پرسپولیس نیوز : مسابقه ای که قرار بود با حضور رئیس دولت و تماشاگران پرشور در آن تجلیل باشکوهی از ملی پوشان ایران شود به بدترین شکل ممکن به پایان رسید!

بازی نمادین تیم های ملی ایران فعلی و جام جهانی 98 فرانسه در یک نیمه به پایان رسید.

این مسابقه به دلیل طولانی شدن زمان تجلیل پس از پایان وقت 30 دقیقه نخست ادامه پیدا نکرد. در حالی  که قرار بود در دو وقت 30 دقیقه ای برگزار شود.

تیم ملی 2014 در نیمه نخست با 5 گل از حریف پیش افتاده بود. در حالی که در مسابقات مشابه این چنینی در سطح جهان بازیکنان جوان تر رعایت بازیکنان مسن تر را کرده و این چنین حریف خود را گلباران نمی کنند!

 

مجتبی جباری،غلامرضا رضایی،جواد نکونام،حسین ماهینی و محمد رضا خانزاده برای ایران در نیمه نخست گل زدند. جباری پس از هر بار صاحب توپ شدن به شدت از سوی تماشاگران استقلال در ابن بازی دوستانه هو می شد و این اعتراضات در زمان گلزنی او که بیش از سایر بازیکنان بازی را جدی گرفته بود شدت گرفت.

 

 بعد از یک نیمه بازی فوتبال میان تیم جام جهانی 1998 که به دلیل حضور نیافتن تمام نفراتش چند بازیکن را از تیم ملی فعلی قرض گرفته بود و تیم ملی فعلی که به جام جهانی 2014 راه یافته، مراسم تجلیل از برترین های فوتبال ایران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم تقدیر از دو تیم فوتبال و فوتسال بانوان برگزار شد که انتظار می رفت با موفقیت خیره کننده آنها تقدیر شایسته ای از نفرات این دو تیم صورت گیرد اما حتی به بازیکنان این دو تیم اجازه حضور در میدان داده نشد و این موضوع اعتراض بانوان فوتبالیست و فوتسالیست که تا پاسی از شب در ورزشگاه آزادی باقی مانده بودند را در پی داشت.

 

قرار بود محمود احمدی نژاد رئیس دولت دهم هم در این بازی در ترکیب تیم منتخب 98 حضور داشته باشد که گویا استقبال انگشت شمار مردم باعث پشیمان شدن وی شد. رحیمی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد وی به خاطر  فشار خود و درد زانو نمی تواند به استادیوم بیاید. این در حالی است که این مسابقه به پیشنهاد خود وی تدارک دیده شده بود و از مدت ها قبل در رسانه های تصویری و نوشتاری در خصوص آن تبلیغ شده بود.

 

این بازی در حالی برگزار شد که نزدیک به 5 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند که پس از پایان نیمه اول اکثر آنها آزادی را ترک کردند و مراسم تجلیل با حضور تعداد انگشت شماری تماشاگر برگزار شد. مراسمی که بیشتر به دید و بازدید و ضیافت عکس یادگاری شباهت داشت و در انتها با نورافشانی به اوج هیجان رسید!

 

این در حالی است که مراسم قبلی فدراسیون فوتبال برای تجلیل از ملی پوشان به دلیل صعود به جام جهانی هم با انتقادات فراوانی همراه شده بود اما خبری از رفع نقایص نبود.

 

این مراسم با سخنرانی رسمی معاون اول رئیس جمهور در حالی برگزار شد که بازیکنان تیم ملی در وسط زمین چمن آزادی دراز کشیده بودند و مشغول شوخی و خنده بودند!

 

با وجود استقبال فوق العاده کم تماشاگران مجری همیشه مثبت اندیش سیما جواد خیابانی باز هم ترک عادت نکرده بود و اصرار داشت 95 هزار سکوی خالی آزادی را نادیده بگیرد و حضور نزدیک به 5 هزاری نفری تماشاگران را حضوری چشمگیر عنوان کند.

 

ترکیب  تیم منتخب 98 : نیما نکیسا،افشین پیروانی،مهدی پاشازاده،فرزاد حاتمی،حمید استیلی،نعیم سعداوی،امید ابراهیمی،مهرداد میناوند،علی لطیفی،رضا شاهرودی و جواد زرینچه.

ترکیب تیم ملی ایران: رحمان احمدی،مجتبی جباری،حسین ماهینی،جواد نکونام،خسرو حیدری،سید جلال حسینی،قاسم حدادی فرد،پژمان منتظری،غلامرضا رضایی،محمد رضا خلعتبری و احسان حاج صفی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)