پرسپولیس نیوز :  کاپیتان دهه 80 پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ما صحبت های جالبی را مطرح کرد.

 بهروز رهبری فرد کاپیتان سابق پرسپولیس طی چند هفته گذشته حسابی سر و صدا به راه انداخته بود. حمایت بی چون و چرای او از حسین هدایتی و حتی خبر جدایی اش از تیم های پایه پرسپولیس باعث شد تا حرف و حدیث های زیادی پیرامون او ایجاد شود.

همین مساله باعث شد تا گفت و گویی را با کاستاکورتای سال های گذشته هواداران پرسپولیس ترتیب دهیم.

– این روزها کمتر صحبت می کنی. دلیل خاصی دارد؟

نه، دلیل خاصی ندارد. قرار نیست که هر روز مصاحبه کنم. هر چند در این فوتبال آنقدر سوژه هست که اگر هر ساعت و دقیقه هم صحبت کنیم، کم است.

– اما بحث اصلی در مورد جدایی تو از تیم های پایه پرسپولیس بود. اینکه گفته شد با توجه به عدم حضور هدایتی در پرسپولیس تو و مجتبی محرمی نیز با توجه به حمایت هایی که از او داشتید، تصمیم گرفتید قید حضور در تیم های پایه پرسپولیس را بزنید. در این میان این سوال ایجاد می شود که چطور چهره های متعصبی چون مجتبی محرمی و بهروز رهبری فرد که همیشه در مصاحبه هایشان مدعی بودند پرسپولیس بالاتر از هر فرد یا چهره ای است به خاطر فردی چون حسین هدایتی به پرسپولیس پشت می کنند.

اصلا این حرف ها نیست. ماشاءالله خودشان می برند و می دوزند. من بهروز رهبری فرد هستم و از جانب خودم صحبت می کنم. آقا مجتبی (محرمی) شکر خدا حی و حاضر هستند و می توانند در مورد خودشان حرف بزنند اما من چه در دوران بازیگری و چه حالا که فوتبال را کنار گذاشته ام، گفته ام که پرسپولیس بالاتر از هر چهره و نامی است. از ابتدای پیدایش پرسپولیس چهره هایی در این تیم ها آمدند که من رهبری فرد انگشت کوچک آنها هم نخواهم شد. من به این قضیه اعتقاد دارم و تا روزی که نفس می کشم خواهم داشت.

– اما گفته می شود که به خاطر هدایتی به پرسپولیس و تیم های پایه اش پشت کردی.

چه کسی این حرف را زده؟ من همین امروز در تمرین تیم امید پرسپولیس حاضر شدم. در حال حاضر هم من و هم ادموند بزیک به عنوان مسئول کادر فنی تیم امید در این تیم مشغول به کار هستیم.

– ولی پیام هایی از تو در اینستاگرام منتشر شد که با توجه به عدم حضور هدایتی تمایلی به کار در تیم های پایه نداری.

منظور من این نبود. منظور من این بود که چهره هایی چون حسین هدایتی می توانند از نظر مالی به پرسپولیس کمک کنند و حتی تیم های پایه را از این وضعیت خارج کنند. نه مثل حالا که تیم های پایه حتی کاور برای پوشیدن ندارند. سوال من این است که چرا هدایتی و امثال او نباید به پرسپولیس کمک کنند؟ چرا امثال پروین، هدایتی و امیر عابدینی که پرسپولیسی های واقعی هستند، باید بیرون باشند و به تیم کمک نکنند. روی سخن من با مدیران و وزارت ورزش است. این تیم مال مردم است و بهتر است مردم در مورد آن تصمیم بگیرند.

– پس این شایعه که نژادفلاح با توجه به وابستگی هایی که به هدایتی داشت، مجبور شد به خاطر توصیه های او رهبری فرد و محرمی را با عنوان مربیان تیم های پایه معرفی کند را از ریشه و بن تکذیب می کنی؟

این شایعات برای من خیلی جالب است. کسی که با من تماس گرفت، محمد پنجعلی بود نه آقایان هدایتی یا نژادفلاح. آقای پنجعلی به عنوان مسئول و مدیر تیم های پایه با من تماس گرفت و از من خواست تا در تیم های پایه مشغول شوم.

– پس حالا هم در تیم امید هستی و استعفا نداده ای؟

نه. در خدمت پرسپولیس هستم.

– تو سرمربی هستی یا ادموند بزیک؟

من و ادموند هم بازی بوده ایم و مشکلی با همدیگر نداریم. هر دو سرمربی هستیم.

– قطعا خبر داری که حسین هدایتی با متنی که در اینستاگرام ضرغام اسماعیل مدافع چپ تیم ملی عراق منتشر کرده و مدعی شده که پول و مبلغ پیشنهادی او را برای حضور در ایران پرداخت می کند، حسابی سر و صدا کرده است. آیا این جوی که ایجاد شده را می پسندی؟

من نمی دانم چه جوی ایجاد شده اما حرف من این است که هر کس بخواهد به پرسپولیس کمک مالی کند را باید روی سر نگه داشت. پرسپولیس 40 میلیون هوادار در ایران دارد و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیاست. مردم چشم انتظار خریدهای این تیم در نقل و انتقالات هستند. خب وقتی چهره ای مثل حسین هدایتی و خیلی های دیگر حاضرند بدون هیچ چشمداشتی به پرسپولیس کمک کنند اما با موانع زیادی مواجه می شوند، چه تعبیری می توان داشت؟

– اما شاید اهداف زیادی پشت این نیت ها و کمک ها باشد.

اصلا این حرف ها نیست. کسی که مسئول پرسپولیس می شود باید از خودش بگذرد و با کنار گذاشتن منیت ها فقط به پرسپولیس و هوادارانش فکر کند. من سال ها در پرسپولیس بازی کرده ام و به این نتیجه رسیده ام مسئول باشگاه پرسپولیس برای این تیم باید گدایی هم بکند تا هوادارانش خوشحال شوند. از این رو باید دست آنهایی که بدون هیچ چشمداشتی و در این شرایط اسفبار اقتصادی از خودشان و مالشان برای کمک به پرسپولیس می گذرند، را بوسید.

– جذب سیدجلال حسینی هم برای خودش معضلی شده. برانکو او را نمی خواهد اما هوادار طالب و خواهان اوست. اگر بهروز رهبری فرد سرمربی پرسپولیس بود، آیا سیدجلال را جذب می کرد یا او را به بهانه سن بالا کنار می گذاشت؟

حالا که من سرمربی پرسپولیس نیستم اما اگر بودم حتی ثانیه ای روی جذب او تردید نمی کردم. مگر ما چند بازیکن مثل سیدجلال حسینی در فوتبال ایران داریم ضمن اینکه در این فوتبال سن فقط یک عدد است و نباید به شناسنامه کاری داشته باشیم.

– خیلی ها معتقدند همانطور که باشگاه پرسپولیس مصطفی قنبرپور را به عنوان سهمیه اش روی نیمکت پرسپولیس کنار برانکو قرار داد باید سیدجلال را هم به عنوان سهمیه باشگاه جذب کند. آیا چنین اقدامی با توجه به اینکه سرمربی سیدجلال حسینی را نمی خواهد منطقی است؟

اگر بخواهیم حرفه ای به این قضیه نگاه کنیم، نه کار درستی نیست. اما در فوتبال ما که حرفه ای که هیچ آماتور هم نیست و در کل بدبخت است، باشگاه می تواند سیدجلال حسینی را جذب کند چرا که شک نداشته باشید در طول فصل برانکو از او بهره خواهد گرفت و به چهره فیکس پرسپولیس تبدیل خواهد شد. من در مجموع معتقدم سیدجلال حسینی بهترین مهره برای پرسپولیس است.

– کلا برانکو را برای پرسپولیس مربی خوبی می دانی؟

زمانی که ما در تیم ملی بودیم تمام  تمرینات بر عهده برانکو بود و بلازویچ فقط ارنج می کرد. او تمرین دهنده فوق العاده ای است.

– آیا سرمربی خوبی هم هست. برخی می گویند که کوچ کردن و چیدن ارنج ضعف این مربی محسوب می شود.

من نمی توانم در این مورد نظری بدهم چون با او در این زمینه کار نکرده ام و سرمربی ام نبوده است.

– راستی همانطور که پیش بینی کرده بودی پیام صادقیان هم نتوانست در پرسپولیس طاقت بیاورد و در نهایت از این تیم رفت.

مثل روز برایم روشن بود. بزرگ تر از پیام صادقیان به خاطر یکی دو اشتباه ناخواسته از پرسپولیس رفتند. من همیشه مثال می زنم که بازیکنی چون شیث رضایی همین حالا باید به عنوان مدافع وسط تیم ملی و به صورت فیکس در ارنج کی روش بازی کند اما اشتباهاتی که داشت باعث شد که هم از پرسپولیس برود و هم این روزها کمتر کسی از او خبر داشته باشد. پیام صادقیان متاسفانه راه خوبی را در پیش نگرفت. او بازیکن بسیار خوبی است اما حاشیه ها امانش را برید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)