یکشنبه 20 بهمن (14:43)

مرجع خبری پرسپولیس :  فرمانده تیپ پاسداران امام خمینی ورزشگاه آزادی گفت:« به دلیل حساسیت های بازی داربی در نامه رسمی ، خواستیم که داور مسابقه خارجی باشد.»
درحالی که همه شرایط مهیا شده بود تا داور ایرانی بازی تیم های استقلال و پرسپولیس را سوت بزند ، تردیدهای شورای تامین این انتخاب را در دقایق پایانی با تردید مواجه کرد. سردار بابایی ، فرمانده انتظامی ورزشگاه آزادی و یکی از اعضای شورای تامین ، یکی از مخالفین حضور داور ایرانی برای داربی است. او در این باره می گوید:« همان طور که می دانید شرایط یکی از دو تیم حاضر در مسابقه به دلیل مشکلات مدیریتی چندان مهیا نیست. این اتفاق فشار روانی را بر داور بازی بالا می برد. تنها کافی است یک اشتباه کوچک سر بزند تا همه چیز به هم بریزد. حفظ امنیت جانی و روحی افراد در زمان برگزاری بازی از هر چیز دیگر در روز جمعه برای ما اهمیتی بیشتر دارد. به همین دلیل هم هست که ما می گوییم داور خارجی بیاورند.»
البته شورای تامین مجوز لازم را پیش از این به فدراسیون برای گزینش داور ایرانی داده است؛ بابایی در این باره می گوید:« در نهایت آنها تصمیم می گیرند و ما هم انجام وظیفه می کنیم. قضاوت ایرانی در داربی افتخار بزرگی برای همه ماست اما مهمتر از آن تامین امنیت بازی است. ما دیروز به فدراسیون نامه زدیم و حضورا هم به آقایان تاج و کفاشیان دلایلم را گفتم و قرار شد تا آنها امروز تصمیم بگیرند
. »

سردار بابایی درباره تمهیدات ویژه پلیس برای برگزاری بازی داربی هم گفت:« البته ما معتقد بودیم که بلیت های بازی پیش فروش شود که این اتفاق نیفتاد بر اساس مصوبه شورای تامین بلیت فروشی باید در ساعت 6 صبح روز جمعه آغاز شود اما دوستان محبت کرده و مسئولیت برقراری نظم را به فرمانده مستقر در میدان داده اند که این مجوزی برای ماست تا بتوانیم با توجه به شرایط روز بازی تصمیم بگیریم و نگذاریم اطراف ورزشگاه شلوغ شود.»
سردار بابایی درباره نحوه برخورد با تماشاگران در روز بازی گفت:« پلیس همیشه یار و نگهبان هواداران عزیز است اما چنانچه عده ای شیطنت کنند برای دفاع از حقوق عموم حاضرین در ورزشگاه با متخلفین برخوردی قانونی خواهیم داشت.»
تناه 48 ساعت قبل از داربی نیروی انتظامی مسئولیت تامین امنیت مسابقه بزرگ ملی با کره را بر عهده دارد. سردار بابایی که خود یکی از علاقمندان دو آتشه تیم ملی است به همین دلیل صبح امروز به اردوی تیم ملی رفته بود؛« خدا را شکر بچه های تیم ملی حسابی آماده بودند و علی آقای دایی هم به پیروزی تیم امید زیادی داشت . انشاالله به راحتی از سد کره عبور می کنیم و در این راه نیاز به حمایت پر شور مردم داریم که چهارشنبه ورزشگاه را لبریز از جمعیت کنند.» او درباره اقدامات نیروی انتظامی برای بازی ملی با کره هم گفت:« مشکلی در آن بازی نداریم. تماشاگران در آن بازی با ما همکاری می کنند.»
سردار بابایی درباره خاطره تلخ بازی ایران و ژاپن هم گفت:« مطمئن باشید دیگر هیچگاه چنین اشتباهی تکرار نمی شود. در آنجا مسئولیت ها تفکیک نشده بود و کسی
فرماندهی نمی کرد اما حالا شرایط با آن زمان تفاوت زیادی دارد. خیالتان راحت باشد که مردم در سلامت کامل می آیند و بر می گردند.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)