پرسپولیس نیوز : رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به شایعه جعل کارت پایان خدمت توسط فوتبالیست‌ها گفت: تاکنون منبع موثقی این موضوع را به مراجع ذیصلاح اعلام نکرده و ما صحت این موضوع را رد می‌کنیم.

سردار باران چشمه در حاشیه دوازدهمین همایش سراسر مدیران تربیت بدنی با اشاره به برگزاری این همایش و برنامه‌های آن اظهار داشت: سیاست‌ها و راهبردهای نیروهای مسلح در امر ورزش و کاربردی کردن آنها یکی از بحث‌های اساسی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت و ما تصمیم داریم ورزش را در دو بخش کاربردی و قهرمانی ، کسب سکوهای برتر ورزشی در مسابقات داخلی و خارجی و سیزم ( مسابقات ارتش‌های جهان ) برنامه‌ریزی کنیم.

باران چشمه در پاسخی مبنی بر انتقادات وی به راهبردهای کلان ورزش در نیروهای مسلح و ناجا گفت: ستاد کل سند راهبردی ورزش نیروهای مسلح را آماده کرده و به سازمان‌های ذیربط ارسال داشته است. اما خواسته ما این است که این سند کلان در سطح ناجا و با توجه به مأموریت ‌های محوله این نیرو تهیه و اجرا شود و سند راهبردی مذکور سیاست‌های کلان را در خود دارد اما ناجا باید با توجه به نگاه مأموریتی آنها را کاربردی و عملیاتی کند.

باران چشمه در خصوص ادعای جعل کارت پایان خدمت توسط برخی از فوتبالیست‌ها، گفت: تاکنون در این خصوص منبع موثقی خبری رسمی اعلام نکرده و به مراجع ذیصلاح ارسال نشده است و این ادعا تنها در حد گمانه‌زنی است و در تماس با مدیر عامل‌های فدراسیون‌هایی که این ادعا را داشتند نیز گفتیم اگر سند و مدرکی دارند به تربیت بدنی نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند در غیراین صورت با آنان به شدت برخورد می‌شود.

باران چشمه به ورزشکاری که 3 سال گذشته تصمیم داشت کارت پایان خدمت جعل کند اشاره کرد و گفت: این ورزشکار تیم ملی حتی بعد از اینکه کارت پایان خدمت دریافت کرد به علت این خطا مجبور شد 2 سال دیگر در نیروهای مسلح خدمت کند؛ اگر این موارد اخیر اثبات شود برابر مقررات با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که این باند جعل سند در خوزستان فعال بودند گفت : تا این لحظه گزارش جدی به دست ما نرسیده و این ادعاها تنها در مقام شایعه باقی مانده است و در حال حاضر ما صحت این ادعا را رد می‌کنیم .

باران چشمه به جلسه سال گذشته تربیت بدنی نیروهای مسلح با فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: در آن زمان اسامی بازیکنان لیگ برتر و دسته یک جمع‌آوری شد و ما آن را به سازمان وظیفه عمومی ناجا دادیم تا توانایی رصد داشته باشند.

وی ادامه داد: حتی" امید عالی‌شا" بازیکن تیم پرسپولیس خود را برای خدمت و تعیین تکلیف خدمتی و اینکه بتواند با خیال راحت به فعالیت‌های ورزش قهرمانی خود ادامه دهد ، معرفی کرد؛ تربیت بدنی نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا می‌خواهند که ورزشکاران در دنیای قهرمانی خود بتوانند ادامه مسیر دهند.

باران چشمه به فعالیت سرباز قهرمانان اشاره کرد و گفت: رشته‌های ورزشی در باشگاه‌های نیروهای مسلح سازماندهی شدند و هرکدام از سربازان قهرمان که عضو تیم ملی هستند پس ازگذراندن دوره آموزشی می‌توانند در یکی از باشگاه‌های نیروهای مسلح فعال شوند تا علاوه بر گذراندن دوره سربازی در رشته‌های ورزشی خود و در فدراسیون‌ها فعالیت داشته باشند.

رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سربازان بخش عمده‌ای از جامعه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند گفت: برنامه‌های ورزشی که برای پرسنل پایور برنامه‌ریزی می‌شود برای سربازان نیز وجود دارد و ورزش هم در طول دوران آموزش و هم در زمان بکارگیری در سازمانها بسیار مورد توجه‌ است و در حال حاضر نیز اکثر ورزشکاران درباشگاه‌ها ، مسابقات لیگ برتر و سیزم ( مسابقات ارتش‌های جهان ) سربازان هستند.

باران چشمه خاطرنشان کرد: توجه به ورزش سربازان مورد تأکید و تدبیر مقام معظم رهبری است و ما سعی می‌کنیم در دو حوزه آماتور و حرفه‌ای سربازان را بکارگیری کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)