پرسپولیس نیوز :مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نشست خبری ایتدا در مورد تیم‌های پایه و پیشکسوتان صحبت کرد.

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نشست خبری که در آن پیشکسوتان باشگاه مانند یوسفی، سلطانی، عربشاهی، باقری، ابوالقاسم‌پور، مطهری، رأفت، سالارکیا، کاشانی، کلانی، استیلی حضور داشتند اظهار داشت: از روز اولی که کار خودمان را در باشگاه پرسپولیس آغاز کردیم به دنبال این بودیم تا باشگاه شویم. به همین دلیل تلاش‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف انجام دادیم اما هنوز با باشگاه شدن فاصله داریم.

وی افزود: ما نیاز به تلاش‌های مؤثر و قوی‌تر داریم یکی از مواردی که یک سال شاید از برد هر سه سال گذشته ما هر روز آن را پیگیری می‌کردیم افتتاح صندوقی است که اعلام می‌کنیم یکی از بزرگترین چالش‌های تیم‌های پایه را می‌تواند حل کند.

رویانیان ادامه داد: متأسفانه در تیم‌های پایه هنوز به دلیل نداشتن سخت‌افزار و نرم‌‌افزار زیر صفر هستیم و باید به تیم‌های پایه برای توسعه فوتبال بیشتر توجه کنیم. دلیلش هم این است که همه مجبورند در فوتبال به تیم‌های بزرگسالان فکر کنند چون توجه جامعه و رسانه و چالش‌های مختلف برای مردم و مدیران به تیم‌های بزرگسال مربوط می‌شود.

رویانیان خاطرنشان کرد: به همین دلیل کمی نگاه به تیم‌های پایه ضعیف است و همیشه تیم‌های پایه در حاشیه هستند که من هیچ بزرگتر از من هم نمی‌تواند این کوه را بردارد. این موضوع نیاز به تلاش زیربنایی دارد به همین دلیل ما هم دنبال کار ماندگار رفتیم.

مدیرعامل قرمزپوشان ادامه داد: یکی دیگر از توجهات باشگاه پیشکسوتان بودند چه بخواهیم یا نخواهیم با پیشکسوتان بزرگان باشگاه‌های حرفه‌ای مانند پرسپولیس هستند و همیشه باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم. چون آنها صاحب باشگاه هستند ما در دو بخش تیم‌های پایه و پیشکسوتان به دنبال کارهای مادی و معنوی بودیم و خوشحالم که امروز موسسه‌ای افتتاح می‌شود که به صورت ریشه‌ای حامی تیم‌های پایه و پیشکسوتان است یعنی صندوق سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار یک سال طول کشید که در بورس به نتیجه برسیم و انشاءالله 14 دی‌ماه در جشن 50 سالگی ثبت‌‌نام‌ها را آغاز می‌کنیم و باید این را به صورت لری بگویم که 5 تا 10 میلیارد این صندوق درآمد دارد و همه باید برای تیم‌های پایه و پیشکسوتان هزینه شود یعنی هیچ مدیرعاملی نمی‌تواند این پول را به بازیکن بزرگسالش بدهد.

 رویانیان در ادامه گفت: درباره حضورمان در بورس در روزنامه‌ها توضیحاتی داده بودیم و امروز قرار است با حضور خبرنگاران از لوگوی این صندوق پرده‌برداری شود و چهاردهم دی‌ماه هم پذیره‌نویسی آن شروع خواهد شد. هر سهم 100 هزار تومان خواهد بود و می‌دانم که خیلی‌ها آمادگی دارند تا این سهام را بخرند البته باید این را بدانند که این پول‌ها به باشگاه نمی‌آید و مستقیما در بانک و بورس ریخته می‌شود و سود آن در تیم‌های پایه و پیشکسوتان هزینه می‌شود.
 
وی افزود: هر کسی که می‌خواهد در این قضیه سرمایه‌گذاری کند فکر نکند که ما می‌خواهیم پول آنها را بخوریم! این پول می‌رود در سیستم بانکی و بازگشت آن توسط دولت و بورس اوراق بهادار تضمین می‌شود این نظام اقتصادی برای تیم‌های پایه درست شده است. این کاری است که یک سال و نیم بر روی آن تلاش کردیم و بعد از این به هنر مدیریت بستگی دارد. هر چقدر پول بیشتری در این سهام وارد شود سود بیشتری عاید باشگاه می‌شود شرکت نظارتی‌ای هم در بورس قرار دارد و بر روی هزینه‌ها نظارت می‌کند که این پول و سود آن خرج جایی جز تیم‌های پایه و پیشکسوتان نمی‌شود.

رویانیان ادامه داد: البته حرف حاشیه‌ای هم باید بزنم و آن اینکه سامانه کمک هواداری به راه انداختیم و قبل از هر بازی هر هوادار ما به شماره 80406 پیامک خالی بزنند هر پیامک 120 تومان هزینه‌اش است و ما برای ترغیب هوادارانمان جوایز نفیسی همانند ماشین برای آن درنظر گرفتیم ما اولین باشگاهی هستیم که این کار را می‌کنیم و باید بگویم که این سیستم، سیستم کمک هواداری ایرانسل است.

در ادامه این نشست خبری، جعفر کاشانی در جلسه افتتاح صندوق بورس پیشکسوتان اظهار داشت: امیدوارم هر روز شاهد این باشیم که پرسپولیس بزرگ و بزرگ‌تر شود. ما باید برای بالا بردن سطح علمی باشگاه بیشتر تلاش کنیم. اگر باشگاه تبدیل به یک باشگاه حرفه‌ای شود مسلما بیشترین سود را هواداران و پیشکسوتان خواهند برد. ورزش ما متاسفانه الان فقط یک تیم است و باشگاه نشده است.خدا پدر و مادر محمد دادکان را بیامرزد که این باشگاه را درست کرد. پرسپولیس باید به روزی برسد که هیچ طوفانی آن را از بین نبرد. کارهای رویانیان مانند یک نهال شروع شده و اگر طوفان‌ها اجازه دهد به جایگاه خود می‌رسد.

همچنین کلانی دیگر پیشکسوت پرسپولیس نیز گفت: رویانیان با تمام توان با طوفان‌ها و مشکلات مبارزه کرده و به نظرم ایشان کارهای خوبی را انجام داد.

وی افزود: من از صمیم قلب از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که در زمانی که من بودم یا نبودم من و امثال من را حمایت کردند. ما همیشه مدیون باشگاه پرسپولیس هستیم و از کارهای بزرگ مانند تاسیس دانشگاه و آکادمی پرسپولیس حمایت می‌کنیم. امیدوارم این نهال نازک روزی توسط رویانیان توانمند شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)