مرجع خبری پرسپولیس : يك كارشناس فوتبال گفت: جداي از عملكرد تيم ملي در بازي برگشت مقابل مالديو، بايد به كي‌روش زمان داد هرچند انتظار همه مردم و مسوولان از او بايد راهيابي تيم ايران به جام جهاني 2014 برزيل باشد.

 

محمد زادمهر درباره عملكرد تيم ملي فوتبال ايران در بازي با مالديو و راهي كه براي صعود به جام جهاني 2014 پيش‌رو دارد، اظهار كرد:

 

من هم مثل ساير ايراني‌ها دوست داشتم تيم ملي در بازي برگشت مقابل مالديو فوتبال هجومي را ارايه مي‌كرد و با گل‌هاي زياد اين تيم را شكست مي‌داد. تكرار نتيجه مسابقه رفت حداقل انتظار ما بود. اما متاسفانه ديديم حتي موقعيت‌هاي گلزني كه در بازي رفت تبديل به گل نشد از فرصت‌هاي گلزني ديدار برگشت بيشتر بود.

 

وي افزود: در هر صورت ما كنار تيم نبوديم و از خيلي مسايل مطلع نيستيم اما در حالت كلي معتقديم اختلاف ايران و مالديو يك گل نيست. البته اين بدان معنا نيست كه عملكرد كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي را زير سوال ببريم چون براي ايجاد تاثير در تيم نيازمند زمان است و بي‌ترديد در درازمدت تيم ملي وضعيت بهتري پيدا خواهد كرد.

 

زادمهر با بيان اينكه برگزاري مسابقات ليگ كمك فوق‌العاده‌اي به كي‌روش براي شناخت هرچه بيشتر بازيكنان ايراني خواهد كرد، درباره مسير پيش‌روي تيم ملي تصريح كرد: با شروع ليگ سرمربي تيم ايران به ارزيابي دقيق‌تري از وضعيت بازيكنان خواهد رسيد. همچنين معتقدم فدراسيون فوتبال بايد اتاق فكر امني را براي كي‌روش ايجاد كند تا بعضي كارشناسان و افرادي كه واقعا دغدغه پيشرفت فوتبال اين مملكت را دارند با رعايت اصول و منطق، مشكلات فني و غيرفني را بيان كنند. بيان نظرات البته بايد با ظرافت خاصي صورت گيرد تا خاصيت كمك كردن و مشاوره دادن به دخالت كردن در كار تيم تعبير نشود.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه چه زمان مي‌توان انتظار تاثيرگذاري تفكرات كي‌روش بر تيم ملي را داشت و اينكه برخي فكر مي‌كنند او چون مربي بزرگي است بايد در كوتاه‌مدت اثرات شگرفي در نوع بازي تيم ايران داشته باشد، اظهار كرد: اين تفكر اشتباه است كه چنين انتظاري داشته باشيم. فوتبال ما بايد مرحله به مرحله تغيير كند. فوتبال ايران در حال دگرديسي است. تعداد بازيكناني كه ممكن است سه سال ديگر نتوانند براي ما در جام جهاني به ميدان بروند، زياد است، لذا منطقي‌ترين روش آن است كه هميشه از بهترين بازيكنان آن زمان براي تيم ملي استفاده شود.

 

اين كارشناس فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا ايده‌ جوانگرايي گسترده در تيم ملي و آماده ساختن آن تيم جوان براي جام جهاني مي‌تواند درست باشد، تصريح كرد: وقتي در هر زمان از بهترين و آماده‌ترين بازيكنان در تيم ملي استفاده كنيم، ممكن است تيم ما خود به خود بعد از مدتي جوان شود. اما انتخاب شيوه‌ها با سرمربي است. انتظار همه ما از كي‌روش بايد صعود تيم ملي به جام جهاني باشد. حالا مي‌خواهد با تيم جوان صعود كند‌ يا پير. اين تفكر كه در تيم ملي دگرگوني كنيم ولو به جام جهاني نرويم خطرناك است. نبايد چنين بهانه‌هايي را توليد كنيم. كي‌روش مسووليت بردن تيم ايران به جام جهاني 2014 برزيل را دارد و همه ما وظيفه داريم از وي حمايت كنيم.

 

زادمهر در پاسخ به اين سوال كه آيا شما مثل برخي كارشناسان وجود مربي با تجربه يا مدير با سابقه فني ايراني را در كنار كادر فني تيم ملي ضروري مي‌دانيد، خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم تصميم منطقي باشد؛ ضمن اينكه عامل زبان در تيم خيلي مهم است. فوتبال با دو اصل منطق و احساس سر و كار دارد. در بعد نخست كه مسايل فني را شامل شده و عملكرد تكنيكي و تاكتيكي بازيكنان در زمين را در بر مي‌گيرد سرمربي بيشترين تاثير را بر بازيكنان خواهد داشت. در بخش دوم عوامل روحي و رواني مطرح است كه از طريق بيان به بازيكنان القا شده و روحيه آنها را افزايش مي‌دهد. اگر فدراسيون از بعضي افراد مشخص و باتجربه براي تقويت اين بخش در تيم ملي استفاده كند، به موفقيت تيم و مربيانش كمك كرده است. در گذشته اشخاصي چون حشمت‌الله مهاجراني يا افراد ديگر چنين مسووليت‌هايي را برعهده مي‌گرفتند.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه قرعه‌كشي مرحله گروهي انتخابي جام جهاني 2014 را چقدر در موفقيت تيم ملي موثر مي‌دانيد، گفت: وقتي تفكر ما اين است كه بايد تحت هر شرايطي به جام جهاني صعود كنيم، بهتر است ذهن‌مان درگير اين مساله نباشد و بگوييم هر حريفي در گروه‌مان قرار گرفت فرقي ندارد و براي موفقيت بايد از سد هر تيمي در آسيا بگذريم. ما از كي‌روش اين را خواسته‌ايم و به كمتر از آن راضي نيستيم. او هر كاري مي‌خواهد در تيم ملي انجام دهد و از هر روشي مي‌خواهد استفاده كند اما بايد به جام جهاني صعود كنيم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)