فدراسيون فوتبال كره جنوبي جدايي چوي كانگ هي از سرمربيگري تيم ملي اين كشور را تاييد و اعلام كرد جستجو براي جانشين وي براي هدايت تيم در جام جهاني ۲۰۱۴ آغاز شده است.

كره جنوبي با كسب جايگاه دوم گروه آ در رقابتهاي انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا براي نهمين بار به جام جهاني راه يافت.
كره كه روز سه شنبه در خانه مقابل ايران با نتيجه يك بر صفر شكست را پذيرا شد، به علت تفاضل گل بهتر از ازبكستان توانست صعود خود را قطعي كند.
چوي دسامبر سال ۲۰۱۱ هدايت تيم كره را به عهده گرفت و در آن زمان اعلام كرد تنها ماموريت او بردن تيم به برزيل است و بعد از رقابتهاي انتخابي كنار مي رود.
احتمال اندكي وجود داشت كه از چوي براي هدايت تيم كره درجام جهاني درخواست شود چرا كه اين تيم در دوران او نتايجي عالي نگرفت. تيم كره دو بار مقابل ايران شكست خورد، برابر لبنان به تساوي رسيد و پيروزي مقابل ازبكستان و قطر نيز چشمگير نبود.
فدراسيون فوتبال كره جنوبي در بيانيه اي اعلام كرد اين فدراسيون تصميم گرفت تمايل چوي به كناره گيري در پايان قراردادش بعد از پايان رقابتهاي انتخابي جام جهاني را بپذيرد.
رسانه هاي كره اي از هونگ ميونگ بو كاپيتان سابق تيم كره به عنوان گزينه هاي جانشيني چوي نام مي برند.
هونگ در بازيهاي المپيك سال گذشته لندن با تيم المپيك كره به مدال برنز دست يافت. او در جام جهاني ۲۰۰۲ تحت سرمربيگري هيدينك با تيم كره مقام چهارم اين رقابتها را كسب كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)