پرسپولیس نیوز : سوشا مکانی این هفته سه گل خورد. برای دومین بار در این فصل نیز ناخواسته دروازه خودی را گشود…

 

آقای مکانی خوبید؟
چه خوبی آقا؟ با آن عکسی که یک‌شنبه از من چاپ کردید و با آن انتقادات پدر و مادرم می‌گویند چرا خبرورزشی علیه توست؟

یعنی از یک نقد فنی و عکسی که با دو فلش به پا و کمر تو اشاره دارد که نقاطی هستند که در دو بازی با نفت و تراکتور این فصل توپ پس از برخورد با آن وارد دروازه پرسپولیس شد، چنین برداشتی دارند؟
نه ولی ناراحت شدند. شما غرض ندارید ولی خیلی‌ها از همین بهانه‌ها به ناحق برای کوبیدن انسان استفاده می‌کنند. باور نمی‌کنید که چقدر از این چیزها دیده‌ام. بگذریم، من در خدمتم.

به تراکتور بد باختید، چه پاسخی برای انتقادات داری؟
فقط می‌توانم بگویم که فوتبال 90 دقیقه است ما باید برتری‌مان را حفظ می‌کردیم اما فوتبال است و هزار اتفاق. هرچه بود بازی ما با تراکتور دیگر تمام شده و ما باید این دیدار را به دست فراموشی بسپاریم.

چرا دوباره مثل بازی با نفت دروازه خودت را باز کردی؟!
نظر خاصی ندارم. این موضوع شیطنت عده‌ای است که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. مسبب همه این مسائل هم عادل فردوسی‌پور است! فردی که به شکل غیرحرفه‌ای و آماتور در بازی پرسپولیس با نفت گزارش کرد اما مهم نیست، من هیچ‌گاه به کسی باج نداده‌ام! عادل فردوسی‌پور خشت اول را گذاشت تا همه را نسبت به من بدبین کند، فردی که بعد از قهرمانی فولاد، من را که یکی از ارکان قهرمانی فولاد بودم به برنامه‌اش دعوت نکرد و کسی را دعوت می‌کند که شاید 3، 4 بازی تأثیرگذار بوده!

یعنی می‌گویی فردوسی‌پور با تو خصومت شخصی دارد؟
من نمی‌دانم این مسئله از کجا سرچشمه می‌گیرد اما من مشکلی با هیچ‌کس ندارم و دنبال خبرنگار و دوربین نمی‌دوم(!) گاهی فکر می‌کنم که کجا اشتباه کرده‌ام ولی می‌بینم در زندگی ورزشی‌ام هیچ‌جا را اشتباه نرفته‌ام. هیچ‌‌وقت سعی نکردم از چارچوب حرفه‌ای خارج بشوم. یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان هستم و سعی می‌کنم از لحاظ تفکر و زندگی ورزشی‌ام همیشه بهترین بوده و کارایی خوبی داشته‌ باشم. دلیل این دشمنی‌ها را هم با خودم نمی‌دانم. من حرف شخصی که متخصص دروازه‌بانی باشد را قبول می‌کنم اما فرد غیرمتخصص نمی‌تواند از من ایراد بگیرد.

واضح بگو تو حرف چه شخصی را قبول می‌کنی؟
پیشکسوتان دروازه‌بانی مثل آقایان سجادی، بابازاده و غلامپور.

یعنی فقط این سه نفر باید بگویند چرا گل به خودی می‌خوری؟!
گل به خودی یعنی چه؟ یعنی من با بغل پا می‌خواهم به خودم گل بزنم؟! آیا کسی این وسط سود می‌برد؟!

فکر نمی‌کنیم کسی بگوید منظور گل به خودی این است که گفتی، بگذریم. سه باخت در هفت بازی یعنی چه؟
همان کسانی که سه باخت ما را فاجعه می‌دانند غیبت پیام صادقیان و مصدومیت‌های فراوان و مشکلات دیگرمان را هم فاجعه می‌خوانند؟

اگر حرف شما درست هم باشد باز ایراد به نحوه خوب بسته نشدن تیم‌تان باز می‌گردد!
نه من قبول ندارم که پرسپولیس خوب بسته نشده و اتفاقاً معتقدم پرسپولیس خوب هم بسته شده! اما اتفاقاتی افتاد که کمی کار را سخت کرد مثلاً ما در پست فوروارد بهتر از رضا نوروزی را که نداریم اما مصدوم شد!

بازیکنان استقلال، تراکتور و بعضی افراد هستند که پرسپولیس را مدعی قهرمانی نمی‌دانند!
اتفاقاً بهتر! خیلی خوب است که پرسپولیس را مدعی نمی‌دانند، همان‌طور که روی نفت حساب نمی‌کردند اما نفت چهارم شد و سهمیه گرفت. الان هم به شما می‌گویم بگذارید روی ما به عنوان قهرمان حساب نکنند چون این‌طوری تیم ما راحت‌تر کارش را انجام می‌دهد و بهتر خودش را پیدا می‌کند!

پس به نظر تو بضاعت پرسپولیس برای قهرمانی کافی است؟!
بله، صددرصد تیم ما پتانسیل قهرمانی را دارد و در آینده نتایج خوبی هم کسب می‌کند.

در پایان هفته هفتم تیم‌تان با رقیب سنتی‌اش 10 امتیاز فاصله دارد، چطور حرف از پتانسیل قهرمانی می‌زنی؟
ما اصلاً خودمان را با تیمی مقایسه نمی‌کنیم چون تا انتهای لیگ امتیازات زیاد دیگری را می‌گیریم و البته ممکن است امتیازاتی را هم از دست بدهیم اما هدف‌مان قرار گرفتن در مسیر موفقیت است.

احتمالاً به ما حق می‌دهی که از حرفت قانع نشویم!
ببینید، داشته‌های ما برای گرفتن نتایج خوب کافی است. ما جوان‌های خوبی داریم و مصدومان هم به زودی می‌رسند. برای لیگ قهرمانان آسیا هم می‌توانیم چند بازیکن دیگر به جمع نفرات‌مان اضافه کنیم. حالا تنها چیزی که خیلی می‌تواند به ما کمک کند، آرامش است. چه بسا که هر وقت چنین بوده نتیجه گرفتیم اما هر وقت استرس داشتیم کارمان به مشکل خورده است.

یعنی کسی انتقاد نکند تا آرامش شما به هم نریزد!
ما نیاز به تعریف کسی نداریم اما چرا موقع بردها همه سکوت می‌کنند و وقتی تیم می‌بازد همه انتقاد می‌کنند؟ در بردها همه خودشان را سهیم می‌دانند اما در باخت‌ها فقط ما مقصریم! حرف من این است که باخت برای همه تیم‌ها وجود دارد اصلاً مگر سال قبل فولاد قهرمان نشد؟ تا هفته بیست‌وسوم هیچ‌کس حرفی از قهرمانی ما نزد اما هفته بیست‌وچهارم روی فولاد حساب خاصی باز شد و ما هم قهرمان شدیم. الان هم می‌دانیم طرفدار فقط و فقط از تیمش برد می‌خواهد و برای این موضوع همه بازیکنان و کادرفنی در تلاشند و کم نمی‌گذارند.

این هفته نفت مسجدسلیمان را می‌برید؟
ما سه بازی خانگی مقابل نفت، راه‌آهن و استقلال خوزستان پیش رو داریم و باید نهایت استفاده از این سه بازی را ببریم اگر خدایی نکرده در این سه دیدار امتیاز از دست بدهیم شاید آن وقت حرف منتقدان درست باشد که دیگر نباید از این پرسپولیس توقع قهرمانی داشت!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)