پرسپولیس نیوز :نشست خبری دانشکده علمی و کاربردی واحد پزشکی پرسپولیس برگزار شد.

نشست خبری دانشگاه علمی-کاربردی واحد پرسپولیس در روز آغاز پذیرش دانشجو برای ترم مهر که 13 رشته تحصیلی جدید به این دانشگاه اضافه شده است، برگزار شد.

 

در همین راستا اسماعیل سودی رئیس دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس، گفت: در این دانشگاه با اضافه شدن 13 رشته جدید در کل در 25 رشته جذب دانشجو می‌کنیم. در این دانشکده پیشتاز جذب دانشجو بدون کنکور هستیم و رشته‌هایی مثل آنالیز ورزشی، خبرگزاری و گویندگی ورزشی ایجاد کرده است.

وی افزود: با تصمیمی که گرفته شده تمامی خبرنگاران حوزه فوتبال به عنوان سهمیه اشتغال می‌توانند بدون هیچ مشکلی ثبت نام کنند. هدف ما کمک به ورزش است، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی امضاء کرده‌ایم تا بدون هیچ مشکلی از امکانات یکدیگر استفاده کنیم. از کسانی که توانایی کمک دارند و از تمامی نخبگان دعوت به همکاری می‌کنیم.

سودی خاطرنشان کرد: 5 رشته در کارشناسی ارشد نیز تعریف کردیم که مخصوص مسائل فکری بازیکنان است. این رشته‌ها از بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کنند همچنین در بخش دکتری نیز در یک رشته فعالیت خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: هیچگاه برای انجام کارهای این دانشکده دچار مشکل نشدیم چرا که پرسپولیس مثل کارد برنده‌ای که به کیک برخورد می‌کند و کارها را به راحتی پیش می‌برد.

*کاشانی: دانشکده پرسپولیس جهتی در راه فرهنگ‌سازی کردن ورزش است

جعفر کاشانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اهمیت فعالیت این دانشکده عنوان کرد: شما خبرنگاران رسالتی مهم در اشاعه فرهنگ برای جوانان دارید. هر مبحثی دارای فرهنگ خاص خود است و برای رسیدن به آن اهداف باید فرهنگش را پیدا کنیم. امروزه ورزش در جهان تنها یک مقوله برای تفریح نیست و جایگاه خاصی دارد. ورزش تمامی اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌شود در میل به اهداف مختلف است.

وی افزود: ورزش قهرمانی در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده و چون باشگاه نداریم نتوانستیم هدفمند شویم و از نخبگان خود در تمامی زمینه‌های علمی استفاده کنیم. باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید و بارسلونا صرفاً در مبحث قهرمانی فعالیت نمی‌کنند بلکه مسائل عدیده اجتماعی،‌ اقتصادی و … در اهداف آنها لحاظ شده است.

کاشانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به این کشورها برسیم نیاز به بازنگری داریم و نمی‌توانیم با قوانین سنتی 50 سال پیش ورزش در دنیا مطرح شویم. فقر فرهنگی مشهود است فعالیت آکادمی پرسپولیس مقدمه‌ای برای جهش در این راه است. به پرسپولیس اسماعیل سودی و همکارانش که در این راه گام بر می‌دارند تبریک می‌گویم. باشگاه‌هایی مثل منچستر، آژاک و… به فعالیتی که انجام می‌دهند واقف هستند. ورزش در کشور ما چون خصوصی نیست در این راه نتوانسته فعالیت خوبی داشته باشد. امیدوارم پرسپولیس در اشاعه این فرهنگ بتواند قوی عمل کند و سایر باشگاه‌ها با تأسی از این موضوع به فعالیت خود بپردازند و از کمرنگ بودن فرهنگ در ورزش جلوگیری کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه آیا ساختار دولتی در باشگاه‌های ایران باعث نمی‌شود با تغییر مدیرعامل این کارها نیمه تمام بماند، اظهار داشت: ساختار اینجا نشان می‌دهد مستقل است و فعالیت‌هایش مربوط به هیئت امنایش است که در چارچوب باشگاه پرسپولیس به عنوان یک نماد حرکت می‌کند. ما باشگاه نداریم و باید تیم‌هایمان خصوصی شود و اهداف برایشان مشخص شود. بخش خصوصی برای حفظ سرمایه‌اش از مدیران نخبه استفاده می‌کند و تیم‌های فوتبال و کشتی ویترین یک باشگاه می‌شوند. وقتی که خصوصی نیستیم مدیرها هرچند خوب باشند زمانی برای پیاده کردن اهدافشان ندارند اما وقتی خصوصی شویم رقابت به وجود می‌آید و اتحادیه به وجود می‌آید و چون خودشان سرمایه‌گذاری کردند می‌خواهند به مقصد برسند و دولت‌ها نیز در فعالیت آنها نظارت دارند. پرسپولیس گام اول را برداشته و امیدواریم بتواند موفق شود.

*رضایی: می‌توانیم الگویی برای جوانان شویم

غلامرضا رضایی بازیکن پرسپولیس که از دانشجویان این دانشکده است، گفت: به باشگاه پرسپولیس به خاطر این اقدام تبریک می‌گویم و پس از شنیدن تأسیس این دانشکده خوشحال شدم. تجربه نشان داده اگر در کنار ورزش کسب علم شود می‌توان موفق‌تر عمل کرد. خودم تصمیم گرفتم در مربی‌گری قدم بردارم و به این دانشگاه بیایم. به عنوان یک فوتبالیست جوان‌ها ما را نگاه می‌کنند و می‌توانیم برای آنها الگوی خوبی باشیم.

وی افزود: با کسب علم در ورزش هم موفق‌تر می‌شویم، نمی‌گویم در آینده یک دکتر یا شخصیتی مثل جعفر کاشانی یا محمدرضا زادمهر می‌شوم اما می‌توانم به جوانها کمک کنم.

رضایی در مورد اینکه چطور می‌تواند وقت کسب علم داشته باشد، عنوان کرد: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانم چنین کاری انجام دهم. مدتی طولانی از تحصیل دور بودم اما وقتی این کار صورت گرفت تصمیم گرفتم به فعالیتم در راه علم نیز ادامه دهم.

*زادمهر:دانشکده پرسپولیس خانه ورزش است

محمدرضا زادمهر در مورد دانشکده پرسپولیس گفت: اینجا دانشکده پرسپولیس به تنهایی نیست بلکه خانه ورزش است. در کتاب جابه‌جایی در قدرت آمده سرمایه اصلی امروز ثروت نیست بلکه سرمایه دانایی است و افراد دانا راحت‌تر زندگی می‌کنند.

رضایی گفت: امروز می‌تواند حضور در دانشگاه اطلاعات خود را بالا ببرد و خلأهایی که وجود دارد را با انگیزه دانایی برطرف کند. کسی که اطلاعاتش بالاتر است دستورهای مربی را بهتر متوجه می‌شود و اثرش بسیار بیشتر است.

وی افزود: بازیکنان بزرگی در سطح دنیا بوده‌اند که دارای مدارک علمی بالایی بوده‌اند. سوکراتس کاپیتان برزیل دکتر بود، هوگوسانچز بازیکن مکزیک دندان‌پزشک بود، در کشور خودمان دکتر ذوالفقارنسب، مهندس کلانی و … را داشتیم. کسب علم نه تنها مغایرتی با ورزش ندارد بکله لازم و ملزوم آن است. عمر ورزشی کوتاه است اما با داشتن دانش می‌توان اثرات حضور خود را بیشتر کرد. پرسش و پاسخ کمک می‌کند که کار بهتری را رائه کنیم اگر پرسپولیس امروز اینقدر محبوبیت دارد برای این است که اشخاصی مثل اکرامی و برومند با تفکرات خاص خود پرسپولیس را بنیان‌گذاری کردند. اصول را نباید باخت،‌در فوتبال برد و باخت وجود دارد اما باختن اصول خارج از عرف است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)