پرسپولیس نیوز :  مدافع تیم فولاد که اعلام شده بود کارت معافیتش باطل شده برابر پرسپولیس به میدان رفت و این سؤال به وجود آمد که چگونه این بازیکن مجوز بازی دریافت کرده است.

سروش سعیدی در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان 89 دقیقه بازی کرد و این در حالی بود که این بازیکن طبق مقررات نظام وظیفه و اعلام رسمی سازمان لیگ برتر نمی‌توانست برای فولاد بازی کند.

مدافع 23 ساله فولاد خوزستان نامش در بین 33 بازیکنی بود که کارت معافیت‌شان باطل شده بود. سایت سازمان لیگ در آخرین لیستِ بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده است، نام سروش سعیدی را هم در کنار 3 بازیکن دیگر فولاد قرار داد و با وجود اینکه تأکید شده بود باشگاه‌ها از به‌کارگیری این بازیکنان در مسابقات خودداری کنند، اما این بازیکن مقابل پرسپولیس به میدان رفت.

با وجود اینکه هیچ خبر رسمی مبنی بر حل شدن مشکل سروش سعیدی منتشر نشده بود، برخی مسئولان سازمان لیگ پس از به کار گرفته شدن سعیدی اعلام کردند مشکل این بازیکن حل شده است. حل شدن مشکل او هم نه با تأیید کارت معافیتش، بلکه با مدارک دانشجویی بوده، در حالی که طبق قوانین نقل‌وانتقالات، باشگاه‌ها باید تمامی مدارک بازیکنان را ابتدای فصل به سازمان لیگ تحویل دهند.

حسین ابن‌قاسم سرپرست تیم فولاد در این باره  گفت: سعیدی دانشجو بوده و البته کارت معافیت هم دریافت کرده بود اما نظام وظیفه اعلام کرد که کارت معافیت او باطل شده است. این بازیکن از ابتدای لیگ هم با کارت معافیتش مجوز بازی در لیگ را نگرفته بود، بلکه با مدارک دانشجویی برای فولاد به میدان می‌رفت.

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان در حالی می‌گوید بازیکن این تیم از ابتدای لیگ با مدرک دانشجویی بازی می‌کرده که سازمان لیگ تأکید کرد باشگاه‌ها از به کارگیری بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده خودداری کنند. به این ترتیب سعیدی نمی‌توانسته فولاد را همراهی کند چون طبق خبر سایت سازمان لیگ مجوز بازی او هم مانند کارت معافیتش باطل شده است. باطل شدن مجوز بازی سعیدی به این معناست که او با کارت معافیت مجوز حضور در بازی‌ها را دریافت کرده و مدارک دانشجویی این بازیکن دلیل صدور مجوز نبوده است.

ابن‌قاسم برای این مسئله نیز پاسخ دارد و درباره اینکه سازمان لیگ بعد از باطل شدن کارت‌های معافیت اعلام کرد باشگاه‌ها از به کارگیری این دسته از بازیکنان خودداری کنند، اظهار داشت: مدارک دانشجویی سال‌های قبل سعیدی در سازمان لیگ موجود بود و مدرک امسال او را هم بعد از به مشکل خوردن به سازمان لیگ ارائه کردیم. تمامی مدارک دانشجویی او هم توسط مسئولان نظام وظیفه و سردار صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی تأیید شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)