پرسپولیس نیوز : سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی با واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان نداریم اما از هرگونه اقدام شتابزده جلوگیری می‌کنیم.

سید‌هادی حسینی  با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان و بخش خصوصی و مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با این اقدام دولت آن هم در حالی که چند روز به پایان دولت دهم مانده است اظهار داشت: موضوع واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی و در کل تمامی باشگاه‌ها مصوبه مجلس است و دولت هم مکلف است این کار را انجام بدهد. ما در مجلس شورای اسلامی نه تنها مخالف واگذاری باشگاه پرسپولیس به مردم نیستیم بلکه موافق هم هستیم.

وی ادامه داد: واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به مردم و در کل تمامی باشگاه‌های کشور به بخش خصوصی هم قانون است و هم لازم. البته ما با هرگونه اقدام شتابزده برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها به بخش خصوصی مخالف هستیم چرا که اقدام شتابزده مشکلی ایجاد می‌کند و نوع واگذاری برای ما بسیار مهم است. هم مجلس شورای اسلامی با اقدام شتابزده در خصوص واگذاری پرسپولیس مخالف است و هم فکر می‌کنم رئیس جمهور و دولت با اقدام شتابزده مخالف باشند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به مردم اقدام غیرقانونی محسوب نمی‌شود خاطرنشان کرد: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بخش خصوصی مصوبه مجلس است و این مصوبه به دولت ابلاغ شده و اینکه دولت موظف است این مصوبه مجلس را اجرا کند.

حسینی در خصوص اینکه می‌گویند در حالی که چند روز مانده به پایان دولت دهم این اقدام دولت مبنی بر واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی و پیشکسوتان سیاسی‌کاری محسوب می‌شود گفت: یک روز مانده یا 10 روز مانده به پایان دولت دلیل بر اینکه ما کار را روی زمین بگذاریم نمی‌شود. بالاخره دولت تا آخرین روزی که کار می‌کند حضور دارد و به عنوان بالاترین عضو اجرایی کشور باید امور را پیش ببرد ولی ما با کار شتابزده مخالف هستیم اما اگر کار  به درستی پیش رود مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: یک روز می‌گویند اول دولت است یک روز می‌گویند یک سال از دولت مانده است و یک روز هم می‌گویند چند روز بیشتر از عمر دولت نمانده است هیچ کدام از اینها دلیل نمی‌شود ما کارها را به عقب بیندازیم بلکه دولت باید تا آخرین روزی که کار می‌کند وظایفش را انجام دهد همانطور که ما در مجلس شورای اسلامی باید اینگونه عمل کنیم.

 

سخنگوی فراکسیون ورزش در مورد اینکه واگذاری استقلال چه زمانی صورت می گیرد، گفت: ما به طی مصوبه مجلس دولت را مکلف کردیم که باشگاه های دولتی را بر اساس قانون به بخش خصوصی واگذار کند و معتقد به واگذاری درست به بخش خصوصی هستیم. در این بین نام باشگاه ها مطرح نیست. هدف گذاری هم به واگذاری به بخش خصوصی باید مشخص شود. بخشی از سهام به هواداران واگذار شود و کسانی هم که سهام را می خرند باید با باشگاه داری و فوتبال آشنا باشند. توانایی اقتصادی و مدیریتی داشته باشند و تعهد بدهند که ادامه باشگاه داری به نحو احسنت انجام شود و در این بین به باشگاه ها آسیبی نرسد.

 

وی افزود: در این بین منظور ما نه باشگاه استقلال است نه پرسپولیس و نه سپاهان بلکه همه باشگاه های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)