مرجع خبری پرسپولیس : بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سابق پرسپولیس از شرایط حاکم بر این تیم اصلا راضی نیست اما در مقطع کنونی استیلی را مقصر نمی‌داند و معتقد است باید به سرمربی تیم زمان داد. او از هواداران پرسپولیس می‌خواهد کمی صبور باشند و از تیم حمایت کنند تا ثمره آن را در هفته‌های آینده ببینند.


به نقل از ایپنا؛ حرفهای رهبری فرد را در ذیل می‌خوانید:

 

*شرایط پرسپولیس را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟

– اوضاع تیم که اصلا خوب نیست و با این شرایط کار برای کادر فنی و بازیکنان خیلی سخت است چون استرس بسیار زیادی روی تیم وجود دارد. من در این تیم بازی کرده‌ام و شرایط را درک می‌کنم. تماشاگران دیگر 10 تا 15 دقیقه هم طاقت نمی‌آورند و اگر تیم گل نزند شعار می‌دهند. تماشاگران باید یک مقدار صبور باشند.

 

*اما آنها همچنان علی دایی را تشویق می‌کنند؟

– خود آقای دایی هم مصاحبه کرده و گفته که تیم مهمتر است و پرسپولیس از من بزرگتر است. هنوز 3 هفته از لیگ گذشته و کار خیلی سخت است. من کاری به استیلی و بازیکنان ندارم اما با این شرایط کار کردن خیلی سخت است. وقتی در ورزشگاه خودت غریبه باشی کار سخت است. تجربه نشان داده که در هفته‌های اول نمی‌شود قضاوت کرد.

 

برق شیراز چند فصل قبل خیلی خوب شروع کرد اما در نهایت به لیگ یک سقوط کرد. مس کرمان هم فصل گذشته بد شروع کرد اما در ادامه خیلی خوب کار کرد. با توجه به شناختی که از استیلی دارم اگر حس کند نمی‌تواند کاری کند خودش می‌رود چون استیلی آدم خودخواهی نیست. علی دایی پارسال همین شرایط را داشت و هر 2 دربی را باخت و 5 باخت پشت سر هم داشت اما به او زمان دادند و در نهایت قهرمان جام حذفی شد. استیلی اگر نتیجه نگیرد خودش می‌رود چون خودخواه نیست که منافع خودش را در نظر بگیرد و منافع باشگاه را در نظر نگیرد.

 

*استیلی در شروع لیگ اعلام کرد که به کمتر از کسب 2 جام راضی نمی‌شود، با این شرایط می‌توان به کسب جام امیدوار بود؟

– اگر این وضعیت ادامه داشته باشد که به احتمال زیاد دارد چون جو بسیار بدی در بین تماشاگران وجود دارد و اعتراض آنها به نحوه آمدن استیلی و رفتن دایی است چون مردم فکر می‌کنند استیلی با رابطه دوستی سرمربی شده و هواداران هنوز استیلی را به عنوان سرمربی تیم نپذیرفته‌اند با این شرایط کار خیلی شده و با توجه به این وضعیت جام گرفتن که هیچی اگر جزو مدعیان هم باشند شاهکار کرده‌اند.

 

*عده‌ای هم جام را پیشکش کرده‌اند و می‌گویند مراقب باشید تیم به لیگ یک سقوط نکند؟

– سقوط کردن که در کار پرسپولیس نیست اما اگر همین روند را ادامه بدهند تا خودشان را جمع کنند فصل تمام شده چون تیمهای دیگر هم امتیاز نمی‌دهند. پرسپولیس سقوط نمی‌کند مگر استقلال است که سقوط کند و به لیگ 3 برود اما قهرمانی و جزو 4 تیم بودن هم برای پرسپولیس با این وضعیت سخت است. کسب یک امتیاز از 3 بازی اصلا قابل قبول نیست حتی برای کادر فنی و بازیکنان هم این نتایج قابل قبول نیست.

 

*بازی با مس سرچشمه را چطور پیش‌بنی می‌کنید؟

– شرایط برای استقلال و پرسپولیس همیشه همینطور است و تیمهای قعر جدول برای آنها مشکل‌ساز می‌‌شوند. فکر نکنید چون مس سرچشمه قعر جدول است راحت شکست می‌خورد. آنها انگیزه زیادی دارند و حاضرند بقیه بازیهای خودشان را ببازند اما این بازی را نبازند به همین دلیل با تمام وجود کار می‌کنند. پرسپولیس اگر این بازی را ببرد هنر کرده و شرایط روحی و روانی تیم عوض می‌شود چون پرسپولیس در حال حاضر نیاز به 3 امتیاز دارد و اگر این تیم را شکست دهد شرایط فرق می‌کند.

 

*این روزها همه از استیلی انتقاد می‌کنند، حبیب کاشانی به عنوان سرپرست موقت باشگاه در این اتفاقات مقصر نیست؟

– اگر تیم 3، 4 هفته دیگر نتیجه نگیرد من دیگر اینطوری صحبت نمی‌کنم و به شدت از استیلی انتقاد می‌کنم اما الان شرایطی نیست که فقط از استیلی انتقاد کنیم. الان نقش کاشانی خیلی مهم است و متأسفانه در این چند هفته ندیدم که از استیلی حمایت کند. کاشانی چرا سینه‌اش را سپر نمی‌کند تا چند تیر از انتقادات هم به سینه او بخورد. این انتقاداتی که روی سکوها است انتقاد به استیلی نیست بلکه انتقاد به کاشانی است چون مردم نحوه آوردن استیلی را نپذیرفته‌اند. همه به کاشانی انتقاد می‌کنند و او باید بگوید که انتخاب استیلی روی رفاقت نبوده اما متأسفانه دیده‌ام که استیلی این روزها خیلی تنها است.

 

افشین پیروانی هم همین شرایط را داشت و در پرسپولیس خیلی تنها بود. من اگر حمایت می‌کنم دوست دارم آدم‌های پرسپولیسی پرسپولیس را بچرخانند. وقتی تیم مقابل شهرداری تبریز گل را خورد چهره استیلی را نشان دادند، خیلی غصه خوردم. نمی‌شود با احساسات یک ملت بازی کرد و باید دنبال منافع تیم بود چون این تیم مال مردم است و می‌بینیم که مردم با این نتایج چقدر حرص می‌خورند.

*گفتگو: مهدی نوری

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)