مرجع خبری پرسپولیس : سعيدراد را همه اهالي فوتبال به عنوان يكي از آن پرسپوليسي‌هاي دو آتشه مي‌شناسند. اين مسئله به قدري حاد است كه حتي اهالي سينما هم از اين مسئله آگاه هستند.


در چنين شرايطي حضور او در جشن پيراهن استقلال بسيار عجيب به نظر مي‌رسيد. ما هم سراغ اين بازيگر محبوب سينما رفتيم تا ببينيم چي شد كه سر از مراسم استقلالي‌ها در آورد.

 

در مراسم استقلال، انتظار ديدن هر كسي را داشتيم غير از شما؟

ما با هم رقيب هستيم، دشمن كه نيستيم. به هر حال من دوستان خوبي مثل آقايان روشن، مظلومي و بهتاش فريبا دارم. آقاي فتح‌اله‌زاده دعوت كردند كه در اين مراسم باشم. اصرار كرد و به احترام و به ياد شادروان ناصر حجازي كه از بهترين دوستانم بود، اين دعوت را اجابت كردم .

من يك پرسپوليسي هستم و خوشحالم به عنوان يك پرسپوليسي جايگاهي دارم كه استقلالي‌ها براي مراسمشان از من دعوت مي‌كنند. با اين‌كه تازه از شمال آمده و خيلي خسته و گرفتار بودم، حضور پيدا كردم ولي خيلي كوتاه بود و شايد پنج دقيقه هم طول نكشيد. اداي احترام كردم و رفتم.


توضيح شما قابل قبول است، اما فتح‌اله‌زاده هم دوست دارد پرسپوليسي‌ها را به نام استقلال، مصادره كند؟

من كه مصادره شدني نيستم. من از پرسپوليس براي كار و زندگي روحيه مي‌گيرم.

 

در طول دوران بازيگري شد كه عوامل صحنه را بگذاريد و كار را تعطيل كنيد؟

تعجيل كرده‌ام، تعطيل نكرده‌ام. البته بعد از مدتي ديگر همه مي‌دانستند كه من بايد بازي پرسپوليس را ببينم به همين خاطر در همان زمان كه جام تخت جمشيد برگزار مي‌شد، پنجشنبه، جمعه‌ها براي من بازي نمي‌گذاشتند.

سه فيلم دوئل با آن همه عظمت پروژه آقاي درويش وقتي متوجه شد كه بازي داربي است، آن روز براي من بازي نگذاشت. كامبيز ديرباز مرتب غر مي‌زد كه يك كاري بكنم تا بتواند براي بازي برود. من هم به او مي‌گفتم نگران نباشد.


با هنرمندان استقلالي چه رابطه‌اي داري؟

براي داريوش ارجمند احترام زيادي قائل هستيم. بزرگ است و مثل ما طرفدار سرسختي است اما اين باعث نمي‌شود كه جلوي ايشان بلند نشوم. هر چيزي جاي خودش را دارد. جامعه ما عصبي است، بايد احترام گذاشتن را ترويج كنيم. استقلالي‌ها وقتي مرا دعوت مي‌كنند به خاطر جنبه هنري من است. به عنوان يك بازيگر وقتي مورد محبت و احترام همه مردم عزيز هستم؛ به همين جهت دعوت استقلال را اجابت كردم. آقاي فتح‌اله‌زاده هم بعدا لطف كردند در تماسي تشكر كردند.

 

در جريان تقليد صداي دايي قرار گرفته‌ايد؟

اصلا در جريان نيستم. در آن دقايقي كه بودم چنين اتفاقي نيفتاد و الان كه گفتيد متوجه شدم. البته با اين چيزهايي كه شما مي‌گوييد، بهتر بوده است كه چنين كاري نمي‌شد.

 

به هر حال علي دايي خيلي ناراحت شد؟

علي دايي چهره سرشناسي است. مگر چند نفر علي دايي مي‌شوند. چهره‌هاي سرشناس هميشه هدف اين برنامه‌ها هستند. كاريكاتور مرا هم مي‌كشند. نبايد ناراحت بشوم. دايي هم آنقدر بزرگ و بزرگوار است كه مي‌گذرد. او آقاي گل دنيا است و با اين چيزها لطمه‌اي به بزرگي او وارد نمي‌شود اما هر نكته مكاني دارد و بايد مراقب بود كه به چنين مسايلي دامن زده نشود.

 

تيمي كه پرسپوليس امسال بسته به دل شما مي‌نشيند؟

بازيكنان خوب و بچه‌هاي خوبي حضور دارند اما همه حرف من اين است كه پرسپوليس بايد بازيكناني بگيرد كه در حد شخصيت پرسپوليس باشند؛ هم از جهت بازي و هم مهمتر از آن از جهت اخلاقي. بايد در حد مطلوبي قرار بگيرند تا باعث سربلندي تيم و هوادار باشند. من حاضر نيستم بازيكناني را تحمل كنم كه حركات عجيبي انجام مي‌دهند و باعث سرافكندگي مي‌شوند. آدم‌هايي كه كم هستند ولي اصلا نبايد باشند، سال قبل بودند، حالا هم هستند.


شايد يك نفر اشتباهي بكند، نبايد فرصت جبران داشته باشد؟

به شرط آن‌كه قابل اصلاح باشند. كسي كه به پرسپوليس مي‌آيد، بايد بفهمد كجا آمده است؟ اينجا تيم‌هاي ديگر نيست. كسي كه به پرسپوليس مي‌آيد بايد لياقت و فرهنگش را داشته باشد. الان تعداد اين بچه‌ها در تيم زياد است اما اگر كسي اين طور نيست بايد بيرون انداخته شود. چرا بايد براي چنين بازيكني دست بزنم. من اگر بودم قلم پاي چنين بازيكناني را مي‌شكستم تا ديگر دور و اطراف تيم پيدايش نشود. مثلا چه معني دارد كه در تيم‌ملي بازيكنان همديگر را بزنند، بعد با دو جلسه محروميت همه چيز جمع مي‌شود. حيف پول و تشويق كه به پاي چنين بازيكناني بريزند. كسي كه آبروي يك ملت يا جماعتي را مي‌برد، بايد در زندان انداخت.

تا سه صبح روزبازي با دمپايي در راهروي هتل راه مي‌رود و با تلفن صحبت مي‌كند. اين هم شد وضعيت كه براي فوتبال درست شده است. دو ماه قبل وقتي حميد استيلي را ديدم، به عنوان يك دوست قديمي از او خواستم اگر مي‌خواهد كار درستي بكند، جلوي اين چيزها را بگيرد، گفت خود او مخالف اين بداخلاقي‌هاست و مقابله مي‌كند، ولي بايد به او كمك كرد.


سال قبل به يكباره از حضور در ورزشگاه امتناع كرديد آيا در اين فصل براي تماشاي بازي پرسپوليس مي‌رويد؟

بايد ببينم چه مي‌شود. بايد از تيم جواب بگيرم. ببينم فضاي امسال چطور است. بايد ببينم رفتارها چطور خواهد بود و در داخل زمين فوتبال چه مي‌گذرد.


چه شد كه به يكباره بعد از اين همه سال، قيد ديدن بازي‌ها را زدي؟

نمي‌خواهم درباره‌اش صحبت كنم. همان بحث قبلي من است به عنوان يك پرسپوليسي همه چيز را قبول نمي‌كنم. اميدوارم در اين فصل با برخوردهايي كه مي‌شود، ديگر مسايل فصل قبل را در تيم نبينيم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)