پرسپولیس نیوز : سخنگوی باشگاه سایپا البرز با بیان اینکه برای برگزاری دیدار تیم فوتبال این باشگاه با پرسپولیس در ورزشگاه انقلاب کرج منتظر تائیدیه شورای تامین هستند، گفت: آمادگی کامل برای میزبانی از پرسپولیس در این ورزشگاه را داریم.

سعید تقی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت برگزاری دیدار پرسپولیس و سایپا در هفته چهارم لیگ برتر در ورزشگاه انقلاب کرج، ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: طبق برنامه سازمان لیگ، قرار است این مسابقه در وزشگاه انقلاب کرج برگزار شود اما مسئولان باشگاه و ورزش استان منتظر تایید این مسئله توسط شورای تامین هستند.

وی در مورد این که "چقدر احتمال می‌دهد شورای تامین با برگزاری این دیدار در ورزشگاه انقلاب کرج موافقت کند"؟، یادآور شد: از مدت‌ها قبل، حتی پیش از شروع لیگ برتر، مسئولان استان در تلاش بودند ورزشگاه انقلاب را برای میزبانی مناسب در مسابقات لیگ به خصوص بازی‌های سایپا با استقلال و پرسپولیس به شرایط مطلوب برسانند که خوشبختانه این اتفاق به بهترین شکل رخ داده است.

سخنگوی باشگاه سایپا ادامه داد: خوشبختانه استادیوم انقلاب کرج از لحاظ امکانات و استانداردهای لازم، درجه A را دریافت کرده و مورد تایید AFC قرار گرفته است. همچنین مسئولان هیئت فوتبال و اداره کل ورزش استان برای میزبانی در بازی‌های بزرگ تمام امکانات لازم را فراهم کرده‌اند، یگان ویژه هم تبحر خوبی برای برقراری نظم و امنیت ورزشگاه دارد. با این اوصاف بسیار امیدواریم شرایط برای برگزاری این مسابقه در ورزشگاه انقلاب کرج فراهم شود زیرا آمادگی کامل برای میزبانی از پرسپولیس در این ورزشگاه را داریم.

وی در مورد اینکه "اگر میزبانی به ورزشگاه انقلاب کرج داده شود آیا 10 درصد از سکوهای آن در اختیار هواداران پرسپولیس قرار خواهد گرفت یا خیر"؟، تصریح کرد: باشگاه سایپا همیشه سعی کرده هواداران خود و تماشاگران تیم حریف را راضی نگه دارد. ما باید کاری کنیم که هواداران از فوتبال لذت ببرند، پس پافشاری روی قوانینی که اجرای آن احتیاج به امکانات ویژه از جمله بلیط الکترونیکی، جایگاه‌های شماره گذاری شده و… دارد، اقدامی غیرمنطقی است.

تقی‌زاده با بیان اینکه نباید کاری کنیم تماشاگران از فوتبال زده شده و کمتر به ورزشگاه‌ها بیایند، ادامه داد: وظیفه و ماموریت ما جذب هواداران است، به همین خاطر در فصل‌های گذشته هم در بازی با تیم‌های پرتماشاگر خصوصا تراکتورسازی و سپاهان نشان دادیم اصراری به در اختیار قرار دادن تنها 10 درصد سکوها به تیم‌های مهمان نداریم.

وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کسر یک امتیاز از تیم سایپا از سوی کمیته انضباط فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هنوز رای به صورت مکتوب به باشگاه ابلاغ نشده و نمی‌توانیم با تکیه بر خبرهایی که روی سایت فدراسیون و سایت‌های دیگر مطرح شده، به رای اعتراض کنیم. منتظر دریافت نامه رسمی هستیم تا رسما به این مسئله اعتراض کنیم.

سخنگوی باشگاه سایپا دلیل این باشگاه برای اعتراض به رای را اینگونه بیان کرد: هر گونه فکر کردیم بین آراء صادر شده ارتباط و توجیه منطقی پیدا نکردیم. در تنبیهات ابتدا به خاطی تذکر می‌دهند و بعد به اشد مجازات محکوم می‌کنند اما برای سایپا این اتفاق رخ نداد. در قوانین بین‌المللی هم به خاطر توهین تماشاگر امتیاز از یک تیم کسر نمی‌کنند بلکه تنها آن تیم را از میزبانی مسابقات بعدی محروم خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه درست نیست به خاطر اولین تخلفی که در ورزشگاه انقلاب کرج از سوی هواداران سایپا صورت گرفت از ما امتیاز کسر کنند، اضافه کرد: کسی به یاد ندارد آخرین باری که سایپا به خاطر شعارهای تماشاگرانش جریمه شد، چه زمانی بود. سال گذشته هم که تنش روی سکوهای انقلاب کرج ایجاد شد، در بازی گهر با ملوان بود که اگر آن را هم در نظر بگیریم، باید ورزشگاه را جریمه و از آن امتیاز کسر کنیم.

تقی‌زاده در مورد این که ممکن است در آینده برخی تیم‌ها تماشاگرانی را بین هواداران تیم رقیب بفرستند و با فحاشی‌ها زمینه ساز کسر امتیاز از آن تیم شوند، یادآور شد: قطعا با این شیوه تیم‌هایی که هواداران زیادی دارند ضرر می‌کنند زیرا کار پیچیده‌ای نیست که یک سری افراد را با برنامه‌ریزی قبلی میان تماشاگران این تیم‌ها فرستاد و با استفاده از جو حاکم در ورزشگاه ایجاد تشنج کرد.

وی در این خصوص به موضوع جالب دیگری اشاره کرد و گفت: این قانون بحث اعمال سلایق افرد را بیشتر می‌کند و فضای کار برای ناظران را سخت‌تر خواهد کرد زیرا قطعا در بازی‌های آینده از نیمکت‌های تیم‌ها به سمت ناظران می‌روند و به آنها می‌گویند فلان حرف را که از سکو مطرح شده، را می‌شنوید و یادداشت می‌کنید.

سخنگوی باشگاه سایپا در پایان گفت: قانون باید شرایط را از سلیقه‌ای بودن به سمت استاندارد شدن پیش ببرد اما این تصمیم باعث می‌شود کارها سلیقه‌ای شود. همان اتفاقی که در ورزشگاه تختی انزلی افتاد و هیات اجرایی از جریان بازی رضایت داشتند اما ناظر ناراضی بود! این تفاوت بین نظرها حاصل سلیقه‌ای شدن قانون است و به جای اینکه قوانین منطقی باشد، با اجرای این قانون، شیوه‌ اجرای شدن آن به نظر افراد مربوط می‌شود نه قوانین، که این اتفاق اصلا خوب نیست.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)