پرسپولیس نیوز : معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تذکر برای سرپرستی طولانی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درتس است و به اعضای هیات مدیره جدید دو باشگاه تذکر دادیم مدیران عامل را معرفی کنند.

 نصرالله سجادی در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص حضورش در محل اردوهای تیم‌های اعزامی به المپیک اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به مسابقات المپیک به اردوه سر می‌زنیم و اگر مواردی هم باشد همان جا با ورزشکاران صحبت می‌کنیم. البته در این هفته فکر می‌کنم در 4 رشته به اردوه سر زدم که خوشبختانه مشکلاتی نبوده و ما هم از نزدیک شاهد زحمات و تلاش آنها هستیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص بحث مدیریت در 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس و سرپرستی بهرام افشارزاده اظهار داشت: البته تصمیم را هیأت مدیره‌های جدید می‌گیرند و آنها هستند که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل را انتخاب می‌کنند. وزارت ورزش به عنوان رئیس مجمع 2 هیأت مدیره را انتخاب کرد و حالا نوبت هیأت مدیره است که اینکار را انجام دهد.

سجادی در خصوص اینکه آیا تعاملی بین وزارت و اعضای هیأت مدیره 2 باشگاه وجود دارد یا خیر، گفت‌: هر 2 هیأت مدیره جدید یک جلسه متفاوت با وزیر محترم ورزش داشتند و مواردی را مطرح کردند و آقای گودرزی هم سیاست‌های کلی 2 باشگاه را با آنها مورد بررسی قرار دادند.

وی در خصوص اینکه این سلسله سرپرستی فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها چه زمانی به پایان می‌‌رسد، گفت: اینکه سرپرستی فدراسیون‌ها بعضا به چند ماه می‌رسد دلایل خاصی دارد. به طور مثال وقتی ریاست یک رئیس فدراسیون بعد از 4 سال تمام می‌شود از نظر قانونی باید برایش سرپرست انتخاب کرد و این موضوع در اساسنامه ذکر شده است. بعضی مواقع هم برای یک فدراسیون بیش از تعداد مجاز ثبت‌نام صورت می‌گیرد که تا استعلام این نفرات از نهادهای مختلف به دست ما برسد مدت زمان زیادی می‌گذرد اما مثلا در والیبال تنها 2 نفر ثبت‌نام کردند که یک نفرش خود رئیس فدراسیون بود و طبعا مدت زمان استعلام طول نکشید و خیلی راحت رئیس فدراسیون انتخاب شد.

سجادی در خصوص باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و سرپرستی طولانی مدت این2 باشگاه گفت: تذکر شما کاملا درست است و ما هم به هیأت مدیره 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تذکر دادیم که حتما پیش از آغاز فصل مدیرعاملان جدید را انتخاب کنند. اگر دست من یا وزارتخانه بود مطمئنا ما 2 نفر را انتخاب می‌کردیم اما از آنها خواسته‌ایم که هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

وی در خصوص اینکه در فدراسیون فوتبال دبیرکل انتخاب نمی‌شود و مهدی تاج در این مورد تعلل می‌کند، گفت: اولا که آقای اسدی گزینه وزارت ورزش نیست و تعجب می‌کنم که این موضوع چند بار نقد شده است. انتخاب دبیرکل با نظر اعضای هیأت مدیره است و حتی همین سرپرست سازمان لیگ هم که انتخاب شده باید از مجمع رای بگیرد. حتی اگر لازم باشد مجمع فوری تشکیل دهند و هر شخصی را که می‌خواهند انتخاب کنند اما باز هم تاکید می‌کنم ما در این موارد جزئی اصلا دخل و تصرفی نداریم.

سجادی در خصوص اعتراض چند عضو هیأت رئیسه به انتخاب عابدینی و کاظمی گفت: اگر آنها اعتراض کرده‌اند به این دلیل بوده که اختیار داشتند. اعضای هیأت رئیسه باید در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون فعال باشند و مواردشان را مطرح کنند اما ما واقعا با فدراسیون فوتبال در این موارد کاری نداریم و خود آنها می‌توانند مشکلات را بررسی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)