پرسپولیس نیوز : معاون حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: هنوز از سوی کمیته استیناف یا فدراسیون فوتبال هیچ حکمی مبنی بر اینکه کسر یک امتیاز قطعی شده، برای ما ارسال نشده است اما اگر مطالبی که از سوی مراجع غیر رسمی منتشر شده است، صحت داشته باشد، گزینه طرح شکایت در فیفا روی میز است و درباره آن از مدیریت باشگاه کسب تکلیف خواهد شد.

محمود سالارکیا در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: درباره اینکه کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز را تائید کرده است، هیچ نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس ابلاغ نشده است و ما این خبر را از مراجع غیر رسمی و از طریق رسانه‌ها شنیدیم، در حالی که چنین مواردی باید از کانال‌های رسمی و از مراجع ذیصلاح اعلام شود.

وی در این ارتباط ادامه داد: ما در لایحه خود، خواسته بودیم در بررسی پرونده، نماینده باشگاه نیز حضور داشته باشد و هر چند این امر اجباری نبود اما در فضای حسن نیت و وقتی هدف، اجرای قانون باشد، این اقدام می‌توانست انجام شود که چنین نشده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به عدم ابلاغ و اعلام رسمی حکم، بنا را بر این می‌گذاریم که هنوز بحث کسر امتیاز قطعی نشده است اما اگر حکم نهایی همان باشد که شنیده شد، ما گزینه طرح موضوع در فیفا را روی میز داریم.

سالارکیا در پاسخ به این سوال که آیا دستیابی به نتیجه در مراجع داخلی ناامید است، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم هنوز حکمی اعلام نشده است. مساله این است که اگر کمیته استیناف بخواهد حکم کمیته انضباطی را تائید کند در بند مورد اشاره (طبق حکم ابلاغ شده به باشگاه پرسپولیس)، اصلا کسر امتیاز وجود نداشته است. از سوی دیگر مرجع بالاتری که می‌توان در آن طرح اعتراض کرد، حکمیت است که تعریف شده اما وجود خارجی نداشته است. به هر حال ما منتظر ابلاغ رأی هستیم و اگر کسر امتیاز تائید شود در صورت صلاحدید مدیریت باشگاه طرح موضوع در فیفا روی میز است.

وی تصریح کرد: در آئین نامه فیفا که باید در آئین نامه‌های داخلی فدراسیون‌ها لحاظ شود، برای چنین موردی، کسر امتیاز وجود ندارد و در اینباره پس از کسب تکلیف از مدیریت باشگاه، تصمیم‌گیری خواهد شد. ضمن آنکه در اینباره می‌تواند یک همکاری بین باشگاه‌ها شکل بگیرد که برای آن نیز آمادگی داریم.

گفتنی است؛ در آئین نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال که بنابر شواهد و قرائن موجود در نشست مجمع فدراسیون فوتبال تصویب شد، اما به تصویب آن خدشه وارد شد و هنوز ابلاغ نشده است، بحث کسر امتیاز به خاطر رفتار تماشاگران حذف شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)