پرسپولیس نیوز : بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان تاکید کرد که شاگردان کی‌روش برابر آرژانتین نیز باید تدافعی بازی کنند.

رضا شاهرودی در مورد تساوی ایران مقابل نیجریه گفت: بعضی از بازیکنان تیم‌ملی‌ وقتی در تونل ورزشگاه ایستاده بودند استرس داشتند. این موضوع قبل از شروع بازی در چهره بعضی از آنها کاملا نمایان بود. اتفاقا همین بازیکنان در دقایق ابتدایی نتوانستند خودشان را پیدا کنند و این باعث شد که ایران در 20 دقیقه ابتدایی تحت تاثیر بازی نیجریه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌ کنم نیجریه هم به گفته سرمربی این تیم، ایران را دست کم گرفت و نظر من این است که آنها به خوبی تیم ما را آنالیز نکرده بودند. نکته جالب این بود که ما در طول این بازی و در جنگ های هوایی بازنده بودیم و این موضوع به ضرر ما تمام شد. بازیکنان ما باید این ضعف را خیلی زود برطرف کنند و قرار نیست در زمین مسابقه شاهد این باشیم که تمام ضربات سر توسط تیم حریف زده شود.

بازیکن پیشین تیم ملی ادامه داد: اینکه در اولین بازی یک امتیاز گرفتیم جای امیدواری دارد ولی ما نباید به خاطر این مساوی ضعف ها را نادیده بگیریم. همانطور که گفتم ایران در جنگ های هوایی بازنده بود در ضمن ما هیچ برنامه ای برای حمله نداشتیم، این در حالی است که از لحاظ مالکیت توپ هم شرایط خوبی نداشتیم. اگر یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت همه انتقاد می کردند که چرا اینطور بازی کردیم.

شاهرودی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهترین بازیکن ایران چه کسی بود گفت: وقتی در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتیم طبیعی است که باید از این پست بهترین بازیکنان را نام ببریم. من معتقدم مهرداد پولادی فوق العاده بازی کرد و دو فرصت گلزنی را از نیجریه گرفت. او خواسته های کی‌روش را به نحوه احسن اجرا کرد و سیدجلال حسینی هم نمایش خوبی داشت. در خط دروازه هم رضا حقیقی با اینکه استرس داشت ولی عملکرد خوبی داشت.

شاهرودی در پاسخ به این سوال که آیا باید مقابل آرژانتین هم دفاع کنیم گفت: مقابل آرژانتین هم چاره ای جز دفاع نداریم. اگر حمله کنیم آنها در ضدحملات وحشتناک هستند و به ما ضربه می‌ زنند. ذهن کی‌روش معطوف به دفاع و گرفتن تساوی است اما داستان این بازی فرق دارد. ما باید برای ایجاد موقعیت هم تلاش کنیم نه اینکه شوت بزنیم و اسم توپی که 10 متر از دروازه فاصله  دارد را موقعیت صددرصد بگذاریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)