مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی سابق تیم ملی فوتبال انگلیس دقایقی پیش برای انجام مذاکرات نهایی وارد ایران شد، به همین بهانه نگاهی داریم به سوابق و افتخارات این مربی سوئدی در فوتبال دنیا:

 

اریکسون بهترین دوران مربی گری اش را در ایتالیا و تیم لاتزیو گذراند، زمانی که سرجیو کرانیوتی در مدت چهار سال بیش از چهارصد میلیون دلار برای تیم هزینه کرد تا این تیم شهر رم بتواند تنها عنوان قهرمانی اش در سری آ را در سال 2000 بدست آورد.

او در تیم ملی انگلستان به عنوان اولین مربی غیرانگلیسی در همان ماه های نخست محبوب شدو با برد تاریخی 5-1 مقابل آلمان در مونیخ نامش را در تاریخ فوتبال این کشور ثبت کرد.

 

در ادامه با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی سه تورنمنت کارنامه خوبی بجای گذاشت هر چند که در هر سه مورد توسط تیمهای فیلیپه اسکولاری ( برزیل و پرتغال) از گردونه بازیها حذف شد. ادامه حضور او درباشگاه های انگلیسی نتیجه مطلوبی نداشت و ناچار شد به مکزیک برود و در دیدارهای مقدماتی جام جهانی هدایت تیم را بر عهده بگیرد اما بروز اختلافاتی با ستاره های تیم موجب کسب نتایج ضعیف و اخراج او شد تا بیش از سی هزار هوادار در مکزیکو سیتی اخراجش را جشن بگیرند!

 

او روی نیمکت ساحل عاج هم در بازیهای جام جهانی 2010 موفقیتی کسب نکردو در همان مرحله گروهی در کنار تیمهای برزیل و پرتغال قرار گرفت و حذف شد. با بازگشت دوباره به انگلستان مربی تیم لستر سیتی در دسته اول باشگاه های انگلستان شد اما مکانی بهتر از هفتم پیدا نکردو از این تیم هم کنار گذاشته شد تا در فصل جدید بدون تیم باشد.

 

گوته برگ سوئد: کسب جام حذفی سوئد در اولین فصل و کسب سه جام حذفی ، لیگ و جام یوفا در سال 1982 با شکست چهار بر صفر هامبورگ در فینال

 

بنفیکا لیسبون پرتغال: قهرمانی در لیگ پرتغال و جام حذفی (1982-1984)

 

رم ایتالیا: قهرمانی جام حذفی در سال 1986

 

فیورنتینا ایتالیا: بدون عنوان

 

بنفیکا لیسبون پرتغال ( 1989-1992): راهیابی به فینال جام قهرمانی باشگاه های اروپا، قهرمانی در لیگ در سال 1991

 

سامپدوریا ایتالیا: قهرمانی در جام حذفی در سال 1994

 

لاتزیو ایتالیا: قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در سال 1998، قهرمانی سری آ و سوپر کاپ ایتالیا در سال 2000 و فهرمانی جام برندگان جام اروپا در سال 1999

 

تیم ملی فوتبال انگلستان: راهیابی به یک چهارم نهایی جامهای جهانی 2002 و 2006 و یورو 2004

 

منچسترسیتی انگلستان: مقام نهم لیگ جزیره

 

تیم های ملی مکزیک و ساحل عاج: بدون عنوان

 

لسترسیتی: رتبه هفتم دسته اول باشگاه های انگلستان

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)