پرسپولیس نیوز : مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای برد به مصاف استقلال آمده بودیم، اما نمی‌دانم چرا شرایط داربی به گونه‌ای است که دو تیم نمی‌توانند کارهای تاکتیکی خود را انجام دهند.

سید جلال حسینی درباره داربی 77، ارزیابی خود از علت مساوی شدن مجدد این بازی، آینده پرسپولیس در این فصل و مشکلات حال حاضر تیم ملی فوتبال صحبت کرد.

* باز هم مساوی. چرا استقلال و پرسپولیس به هم که می‌رسند ترسو می‌شوند؟

– ببینید بازیکنان می‌خواهند در این بازی بهترین بازی‌شان را انجام دهند، اما به خاطر جوی که وجود دارد نمی‌توانند آنچه واقعا هستند را به نمایش بگذارند. این موضوع برای هر دو تیم وجود دارد. بازی اصلا خوب از آب در نمی‌آید. نمی‌دانم چرا. هر برخوردی تبدیل به حاشیه می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

* البته نسبت به دو داربی فصل گذشته موقعیت‌ها کمی بیشتر بود!

– موقعیت‌هایی که به وجود آمد به گونه‌ای نبود که در جریان حمله به دست بیاید. معمولا روی اشتباه حریف یا ضد حمله بود که فرصتی پیش می‌آمد. استرس و حساسیت در این بازی بسیار زیاد است و نمایش بازیکنان ناخودآگاه از این شرایط تاثیر می‌گیرد. دو تیم هم نمی‌تواند کارهای تاکتیکی خود را به خوبی انجام دهد، اگر تساوی پر گل می‌شد خیلی بهتر بود. هر تیمی که گل می‌زد، باعث می‌شد تیم حریف حمله کند و بازی زیباتر شود. موقعیت‌سازی بیشتر می‌شد و هواداران هم از بازی لذت می‌بردند، اما در بازی دیشب دو تیم آمده بودند که گل نخورند.

* یعنی شما هم برای نباختن آمده‌ بودید؟

– نه اصلا! علی دایی در طول هفته‌ چندین بار به ما گفت که باید بازی را ببریم، اما هر چه از شروع بازی می‌گذشت شرایط طور دیگری می‌شد. استرس در پای همه بازیکنان وجود داشت و اصلا حالت خاصی حاکم بود که نمی‌دانم چطور آن را توصیف کنم. اصلا بازی خوبی نبود. شاید بالای 20- 25 بار بازیکنان دو تیم زیر توپ زدند. این موضوع اصلا برای یک بازی فوتبال خوب نیست.

* این مساوی به سود رقیبانتان است و به نوعی فاصله تیم صدرنشین با شما بیشتر شد.

– لیگ تازه شروع شده است. تیم‌ها تا هفته‌ پنجم‌ – ششم در شرایط بدنسازی هستند، اما الان همه تیم‌ها را می‌شناسیم و از بازی با فولاد روند خوبی را شروع ‌کرده‌ایم که امیدوارم روز به روز بهتر شود و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. ما در این چند هفته‌ عملکرد خوبی داشتیم، مقابل سایپا و نفت هم حقمان نبود که ببازیم.

* این هفته‌ با گسترش فولاد بازی دارید.

– من خیلی خوشحالم که در این مقطع از لیگ به گسترش فولاد خوردیم. این تیم در چند هفته‌ گذشته برای همه خط نشان کشیده و یقه تیم‌های مدعی را گرفته است. در هفته‌های اول کسی این تیم را نمی‌شناخت، اما خوشحالم که ما با شناخت خوبی به مصاف این تیم می‌رویم. امیدوارم بازیکنان بدانند که هر لحظه بازی مقابل این تیم خطرناک است. باید با تمام قدرت مقابل آنها بازی کنیم تا خود را به بالای جدول نزدیک کنیم.

* خلعتبری هم که به جمع شما اضافه شد.

– او یکی از بازیکنان مطرح ایران است که در طول بازی برای موفقیت تیم خیلی تلاش می‌کند. خیلی خوشحالم که او به پرسپولیس آمده و امیدوارم بتواند در ادامه به ما کمک کند. شما دیدید در همان نیم ساعتی که برای ما بازی کرد هم خیلی موثر بود. همه بازیکنان دوستش دارند و قطعا به او کمک می‌کنند که با خلاقیت‌های خود پرسپولیس را در رسیدن به پیروزی یاری کند.

* کمی از تیم ملی صحبت کنیم. در روزهای پنجشنبه و جمعه تیم‌های ملی در سراسر دنیا بازی‌های دوستانه داشتند یا در مقدماتی جام جهانی حاضر بودند، اما لیگ ایران هم چنان در حال برگزاری بود!

– بدون شک ما باید تا آغاز جام جهانی بازی‌های بزرگی را انجام دهیم. باید اردوهای آمادگی خوبی برگزار کنیم و خود را محک بزنیم. همه تیم‌های دنیا در این یکی، دو شب بازی کرده‌اند. اما متاسفانه ما برنامه آماده سازی را طی نکرده‌ایم، نمی‌دانم علتش چیست. خود مسئولان بهتر می‌دانند. جام جهانی بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال است. از روزی که به جام جهانی رفته‌ایم، تلاشی برای کمک به تیم ملی در راه آماده سازی نشده و این به ضرر فوتبال ایران است. حداقل می‌توانستیم یک اردوی خوب برگزار کنیم و در بازی‌های دوستانه محک بخوریم، اما هیچ خبری نیست. روزی که به جام جهانی رفتیم همه بازیکنان به من گفتند که از همین لحظه باید خود را برای جام جهانی آماده کنیم. با این حال امیدوارم مسئولان زودتر اقدام کنند. الان هم دیر شده است. باید برای تیم ملی شرایط خوبی فراهم شود. شما نگاه کنید تیم‌های آسیایی مثل ژاپن و کره آنقدر با تیم‌های بزرگ بازی کرده‌اند که دیگر عادت کرده‌اند و می دانند مقابل این تیم‌ها چه ضعف‌هایی دارند. ما هم باید همین کار را کنیم و مثل آنها خودمان را به جایگاهی برسانیم که با بزرگان مقابله کنیم و کم‌کم نقاط ضعف‌مان را بشناسیم.

* این وضعیت برای کی‌روش هم سخت است و او هر لحظه ممکن است استعفا دهد.

– این می‌تواند بدترین اتفاق برای فوتبال ایران باشد. کی‌روش برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده و اگر برود واقعا بد می‌شود. او شرایط فوتبال ما را می‌شناسد و می‌تواند در جام جهانی تیم ملی را به خوبی هدایت کند. البته شنیده‌ام که جلسات خیلی خوبی با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشته است. مسئولان اگر بخواهند خیلی خوب می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. چشم و دل همه مردم به موفقیت تیم ملی در جام جهانی است و امیدوارم با حمایت مسئولان این اتفاق میسر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)