خبرگزاری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد علت استعفای اخیرش حقیقت را بیان کرد: من دوماه خورده ی است که دارم خلاف ،قانون مدیریت می کنم چون حکم ماموریتم هنوز تمدید نشده.

 محمد رویانیان در برنامه ی پنجره ای رو به شب در رادیو ورزش شب گذشته به گفتگو پرداخت. قسمت هایی از گفتگو محمد رویانیان در پنجره ای روبه شب در زیر می آید :

رویانیان در ابتدا در مورد شیوه ی مدیریتی اش و انتقادهای که به او شده است گفت :باید دید که یک مدیر با چه هدفی مدیریت می کند ، من نتیجه گرا نیستم این عیب بزرگ من است و شاید برای این است که اخیرا هم استعفا دادم و گفتم می خواهم بروم ، البته کسی هم نمی تواند جلوی من را بگیرد من هنوز هم حرف ام را پس نگرفتم .

وی خاطرنشان کرد : اگر هنوز مانده ام چیزی جز زنجیر محبت هوادران نیست که مرا نگه داشته است و این که می ترسم بروم و عاقبت به خیر نشوم وگرنه هیچ دل خوشی ندارم ، من به عنوان یک مدیر اصلا نتیجه گرا نیستم نه این جا در هرجای دیگر هم که کار کردم شیوه ی من این طور بوده است .

مدیر عامل پرسپولیس افزود : گفتم اگر ۳ یا ۵ سال در پرسپولیس بمانم . امسال تازه سال صفر  من است من ۵ سال باید برنامه ریزی کنم من باشگاه آث میلان و تمام برنامه هایشان را دیدم و زمانی که برگشتم گفتم ما صفر هستیم من ۵ سال وقت می خواهم تا واقعا یک باشگاه تمام عیار بسازم.

سردار در پاسخ به این سوال که اگر باشما در این زمینه همکاری نشود چه خواهید کرد گفت : با ما طی این یک سال و نیم هم همکاری نشد به هرشکل ما هم کارهای کردیم این واقعیت است که تیم پرسپولیس نتیجه اش خوب نیست در جدول جایگاه مناسبی ندارد و مربی نیم فصل اول ما همه اش باخت داشت آقای علی کریمی را هم دو ماه بیرون کرد ولی مردم از من دست بر نداشتند ببینید تیم بالا نبوده مربی مان را هم هواداران قبول نداشتن ولی همچنان از من حمایت کردنند .

وی تاکید کرد : پس شعور هوادارن پرسپولیس آنقدر بالا است حتی زمانی که تیم نتیجه نمی گیرد بازهم از ما حمایت می کنند این به من یک پیام می دهد و آنها هم این است که برو دنبال برنامه ریزی برای ساختن یک پرسپولیس برای سه سال دیگر که در آسیا اول باشد ۵ سال دیگر در جهان اول باشد .

رویانیان افزود: زمانی که من وارد پرسپولیس شدم یک تیم بیمار بود که فقط اسمش پیروزی بود یعنی باشگاهی نبود ،کارهای که من کردم مردم حس گرفتن وباور کردند که شخصی آماده تا به این باشگاه کمک کند.

رادیو بیشتیرین رسانه ی بود که من را زد

مجری رادیو ورزش از رویانیان پرسید ؛شما چه گونه می خواهید برنامه ی ۵ سال تان را دنبال کنید درحالی که در یک سال نیمی که در فوتبال بوده اید ۲ بار استعفا داده اید شما با این عدم حمایت های که به آن اشاره داشتید می خواهید چه کنید ؟

بحث استقامت کردن برای اهدافی که به آن اعتقاد درایم یک موضوع است و بحث حفظ خودت در برابر آسیب ها یک موضع دیگر است که من دنبال حفظ خودم در برابر آسیب ها نیستم ، من ۳۴ سال است کارکرده ام که هنوزهم بازنشسته نشده ام ما استقامت کردن را یاد گرفتیم من اگر امروز از این جا بروم لباس سربازی می پوشم و در جای دیگر خدمت می کنم.

سردار رویانیان یاد آور شد :من زمانی وارد راهنمایی و رانندگی شدم که میزان کشته ها حدود ۲۷۰۰۰هزار نفر بود و سالی که از راهنمایی رانندگی خارج شدم این آمار به ۲۲۰۰۰هزار نفر کاهش یافت در حالی که تعداد ماشین ها دو برابر شده بود و خیلی از اتفاق های خوب هم در همان دوران اتفاق افتاد ، مثلا افتتاح پلیس ۱۱۰ که قبل از آقای قالیباف کارش را شروع کردیم و آقای قالیباف هم به شدت از ما حمایت کردند . ایشان در آن زمان به من گفتند من می خواهم این ۱۱۰ را در ایران برجسته کنید و پلیس حول و محور ۱۱۰ شکل بگیرد که این طور هم شد و نظام پلیس کشور را عوض کردیم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس افزود : ما حدود ده میلیون همیار پلیس ساختیم مگر شوخی است که بتوانیم ۹ تا از تخلفات راهنمایی و رانندگی را به دانش آموزان یاد بدهیم که به پدر ومادرنشان تذکر بدهد شوخی نیست این کارها شد پرسپولیس نشدنی نیست پرسپولیس مشکلی نیست که نشود حل اش کرد این یک واقعیت است.

محمد رویانیان خاطر نشان شد : رادیو بیشتیرین رسانه ی بود که من را زد. از روز اولی که من وارد پرسپولیس شدم از صبح همان روز زد . فردایش زد . ۳۶۵ روز مرا زد، ۱۲۰ روز اضافه تر هم من را زد . همش من را زیر سوال بردن روزنامه ها من را کوبیدن برای چی؟ که من را وادار کنند که یک مدیر نتیجه گرا باشم.

مگر آدم قحطی است که من ریس جمهور بشوم

رویانیان درخصوص انتقادهایی که در این مدت از وی شده گفت؛ من غیر فوتبالی هستم بیشترین حرف این بود که من آمدم سیاسی کاری کنم که آمدم ریس جمهور بشوم …آخه نمی دانم مگر آدم قحطی است که من ریس جمهور بشوم با وجود این همه شخصیت های بزرگ که هست مگر من می توانم رئیس جمهور بشوم . من یک سرباز در این مملکت هستم . بعد انگ چسباندن که من آمده ام برای مقاصد سیاسی که رئیس جمهور بشوم که به فلان گروه کمک کنم اصلا این حرفه ها یعنی چه ؟ حرف من این است که بخشی ما را زدند که غیر فوتبالی وارد فوتبال شده است .

رویانیان افزود ؛ من اصلا ناراحت از این انتقاد ها نیستم من اعتقاد به این موضوع دارم که رسالت رسانه به چالش کشیدن است ،شما نماینده ی مردم هستید اما حرف من این است که چرا مطبوعاتی های ما که سوادشان بالا است ، درک شان بالا است اطلاعات فوتبالی شان در سطح دنیا به روز است چرا باید مطرح کنند که این مدیر غیر فوتبالی است .

در اکثر دنیا مدیرانشان فوتبالی نیستند این گونه نیست که همه ی مدیران فوتبالی باشند فکر،اندیشه، دانش مدیریت لروزما نباید فوتبالی باشد اما اگر یک فوتبالی دانش ، مدیریت و فکر اقتصادی را داشته باشد بهتر است .ولی اگر ما درورزش یا فوتبال را بازکنیم که مدیرانی که توانای های ویژه دارند وارد فوتبال بشوند این ورزش است که نجات پیدا می کند.

دارم خلاف قانون مدیریت می کنم !
محمد رویانیان در مورد علت استعفای اخیرش توضیح داد؛  من دوماه  است که دارم خلاف قانون مدیریت می کنم چون حکم ماموریتم تمدید نشده . وی در مورد این موضوع که این حکم باید توسط چه کسی تمدید شود گفت :بین ریاست جمهوری و نهاد ستاد کل نیرور های مصلح . اصلا برای همین هم استعفا داده ام من تلاش کردم قانونی عمل کنم من الان سرباز فراری هستم.

وی ادامه داد؛ فکر می کنید این استعفا های که می دهم برای چه است ؟عقل حکم می کند که نگویم ولی واقعا مشکلات زیادی در فوتبال ما است من نمی توانم بمانم و شاهد اتفاقاتی باشم که نتوانم در آن تغییری ایجاد کنم این اتفاقات همان دست های پشت پرده فوتبال مان است.

مدیر عامال پرسپولیس محمد رویانیان در مورد افشا گری اش در رابطه با دست های پشت پرده فوتبال اظهار داشت : من سند و مدرک دارم من روزی این شواهد و مدارک را رو می کنم که شهید نشود یعنی این طور نباشد من مطالبی را باز گو کنم اما تغییری ایجاد نشود و فقط وارد حاشیه بشویم خوب این از حماقت من است. ببخشید باید یک مدیر احمق باشد که مطالبی را با تمام وجودش مطرح کندو بعد هیچ اتفاقی هم نیافتاد من پیه همه چیز را به تنم مالیده ام من هیچ تعلقی به هیچ جای ندارم .و روزی این مطالب را بازگو خواهم کرد که میوه دهد.

برنامه های آینده
در بخشی از صحبت ها مجری گفت با توجه به این برنامه هایی که شما دارید پس استعفا معنایی ندارد. رویانیان افزود: برای ساخت استادیوم 50 هزار نفری مطالعات را آغاز کرده ایم و از چند زمین در نقاط مختلف بازدید کرده ایم. برنامه هایی برای راه اندازی تلویزیون پرسپولیس و… داریم که به زودی اعلام خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)