پرسپولیس نیوز : پیشکسوت ورزش ایران و رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران خواستار متوقف شدن اقدامات برای واگذاری سهام تیم‌های استقلال و پرسپولیس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت:

یکی از اتفاقات نامبارک و اشتباهی که معمولا در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رخ می دهد، تصمیم‌های سوال برانگیز و عجولانه‌ای است که آثار و تبعات آن دامن دولت‌های بعدی را می‌گیرد.

علیرضا دبیر ضمن اشاره به مطرح شدن بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: به نظر می‌رسد موضوع واگذاری سهام تیم های پرطرفداری پایتخت خصوصا پرسپولیس – در مقطع زمانی فعلی از آن دست مواردی است که باید مورد حساسیت و دقت مردم و نهادهای ذیرربط قرار گیرد.

دبیر ادامه داد: یکی از اتفاقات نامبارک و اشتباهی که معمولا در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری – یعنی در موعد چرخش قدرت – رخ می دهد، تصمیم های سوال برانگیز و عجولانه‌ای است که آثار و تبعات آن دامن دولت‌های بعدی را گرفته و دیگر به راحتی قابل رفع و رجوع نیست.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهور منتخب انتخابات نهم ریاست جمهوری با رئیس وقت سازمان ورزش در سال 1384 گفت: آن زمان که آقای مهندس مهرعلیزاده که در آن مقطع و در ماه‌های پایانی عمر دولت اصلاحات مسئولیت اداره ورزش کشور را بر عهده داشتند یکی از کارهای مورد علاقه و ناتماشان را واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بورس اعلام می کردند. اما پس از برگزاری انتخابات نهم ریاست جمهوری و مسجل شدن چرخش قدرت اجرایی به سمتی دیگر، آقای احمدی نژاد در حالی که هنوز مراسم های تحلیف و تنفیذشان برگزار نشده بود طی تماسی با رئیس سازمان تربیت بدنی خواستار توقف روند ورود این دو باشگاه به بورس شدند.

دبیر ادامه داد: در همان زمان بسیاری از دلسوزان تاکید داشتند که اولین اقدام رئیس جمهور منتخب در ورزش، اقدامی منطقی و ضروری بوده است چرا که واگذاری های عجولانه این چنینی احتمال هرگونه خطا و یا انحراف وجود دارد. ضمن اینکه معمولا این ذهنیت هم بوجود می آید که به واسطه درگیری نهادهای نظارتی به موضوع انتخابات، ممکن است دقت و نظارت کافی بر روند این واگذاری‌ها صورت نگیرد. با این اوصاف است که به نظر می رسد امروز نیر این توقع از آقای رئیس جمهور وجود دارد که باید یک بار دیگر وارد موضوع شده و اجازه ندهند منصوبان و زیردستان شان همان رویه‌ای که ایشان یک بار خطرناک بودنش را گوشزد بودند، تکرار کنند.

علیرضا دبیر با بیان این مطلب که کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران و منتخبان مردم تا روز آخر مسئولیت شان مواردی از این دست را که "حق و حقوق مردم" به شمار می روند، مورد پایش و دقت قرار می دهند، تاکید کرد: وارد کردن پرونده پرسپولیس و استقلال به بورس و به طور کلی هر اقدام عجولانه ای برای خصوصی سازی این باشگاه در شرایط فعلی مورد پذیرش نخواهد بود، هر چند که اجرای این مصوبه ارزشمند مجلس شورای اسلامی شهر تهران با روی کار آمدن دولت جدید، در فضایی آرام و غیر تبلیغاتی یک ضرورت قطعی و غیر قابل اجتناب است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)