مرجع خبری پرسپولیس : سعیدلو امروز به عنوان رییس ورزش معرفی می شود  / دادکان معاون سازمان تربیت بدنی

افراد نزدیک به رئیس جمهور معتقدند برادر بزرگتر دکتر می‌تواند نقشی کلیدی در بازگشت دادکان به مدیریت ورزش کشور داشته باشد.
«
چرا وقتی دادکان هست باید به دنبال گزینه‌ای غیرورزشی برویم؟» اعضای کمیته ورزش ستاد محمود احمدی‌نژاد از رئیس‌جمهور خواستند این‌بار رئیسی ورزشی را به عنوان مدیر ورزشی هیأت دولت برگزیند. علی سعیدلو پس از قطعیت یافتن حضورش در سازمان ورزش پیشنهاد قائم‌مقامی و رئیس مرکز توسعه قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی را با اختیاراتی فراتر از همه معاونان پیشین سازمان ورزش داده بود؛ اما این‌بار نخبگان ورزش می‌خواهند آخرین تلاش را برای سپردن سازمان ورزش به مدیری تحصیلکرده از جنس ورزش انجام دهند.
اینگونه بود که جوادی، یکی از اعضای کمیته ورزشی حامیان مردمی احمدی‌نژ‌اد و چند تن از اعضای قدیمی هیأت مؤتلفه اسلامی که از مدیران ورزش بوده‌اند در تماس‌هایشان با مشاور عالی رئیس‌جمهور از او خواسته‌اند با تغییر در نظرش برای استفاده علی سعیدلو، همانگونه که در شعارهای انتخاباتی‌اش وعده داده بود از مدیری تحصیلکرده در بخش ورزش استفاده کند. خواسته‌ای که در میان نزدیکان به رئیس‌جمهور هم با استقبال روبه‌رو شده است. داود احمدی‌نژاد، برادر بزرگتر رئیس‌جمهور یکی از مدافعان انتخاب محمد دادکان است.
او در هفته‌های گذشته بارها با رئیس پیشین فوتبال دیدار داشته و در دولت هم تلاش‌های بسیاری صورت داده تا بتواند از محمد دادکان در فوتبال استفاده کند. با این وجود این جبهه هنوز نتوانستند در برابر گروه اثرگذار سعیدلو،

 مشایی و کردان تغییری در انتخاب رئیس‌جمهور برای معاونت ورزش ایجاد کنند. بزرگترین عاملی که باعث این پافشاری شده محدودیت‌هایی است که حلقه ابتدایی مردان دولت در گرفتن رأی اعتماد از مجلس دارند و احمدی‌نژاد نمی‌خواهد با سپردن مسئولیتی چون ریاست سازمان ورزش یکی از صندلی‌های کابینه را پر کند.
به همین دلیل او و مشاورانش در تیم چینش کابینه برای تخصصی کردن ورزش پیشنهاد کرده‌اند علی سعیدلو یا محمد علی‌آبادی برای دور دوم دولت معاونینی کاملاً ورزشی و همسو با دولت برگزینند که البته سعیدلو چهره‌ای جدید برای ورزش است که تجربه‌ای موفق را در هیأت مدیره پرسپولیس به جای گذاشته و رابطه‌ای نزدیک با چهره‌هایی اثرگذار از جنس ورزش دارد. بر همین اساس آنها محمد دادکان را به عنوان گزینه اصلی‌شان برای تفویض اختیارات ورزشی در نظر گرفته‌اند.
پیشنهادی که البته چندان با روی خوش محمد دادکان مواجه نشده؛ «من همه مدارج مدیریتی و تحصیلی را برای در اختیار داشتن سازمان ورزش طی کرده‌ام و نمی‌دانم چرا باید پیشنهاد نفر دوم بودن را برایم مطرح کنند». البته این گفته را که رئیس سابق اما موفق فوتبال در جمعی از مردان نزدیک به دولت مطرح کرده نظر قطعی او نبوده با این وجود گفته ترجیح می‌دهد مرد اول ورزش کشور باشد یا اینکه دوباره در فوتبال خدمت کند.
سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد یکی از حامیان انتخاب مدیری از جنس ورزش چون محمد دادکان است. او در این باره می‌گوید: «یکی از دلایلی که ما را بر آن داشت به دنبال طرح وزارت ورزش برویم عدم پاسخگویی رئیس سازمان و عدم موفقیت او بود. مسئله‌ای که فرصتی نمی‌داد بتوانیم از او بپرسیم و برای ناکامی‌های متوالی دلیل بخواهیم. مدیری از جنس ورزش که بتواند ورزش را مدیریت کند. اگرچه متأسفانه رئیس‌جمهور این‌بار هم روی سعیدلو و علی‌آبادی به جمع‌بندی رسیده اما اگر ورزش به ورزشی‌هایی چون دادکان سپرده می‌شد، دیگر ورزش دچار بسیاری از این ناکامی‌ها نمی‌شد».علیرضا دهقان نماینده مردم ایذه هم در این‌باره می‌گوید: «از بزرگترین اشتباهات علی‌آبادی که بارها به او گوشزد کردیم نوع برخوردش با محمد دادکان بود. من این دور تمام تلاشم را کردم تا رئیس‌جمهور همان‌طور که وعده داده بود مدیری ورزشی را انتخاب کند؛ اما متأسفانه وقتی ایشان تصمیم به کاری می‌گیرد قدرتی برای تغییرش وجود ندارد. البته این ضعف ما و اهالی ورزش است که مثل دیگر حوزه‌ها نشست نمی‌گذاریم و بحث‌های چالشی منطبق با منطق را مطرح نمی‌کنیم تا دولت وادار به پذیرش خواست‌مان شود. ما الان مدیرانی تحصیلکرده و موفق را داریم که هم‌خط با دولت هستند و توان بهتر اداره کردن ورزش را هم دارند. همین محمد دادکان دیدید که فوتبال را به بهترین شکل اداره کرد. کاش می‌شد رئیس‌جمهور از خواسته‌اش می‌گذشت و مدیری ورزشی را برای حرکت این پدیده اجتماعی محبوب به سوی پیشرفت انتخاب می کرد».محمود احمدی‌نژاد، دادکان را همیشه مدیری برجسته و موفق معرفی می‌کرد؛ اما هیچ‌گاه نخواست در روزهای درگیری علی‌آبادی و دادکان پشت معاونش را خالی کند. این‌بار اگرچه او دادکان را شاید برای معاونت ورزش برنگزیده باشد؛ اما می‌خواهد مرد موفق فوتبال در کنار سازمان ورزش باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)