مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليسى ها با اميد زيادى به نتيجه گيرى در فصل جديد مى انديشند و مى خواهند ناكامى بزرگى كه سال قبل با افشين قطبى و پس از آن با نلو وينگادا پشت سر گذاشتند در فصلى كه پيش رو دارند با زلاتكو كرانچار جبران كنند. اين در حالى است كه استخوانبندى پرسپوليس نسبت به فصل قبل تغييرات زيادى داشته اما باوجود اين موضوع آنها درصدد هستند بهترين نتيجه ممكن را با استارت پرقدرت از ابتداى فصل داشته باشند. يكى از نفراتى كه امسال به تركيب سرخپوشان اضافه شد شيث رضايى است. هر چند اين مهاجم براى اولين بار نيست كه تجربه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را دارد اما بايد به اين نكته توجه داشت اين پرسپوليس با پرسپوليسى كه ۲ سال پيش اين مدافع در آن حضور داشت تغييرات زيادى را در تمامى اركان تيم مى بيند. با شيث رضايى مدافعى كه با رفع اتهامش از حضورش در ليست محرومان ليگ برتر ثابت كرد با گذشته ها فرق زيادى كرده تماس گرفتيم تا طى گفت و گويى در مورد مسائل جارى در پرسپوليس صحبت كنيم. با ما همراه باشيد:
كمتر از يك هفته ديگر به شروع ليگ باقى مانده. در حال حاضر شرايط حاكم بر پرسپوليس را چطور مى بينى؟
مشكل خاصى وجود ندارد و همه چيز طبق برنامه اى كه كادر فنى پيش بينى كرده پيش مى رود. در سفر به تركيه و در اردوى يك هفته اى كه در اين كشور داشتيم تمرينات بدنسازى ويژه اى را در برنامه داشتيم و حالا دنبال مرور برنامه هاى تاكتيكى مان هستيم تا بتوانيم از اين نظر هم شرايط ايده آلى داشته باشيم.

دنبال كردن برنامه هاى بدنسازى و تاكتيكى با ۲ مربى ( عبدى و كرانچار) مشكلى به وجود نياورده؟
نه، اتفاقاً هم برنامه هايمان در اردوى تركيه فوق العاده بود و هم الان همكارى خوبى بين اعضاى كادر فنى وجود دارد. تيم در حالى كه از حاشيه و جنجال دور است در حال مرور آخرين برنامه هاست و به اميد خدا آماده مى شويم كه ليگ را با قدرت و انسجام بالايى آغاز كنيم.


شايد مهمترين مسأله اى كه باعث مى شود نگرانى ها براى نتيجه گيرى پرسپوليس به وجود آيد جوان تر شدن تيم است؟
اتفاقاً به نكته خوبى اشاره كرديد اما اين مسأله باعث نمى شود تيم نتواند در نتيجه گيرى موفق عمل نكند. درست است كه ميانگين سنى پرسپوليس كاهش پيدا كرده اما مطمئن باشيد اين نفرات جوان كه بعضاً تازه وارد هم هستند آنقدر انگيزه دارند كه بتوانند در نتيجه گيرى خوب عمل كنند. پايين آمدن ميانگين سنى تيم، هم معايبى دارد و هم محاسنى كه به نظر من حسن اين موضوع بيشتر از عيوب احتمالى اش است. به هر حال به نظر من پرسپوليس امسال از اين نظر با مشكلى مواجه نخواهد شد.
يك سال وقفه در حضورت در پرسپوليس قطعاً باعث شده باانگيزه ويژه اى منتظر شروع فصل جديد باشى؟

صددرصد همين طور است. يك سالى كه از پرسپوليس دور بودم توانستم تجربه خوبى به دست آورم. هرچند اين مسأله براى من خيلى سخت بود اما چه از نظر فوتبالى و چه از نظر اخلاقى روزهاى خوبى را پشت سر گذاشتم. دورى از پرسپوليس براى من خيلى سخت بود و شايد هيچ كس جز اميرحسين صادقى كه تجربه يك سال دورى از استقلال را دارد نمى تواند اين مسأله را به خوبى درك كند. يك فصلى را كه در صبا گذراندم چه از نظر فوتبالى و چه از نظر اخلاقى خوب بودم كه توانستم دوباره نظر مثبت پرسپوليسى ها را جلب كنم. الان هم تمام فكر و ذكرم اين است كه با تمام وجود در خدمت پرسپوليس باشم و اين شرايط ايده آل را همچنان ادامه دهم. من هميشه به پيراهن پرسپوليس تعصب و علاقه ويژه داشته و دارم و تمام تلاشم اين است كه در طول فصل مهره مثمرثمر و اثرگذارى براى تيم محبوبم باشم.

با توجه به سال هايى كه در پرسپوليس بوده اى و بازى هايى كه در اين تيم انجام داده اى يكى از كانديداهاى بستن بازوبند و مسئوليت سنگين كاپيتانى دوم در پرسپوليس هستى. در اين مورد صحبت مى كنى؟
من در دوره قبلى كه در پرسپوليس بودم هم اين مسئوليت را بر عهده داشته ام و اگر اين اتفاق برايم رخ دهد براى بار اول نيست. به نظر من در حضور آقا كريم كه جزو قديمى ترين و خوب هاى پرسپوليس و ايران است صحبت كردن در مورد بازوبند كاپيتانى درست نيست و خجالت دارد. نه براى من بلكه براى همه بچه ها. هدف بزرگ در پرسپوليس رسيدن به دوران اوج است و اين مسائل زياد مورد توجهمان نيست. آقا كريم بزرگ ما هستند و احترامشان بر همه ما واجب است. انشاءالله كه امسال در تمام بازى ها باشند تا خودشان بازوبند را بر بازو داشته باشند.

پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات چند مهره خوب چون على كريمى، پژمان نورى، مازيار زارع و… را از دست داده. اين مسأله باعث تضعيف تيم در طول فصل نخواهد شد؟
درست است كه نفراتى كه نام برديد جزو بهترين هاى فوتبال ما هستند و حضورشان در پرسپوليس قطعاً به سود ما تمام مى شود اما به نظر من پرسپوليس جوانان خوب و باانگيزه اى را جذب كرده كه خيلى زود و به سرعت با شرايط تيم آشنا شده اند و خودشان را با مجموعه وفق داده اند. ما خوشحال مى شديم پرسپوليس همچنان نفرات بزرگ فصل قبل خود را در اختيار مى داشت اما مطمئن باشيد نفرات جديد به اضافه بازيكنانى كه از فصل قبل حفظ شده اند اجازه نمى دهند پرسپوليس به مشكل بربخورد.

به عنوان كسى كه با مربيان خارجى زيادى در پرسپوليس كار كرده اى فكر مى كنى كرانچار بتواند در پرسپوليس موفق باشد؟
به هر صورت اين مربى تازه به جمع ما ملحق شده و به مرور زمان و با دادن فرصت به او مى توان در موردش درست نظر داد اما با توجه به كارنامه اى كه در گذشته داشته و وسواس ويژه اى كه مديريت براى انتخاب او به خرج داده فكر مى كنم اين انتخاب، انتخاب خوب و موفقى است كه به اميد خدا تدابير كادرفنى و تلاش و غيرت بچه ها و در كنار همه اين مسائل با حمايت همه جانبه هواداران بتوانيم فصل خوب و موفقى را براى پرسپوليس رقم بزنيم.

شيث رضايى در فصلى كه پيش رو دارد چقدر اميدوار است بتواند افشين قطبى را براى دعوت شدن به تيم مجاب كند؟
بزرگترين هدف من اين است كه بتوانم در پرسپوليس شايستگى هايم را به اثبات برسانم. در سايه اين مسأله حضور در تيم ملى را دور از دسترس نمى بينم. اميدم فقط به خداست همين!


در مورد بازى با مس چه پيش بينى اى دارى؟
شروع هر تورنمنتى براى همه تيم ها مهم و حياتى است ضمن اينكه نام پرسپوليس هميشه براى حريفان ايجاد انگيزه مضاعف مى كند. تيم مس هم تيم خوبى است كه كادر و بازيكنان خوبى در اختيار دارد. به اميد خدا پرسپوليس امسال از هفته اول اسب قهرمانى اش را زين كرده و با يك پيروزى خوب در هفته اول مقابل مس مى خواهيم گام اول را با صلابت به سمت قهرمانى برداريم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)