مرجع خبری پرسپولیس : اولین بار حمید استیلی بود که شماره های عجیب را در فوتبال ما رواج داد و حالا این شماره ها به موضوعی عادی تبدیل می شوند .

استفاده از شماره‌هاي عجيب روي پيراهن‌‌ها در فوتبال كشورمان با حركت استيلي آغاز شد.
سرمربي فعلي استيل‌آذين كه علاقه بسياري به پوشيدن شماره 7 داشت با حضور در پرسپوليس و به دليل احترامي كه براي پروين قائل بود از شماره 25 استفاده كرد البته با يك به علاوه در ميان 2 و 5.
استيلي اين رويه را از ايوان زامورانوي شيليايي برداشت كرد. جايي كه اين مهاجم عاشق شماره 9 با حضور رونالدو در اينتر مجبور شد پيراهن شماره 18 البته به اين شكل 8+1 را به تن كند. اين نوع لباس پوشيدن را استيلي باب كرد و بازيكنان ديگر هم اين رويه دنبال كردند.
يكي از اين بازيكنان پژمان جمشيدي بود. سال 82 و درست زماني كه پرسپوليس تيم رويايي خود را تشكيل داد علي دايي به جمع سرخپوشان اضافه شد. تا آن زمان جمشيدي پيراهن شماره 10 را مي‌پوشيد اما با حضور دايي، پژمان اين شماره را تقديم كاپيتان تيم ملي كرد تا با توجه به علاقه بالايش به اين شماره از تركيب 9+1 روي پيراهن خود استفاده كند. البته استفاده از اين شماره دردسرهاي فراواني براي جمشيدي به‌وجود آورده بود. به گفته خودش يك روز علامت به علاوه (+) توسط توليدي مورد نظر روي پيراهن حك مي‌شد و روز ديگر نه. جمشيدي اما با اين شماره و شرايط موجود يك سال در پرسپوليس بازي كرد و پس از آن راهي پاس شد. از بحث به علاوه موجود بين دو شماره كه خارج شويم استفاده از شماره‌هاي عجيب روي پيراهن بين ستاره‌هاي طراز اول فوتبال دنيا هم مرسوم است. يكي به خاطر تاريخ تولد و ديگري به دلايل شخصي. سال‌ها پيش زماني كه آنجلو پروتزي روزهاي اوج خود را در باشگاه رم و لاتزيو پشت سر مي‌گذاشت شماره 70 مي‌پوشيد.

عددي كه دقيقا نشانگر تاريخ تولد اين دروازه‌بان ملي‌پوش بود. ديگر بازيكني كه طي يكي دو سال اخير از شماره‌اي عجيب روي پيراهن خود استفاده كرده كسي نيست جز رونالدينيو. هدف مرد سال فوتبال جهان از انتخاب اين شماره چيزي نبود جز سال تاريخ تولد. حالا اين رويه كم كم در فوتبال ما هم جا مي‌افتد به‌خصوص كه حالا فصل نقل و انتقالات تمام شده و بازيكنان جديد به دنبال شماره جديد مي‌گردند. عادل كلاه‌كج به‌عنوان بازيكن تازه وارد پرسپوليس گفته كه دوست دارد شماره 10 بپوشد اما حالا كه اين شماره در پرسپوليس به ميثم بائو رسيده، كلاه‌كج شماره 99 را براي خود كنار گذاشته تا با شماره‌اي متفاوت وارد بازي‌ها شود. پس از كلاه‌كج عليرضا حقيقي دومين بازيكني است كه علاقه دارد تا با بقيه بازيكنان يك‌جورهايي فرق داشته باشد. گلر جوان پرسپوليس اما مي‌خواهد با شماره 90 ليگ نهم را شروع كند. شماره‌اي كه تا به حال هيچ بازيكني در ايران از آن استفاده نكرده و قطعا مي‌تواند راهكار تبليغاتي خوبي براي مطرح شدن حقيقي باشد. حالا بايد ديد آيا با اجازه سازمان ليگ و پوشيدن شماره‌هاي عجيب و غريب توسط كلاه‌كج و حقيقي آيا اين رسم عجيب در فوتبال ما و بين بازيكنان باب مي‌شود يا نه. نظر شما چيست؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)