قطبی را نمی بخشم / شکست در دربی بدترین خاطره ام بود / ولخرج ترین فوتبالیست ایران هستم

 

مرجع خبری پرسپولیس : مازیار زارع در گفت و گویی مفصل در خصوص شرایطش در پرسپولیس، مشکلاتش با افشین قطبی و رابطه اش با علی دایی صحبت کرده است.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از خبر؛ زارع در این مصاحبه گفته علی دایی هیچوقت خراب نمی شد. او در مقایسه با زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی پخته تر شده و هر روز در فوتبال ایران بزرگتر می شود. نظر شما را به بخش هایی از این مصاحبه جلب می کنیم:

 

* من در اولین روز زمستان در بندرانزلی متولد شدم. فوتبالم را از تیم استقلال انزلی آغاز کردم و پس از آن سالها پیراهن ملوان را بر تن کردم. بعد از آن در دو مقطع پرسپولیس، الامارات و الشارجه تیم های بعدی ام بودند.

 

* زمانی که در اردوی تیم امید بودم یک شوت از فاصله دور زدم که مستقیم وارد دروازه شد. از آن پس مربیانم تشویقم کردند و گفتند می توانی جای سیروس قایقران را بگیری. مردم انزلی نسبت به بازیکنان بومی لطف دارند و افتخار می کنم که من را با نام عمو سیروس می شناسند.

 

 

 

* حضورم در امارات بیشتر جنبه اقتصادی داشت. اکثر بازیکنانی که به امارات می روند به خاطر جنبه مادی است چون لیگ امارات از نظر فنی سطح بالایی ندارد. هر چند نمی دانم پولی که از الامارات و الشارجه گرفتم چطور خرج شد چون من ولخرج ترین فوتبالیست ایران هستم!

 

* شکست در دربی بدترین روز زندگی ام بود. از یکطرف بازی حیثیتی را باخته بودیم و از طرف دیگر هواداران پرسپولیس داشتند ما را تشویق می کردند. بعد از بازی همقسم شدیم که این نتیجه را جبران کنیم و خدا را شکر توانستیم از بحران عبور کنیم.

 

* پرسپولیس بازیکنان بزرگی را جذب کرده است. ما فصل را خوب شروع کردیم و تراکتورسازی را بردیم. بعد از آن یک شکست اتفاقی مقابل صبا تیم را از شرایط ایده آل خارج کرد و آن باخت های پیاپی رقم خورد. در پرسپولیس تا زمانی که برنده هستی همه چیز خوب است اما با یک شکست همه پیروزی ها خراب می شود.

 

* سه شکست بد مقابل سپاهان، صبا و پیکان داشتیم. وقتی علی دایی استعفا کرد همه ما شوکه شدیم. نمی دانستیم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد. با هم همقسم شدیم که علی دایی را به پرسپولیس برگردانیم. وقتی به منزل دایی رفتیم انگار انرژی دوباره ای گرفتیم و روند موفقیت هایمان آغاز شد.

 

* فکر می کنم علی دایی هیچوقت کوچک نمی شود. او نسبت به زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی پخته تر شده و هر روز در فوتبال ایران بزرگتر می شود. من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد ایشان نظر بدهم و اینها فقط نظر شخصی ام بود.

 

* ما که داخل تیم هستیم هیچ اختلافی بین دایی و مدیریت باشگاه نمی بینیم.

 

* علی دایی با همه بازیکنان پرسپولیس رفیق است. رابطه من با دایی مثل رابطه ام با محمد نوری، غلامرضا رضایی و باقی دوستانم است. علی  دایی به هیچ عنوان بین بازیکنانش فرقی نمی گذارد.

 

* نمی دانم چرا همیشه این حرف ها پشت سرم مطرح می شود. زمانی که در ملوان بودم می گفتند مازیار پسر ممی (احمدزاده) است و حالا می گویند پسر دایی هستم. افتخار می کنم که دایی از نظر اخلاقی و فنی به من اعتقاد دارد اما هیچ وقت با ایشان تلفنی هم صحبت نکردم. با هیچ کدام از مربیانم این کار را نکردم چرا که اعتقاد دارم باید با توانایی های فنی ام رشد کنم.

 

* این دومین بار است که با پیراهن پرسپولیس مقابل ملوان قرار خواهم گرفت. نمی دانم قرار است چه اتفاقی در انزلی بیفتد اما امیدوارم اتفاق ناگواری پیش نیاید. من عاشق ملوان و هوادارانش هستم.

 

* مطمئنا می خواهیم دربی را ببریم اما قبل از آن باید دو بازی حساس مقابل الوحده و ملوان را با پیروزی پشت سر بگذاریم. فکر می کنم اگر بتوانیم الوحده را شکست دهیم راه صعود به مرحله بعدی را هموار کرده ایم.

 

* زمانی که افشین قطبی در پرسپولیس بود به من گفت باید در تیم های بزرگ اروپا بازی کنی اما در تیم ملی به کلی مرا فراموش کرد. من قطبی را به خاطر اتفاقاتی که برایم رخ داد نمی بخشم.

 

* چه کسی گفته هافبک دفاعی باید زیاد بدود؟ مگر جواد نکونام زیاد می دود؟ ما باید یکسری برنامه های از پیش تعیین شده را در زمین بخوبی اجرا کنیم. فکر می کنیم بجای دویدن زیاد هافبک دفاعی باید جنگیدن را در دستور خود قرار دهد.

 

* زمانی که در ملوان بودم به همه جای زمین سرک می کشیدم اما در پرسپولیس صرفا یک هافبک دفاعی هستم . در فصل اول حضورم در پرسپولیس مردم می گفتند مازیار زیاد شوت نمی زند اما نمی گفتند شاید شرح وظایفش تغییر کرده.

 

* سال 89 از نظر ورزشی برایم سال خوبی بود چون از نظر تاکتیکی به نظر خودم پیشرفت زیادی کرد.

 

* دوست ندارم بگویند مازیار هر روز در صفحه روزنامه هاست. زیاد مصاحبه نمی کنم و کریم باقری را الگوی خودم قرار داده ام.

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)