرسپولیس و استقلال همچون گذشته با بدهی انباشته مواجه نشوند و چون این دو باشگاه از مزایده خارج شده‌اند، تلاش می‌کنیم در قالب بودجه سال ۹۵، بودجه مستقلی برای آنها در نظر بگیریم.

هاشمی  با تاکید بر اینکه پیش از این بسیاری از کمک‌ها به سرخابی‌ها باعث اضافه شدن بدهی‌های انباشته به این دو تیم شد، خاطرنشان کرد: طی این مدت پرسپولیس و استقلال سالی ۳۰-۲۰ میلیارد تومان از محل اسپانسرهایشان گرفتند و خود را اداره کردند. مشکل اصلی این دو تیم مربوط به بدهی‌های انباشته سال‌های گذشته است. تا آنجا که من به یاد دارم، این بدهی‌ها رقمی حدود ۷۰-۶۰ میلیارد است. بودجه‌ای که گفتند در قالب بودجه سال ۹۵ ویژه این دو تیم خواهیم گرفت، برای پرداخت این بدهی است. طبیعتاً اگر بخواهیم این بدهی را یک ساله بپردازیم، باید به میزان بدهی یعنی ۷۰-۶۰ میلیارد بودجه بگیریم. اگر بخواهیم دو ساله پرداخت کنیم، به یک دوم این رقم نیاز داریم و اگر بخواهیم سه ساله پرداخت کنیم، یک سوم آن باید در بودجه سال آینده پیش‌بینی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)