مرجع خبری پرسپولیس : سایه های روشن و تاریک بازی پرسپولیس – استقلال از نگاه حاشیه !


برنگردي به راست بهتر استبه خط دفاع نگاه مي‌كنيم. شيث رضايي به راست منتقل شده تا جاي محمد را پر كند. شيث بعد از يك سال به اين پست برگشته اما شماره 13 در حمله ناموفق است و در دفاع با بقيه هماهنگ نيست. شيث در طول 90 دقيقه يك ارسال درست نداشت و در كارهاي تركيبي با هافبك‌ها كاملا ناموفق بود. به اين ترتيب اگر محمد به ديدار همدان نرسد راست زلاتكو باز هم خواهد لنگيد! شايد بازگشت شيث به دفاع مياني هم براي خودش بهتر باشد هم براي پرسپوليس.

چرا به آنها بازي دادي؟

هادي نوروزي و مجتبي زارعي ساعت 4 صبح جمعه از سفر خسته‌كننده بوسني به تهران رسيدند و كمتر از 15 ساعت بعد از خوابشان هر دو در تركيب اصلي پرسپوليس بودند. بعد از بازي زلاتكو مي‌گفت بازيكنان ملي‌پوشم خسته بودند و ما آنها را دير تحويل گرفتيم اما نمي‌دانيم چرا هيچ كس از او نمي‌پرسد چرا در حالي كه يك هفته بدون آنها تمرين كرده بودي و جانشينان مناسبي براي آنها داشتي هر دو نفر را بدون كمترين كارايي در تركيب اصلي گذاشتي؟

نزول از 30 به 10 درصد!

بعد از بازي اول در كرمان ميثم بائو مي‌گفت:

 

«اين 30 درصد فوتبال من هم نبود.» انتظار مي‌رفت شماره 10 مازندراني در بازي دوم حداقل 50 درصد فوتبال خود را نشان دهد اما او نااميدكننده و هرز بازي كرد. ميثم همچنان به لحاظ قواي بدني با كمبود وحشتناكي روبرو است و در تقابل نفر به نفر مشكل دارد. او در توپ‌سازي و كارهاي تركيبي هم كاملا ناموفق بود و حتي با وجود تغيير پست و حضور در جناح چپ مثلث خط‌مياني هم كاري از پيش نبرد. شماره 10 فعلي عصر جمعه 10 درصد فوتبالش را هم نشان نداد

 

حرف نزني گل مي‌خوري

پرسپوليس راحت گل مي‌خورد و برتري‌اش را مفت و راحت و در طول فقط چند دقيقه از دست مي‌دهد. ايراد از عدم تمركز است كه البته ناشي از مشكلات فني هم مي‌شود. بازيكنان خط دفاع پرسپوليس به هيچ وجه با يكديگر و البته با گلر پشت سرشان ارتباط كلامي ندارند. اين اتفاق كه احتمالا ناشي از روابط نه چندان جالب اين خط است باعث عدم هماهنگي و مشكل به وجود آمده در پوشش‌ها مي‌شود، اتفاقي كه به خنده‌دارترين وجه ممكن باعث تك گل استقلال اهواز شد!

 

تياگو خودش هم نبود

زلاتكو مجبور شد به دليل حضور نداشتن حميد علي عسگر در تمرين‌ها از تياگو فراگا در خط دوم تيمش و به عنوان هافبك‌ دفاعي استفاده كند اما هافبك برزيلي حتي كاري كه از او انتظار مي‌رفت را انجام نداد. در نيمه نخست هر چقدر كه كريم در راه انداختن نفرات كناري مثلث موفق بود، تياگو گنگ و هرز بازي كرد. هافبك برزيلي كه از لحاظ بدني در فرم خوبي قرار ندارد با فاصله نامناسب از خط دفاع چهار نفره در توپگيري و بازيسازي ناموفق بود

 

30 دقيقه بي‌حركت

سرمربي كروات خيلي زود دست خود را رو كرد و در يك سوم آخر مسابقه دل به تغييراتي داد كه به گفته خودش از آنها جواب نگرفت. براي مربي‌اي كه در سطح جام جهاني مربيگري كرده اين يك نكته منفي به حساب مي‌آيد كه در يك سوم آخر مسابقه هيچ برگ برنده‌اي براي رو كردن نداشته باشد آن‌هم در حالي كه خودش مي‌داند مجموعه تحت اختيارش لحظه به لحظه از نظر جسماني تحليل مي‌رود. راستي اگر ميثاق آن سه توپ را نمي‌گرفت چه اتفاقي مي‌افتاد؟

 

يكي گلش را زد، آن يكي دور بود

آرفي وقتي به بازي آمد كه خليلي در زمين بود و به كناره‌ها متمايل شد. دور شدن او از چارچوب دروازه در حالي كه هافبك‌ها هيچ چيز براي رو كردن نداشتند ناكارايي او را به‌خوبي نشان داد. در نقطه مقابل محسن خليلي 45دقيقه مهلت خودنمايي داشت و با وجود‌آنكه به لحاظ بدني در حد مطلوب قرار نداشت اما با يك ضربه ايستگاهي دروازه حريف را تهديد كرد. خليلي روي كرنر بائو ضربه سري زد كه به احتمال90 درصد به تور مي‌رسيد و شماره 9زننده تك گل قرمزها مي‌شد اما سپهر زرنگي كرد و توپ را از مقابل دروازه به تور چسباند

گل نزد، گل ساخت

حسين بادامكي ديگر چقدر فرصت مي‌خواهد؟ او در نيمه اول بهترين موقعيت پرسپوليس را هدر داد و در مصاف تك به تك از پس غبيشاوي دراز كشيده روي زمين برنيامد. بادامكي البته با دو توپ‌ربايي جالب، زارعي را در موقعيت گل قرار داد تا يك حركت مثبت و اميدواركننده داشته باشد. با اين حال او با پاس اشتباه و عجيبش پايه‌گذار گل مساوي حريف شد تا در مجموع عملكرد ضعيفي داشته باشد. شايد با رو آمدن پروين و حضور هوار ملامحمد، بادامكي دوباره همان نيمكت‌نشين دو فصل اخير باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)