مرجع خبری پرسپولیس : هر چند كه پرسپوليس و سپاهان 20 بار در ليگ برتر و حدود 16-15 بار در ليگ تخت جمشيد و جام آزادگان روبروي هم قرار گرفته‌اند اما سابقه رويارويي‌هاي اين دو تيم در جام حذفي چندان پرو پيمان نيست و محدود به 4 رويارويي كه دو بارش رفت و برگشت بوده است مي‌شود.

پرسپوليس و سپاهان براي اولين بار در مرحله يك‌چهارم نهايي جام حذفي 78-1377 رودرروي يكديگر قرار گرفتند كه بعد از تساوي 2-2 در بازي رفت، سرخپوشان كه تيمي قدرتمند و پر از ملي‌پوش را در اختيار داشتند با يك گل از سد حريف خود گذشتند. پرسپوليس بعد از شكست سپاهان، استقلال اهواز را هم برد و در فينال با شكست استقلال قهرمان شد تا با قهرماني در ليگ آزادگان دبل كند.


رويارويي بعدي دو تيم در جام حذفي در شهريورماه سال 85 و در فينال بازي‌ها رخ داد. مصطفي دنيزلي تنها چند روز بعد از پذيرفتن راهي كه بيشترش توسط آري‌هان طي شده بود ابتدا در تهران با وجود ارائه يك بازي زيبا مقابل سپاهان با نتيجه يك-يك متوقف شد.

در آن بازي نيكبخت و حميد شفيعي گل زدند و مهرزاد معدنچي يك پنالتي را هدر داد. در ديدار برگشت اما با گل‌هاي ابراهيم اسدي براي پرسپوليس و حميد شفيعي براي سپاهان كار به وقت‌هاي اضافه و سپس ضربات پنالتي كشيده شد كه شيث و نيكبخت با هدر دادن پنالتي‌ها بساط قهرماني سپاهان در اصفهان را فراهم آوردند.

سال بعد و در مرحله نيمه نهايي جام حذفي دوباره تيم مصطفي دنيزلي و لوكا بوناچيچ به هم رسيدند. پرسپوليسي‌ها در اين بازي دنبال انتقام بودند و در خردادماه سال 86 بيش از يكصد هزار نفر، ورزشگاه آزادي را سرخ كردند. پرسپوليس در آن بازي ابتدا با پنالتي فرزاد آشوبي جلو افتاد اما ضربه پنالتي تحميلي در دقيقه 83 كار را به وقت اضافي كشيد. از آن سال تكليف بازي‌هاي جام حذفي در يك مسابقه مشخص مي‌شد و پرسپوليس ميزبان اميد زيادي به رسيدن به فينال، شكست صبا باتري و قهرماني داشت اما آتش بازي محمود كريمي و پاپي در وقت اضافه شكست يك-4 سرخ‌ها را باعث شد تا پرواز صندلي‌ها بر آسمان ورزشگاه و فرياد اعتراض‌ها روز تلخي را براي پرسپوليس و هوادارانش ثبت كند. آن سال سپاهان بعد از حذف پرسپوليس با برد پر گل ديگري در فينال صبا باتري را برد و قهرمان شد.

در سال بعد از آن بازي و در روزهايي كه پرسپوليس بعد از كسب عنوان پنجمي ليگ با نلو وينگادا پايين‌تر از سپاهان قرار گرفته و همچنان دنبال انتقام بود در خرداد سال 77 و در شرايطي نه‌چندان جالب رودرروي حريف نام آشناي خود قرار گرفت. به قيد قرعه و در مرحله يك هشتم نهايي پرسپوليس ميزبان سپاهان شد و تك گل ديدني مازيار زارع حذف سپاهان كه روزگار خوشي را با فرهاد كاظمي سپري نمي‌كرد رقم زد. پرسپوليس اما در مرحله يك‌چهارم نهايي به پاس همدان يك-2 باخت و از ادامه مسير بازماند تا حذف سپاهان زمينه‌ساز قهرماني نباشد.حالا پرسپوليس و سپاهان براي پنجمين بار در جام حذفي رودرروي هم قرار مي‌گيرند، ضمن اينكه تمام بازي‌هاي اخير اين تيم (2 بازي) در ماه خرداد انجام شده و پر از اتفاق و صحنه‌هاي مهيج بوده است بايد ديد اين جدال خردادي بار ديگر پرحاشيه و پراتفاق خواهد بود و البته فرصت ديگري براي انتقام شكست‌هاي سال 85 و 86 مقابل سپاهان را فراهم مي‌آورد يا نه.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)