پرسپولیس نیوز : سفیر ایران در ترکیه گفت: از سفر پرسپولیس به ترکیه و انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های ترکیه استقبال می کنیم و سفارت ایران در ترکیه آمادگی دارد تا در جهت ایجاد فرصت و هماهنگی ها تمام تلاش خود را انجام دهد.

علیرضا بیگی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق افزود: یکی از کارهای سفارتخانه‌ها در کشورهای دیگر ایجاد ارتباط قانونمند و بیشتر بین مجموعه های داخلی و خارجی در عرصه های گوناگون و به منظور توسعه روابط و پیشرفت است.

وی که با خبرنگار سایت باشگاه در ترکیه گفتگو می کرد، ادامه داد: سفارت ایران در ترکیه در ادوار گذشته نیز همکاری های گوناگونی با باشگاه های داخلی از جمله پرسپولیس داشته است که از آن جمله باید به نقش سفارت در برقراری ارتباط بین باشگاه پرسپولیس و مربی مورد نظرشان اشاره کنم که برای تسهیل امور انجام شده است. همچنین باشگاههایی برای برپایی اردو به ترکیه آمدند و سفارت در انجام امور به آنها کمک کرده است.

سفیر ایران در ترکیه خاطر نشان کرد: ورزش و به ویژه فوتبال یکی از راه‌های نزدیک شدن مردم کشورها به یکدیگر است حضور تیم های سرشناس و پرطرفداری مثل پرسپولیس از این جهت قابل توجه است. از سوی دیگر پرسپولیس هرجای دنیا که بازی کند، در حکم فراخوانی برای جمع شدن ایرانی ها است و این موارد برای سفارت خانه ها و در دیپلماسی عمومی عنصر بسیار مهمی است. ما خودمان علاقمند هستیم که چنین اتفاقاتی روی دهد.

بیگدلی در پایان افزود: در این باشگاهها برنامه میان مدت دارند و می دانیم باشگاه پرسپولیس برنامه فشرده ای دارد. از سوی دیگر ملی پوشان زیادی از پرسپولیس در تیم ملی بازی می کنند که در مواقع تعطیلی رقابت های لیگ درگیر برنامه های آماده سازی تیم ملی برای رقابت های جام جهانی هستند. ولی اگر باشگاهها از جمله پرسپولیس علاقمند بوده و آمادگی داشته باشند می توانیم در ترکیه با باشگاههای مختلف برای انجام بازیهای دوستانه رایزنی داشته باشیم. در ترکیه ایرانی های بسیاری زندگی می کنند. تجمعات ایرانی و شادی و غرور ایرانی از نظر ما عنصر موثری است و باز تاکید می کنیم نسبت به مراودات فوتبالی علاقمندیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)