خبرگزاری پرسپولیس : دو هفته  از جنجال بوجود آمده در بازی با پرسپولیس با سپاهان در اصفهان گذشته و به رغم اینکه هیچکدام از حدس و گمان ها به واقعیت نرسیده.

آزمایشات هم نتوانسته موضوعی را اثبات کند می گذرد و به رغم اینکه مشمول مرور زمان شدن این موضوع، ذهن ما رسانه ایی ها نمی تواند آرام و قرار بگیرد.

آنچه که مسلم است و بدون آنکه بخواهیم شخص یا باشگاهی را محکوم کنیم اما باید اذعان کنیم که اتفاقی برای بازیکنان پرسپولیس در آن روز در اصفهان افتاده بود که آنها کنترل نداشتند و دیدیم چگونه تلو تلو می خوردند.

این اتفاق در نیمه دوم افتاد یعنی اینکه بین دو نیمه استراحت بازی، بازیکنان چیزی مصرف کرده و خورده بودند که بر روی روح و روان و عضلات آنها تاثیر گذاشته بود و نه مغزشان می توانست درست دستور بدهد و نه اگر دستوری هم صادر می شد عضلات و جسم آنها توان انجام دستورات را داشت.

بنده خودم که سالها در رسانه ها از نزدیک شاهد بازیهای مختلف ورزشی بوده ام چنین چیزی را ندیده بودم و برای همین حتی وقتی نتایج آزمایشات هم آمد و نشان داد که هیچ اثر مشکوکی در آزمایشات پرسپولیسی ها نبوده راضی نشدم و با چند فوق تخصص و متخصص پزشکی و روانپزشکی مشورت کردم تا آن ایده ایی که توی ذهن خودم بود را با آنها در میان قرار دهم.

ایده خود من این است که ماده ایی که این بازیکنان مصرف کرده اند و یا در آشامیدنی آنها ریخته اند یک ماده قوی با تاثیر آنی بوده که اثرات آن بعد از دو سه ساعت از بین می رود.

یک فوق تخصص پزشکی که انسان بسیار معتبر و شناخته شده ایی هم هست با تایید این مورد گفت: چنین چیزی صحت دارد اما من بعید می دانم در ایران آن ماده و علم استفاده از آن آمده باشد.

زمان تاثیر مواد مصرفی پرسپولیسی ها کوتاه مدت بوده است

وی گفت: بله یک موادی هست بنام "توکسیک ایجنت" که تاثیر فوری دارد و بعد از دوسه ساعت اثر آن به گونه ای از بین می رود که هیچ آزمایشی نتیجه آنرا نشان نمی دهد چون مصرف این ماده ادرار آور است و سریع از این طریق آثار برجای مانده را از بین می برد. اتفاقا برخی ورزشکاران حرفه ایی دنیا از این طریق قدرت غیرواقعی خود را افزایش می دهند و آزمایش آنها هم مثبت در نمی آید که البته تاثیر منفی و زیانباری روی قلب و عروق و اعصاب آنها در آینده برجای می گذارد و حتی ممکن است موجب فلج شدن یا مرگ ناگهانی ورزشکار شود.

این مقام و این فوق تخصص که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد : این مورد پرسپولیسی ها را من هم مشکوک بودم و باید تلاش کنیم اگر هم مواردی هست که خواسته و ناخواسته وارد ایران شده جلو آن را بگیریم چون ممکن است بعضا باعث افت شدید فشار بازیکنان و حتی مرگ آنها شود.

حالا و با بیان نظرات این پزشک متخصص یکبار دیگر بدون آنکه فرد یا اشخاص خاصی مورد نظر باشند  و بخواهیم کسی را محکوم کنیم خدمت مسببان چنین قضایایی و چنین افرادی عرض می کنیم که مراقب حداقل مراقب باشید اتفاق ناگواری رخ ندهد که فردا پشیمانی سودی ندارد.

رضا فیض آبادی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)