پرسپولیس نیوز : مصطفی شکری می‌گوید در پرونده شکایت کاروالیو از پرسپولیس خطری این باشگاه را تهدید نمی کند و مهلتی برای پرداخت بدهی از سوی فیفا تعیین نشده است.

وکیل باشگاه پرسپولیس  درباره آخرین وضعیت پرونده‌ شکایت کاروالیو از این باشگاه، اظهار کرد: بحث بدهی باشگاه به کاروالیو از سوی فیفا ضرورتا با تعیین مهلت برای پرسپولیس همراه نبوده، اما در رای فیفا تاکید شده که هر چه سریع‌تر این بدهی پرداخت شود. به نظر من این بدهی به زودی پرداخت می‌شود بنابراین خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند.

او ادامه داد: هزینه دادرسی پرونده‌ وینگادا 10 هزار فرانک بوده که به اضافه طلب کاروالیو این مبلغ به 15 هزار و 500 فرانک می‌رسد و باشگاه باید به زودی این مبلغ را پرداخت کند.

شکری در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور رحیمی در پست مدیریت پرسپولیس آینده او در این باشگاه چگونه می‌شود؟ گفت: ما پرونده‌ مهم مانوئل ژوزه را در فیفا داریم. همچنین پنج – شش پرونده‌ دیگر هم از پرسپولیس در فیفا هست. با توجه به این که قبلا در این پرونده‌ها وکالت داشتم بر حسب وظیفه آنها را پیگیری می‌کنم. البته تا پیش از این عنوان مشاور حقوقی باشگاه را هم داشتم که طبیعتا در این شرایط خاتمه یافته تلقی شده و از این پس فقط به عنوان وکیل باشگاه فعالیت می‌کنم.

وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: هنوز ارتباطی با رحیمی نداشته‌ام که بخواهم درباره پرونده‌های پرسپولیس با او صحبت کنم. البته زمانی که او در سپاهان بود برای دو موضوع با یکدیگر صحبت کرده بودیم.

شکری درباره آخرین وضعیت پرونده‌ ژوزه گفت: فیفا مدت‌هاست که روی این پرونده‌ تحقیق می‌کند و هنوز به مرحله اقناع قضایی نرسیده است. این پرونده‌ واقعا پیچیده است و باید 200 – 300 لایحه را بخوانند و بعد تصمیم گیری کنند. ما هم منتظریم که ببینیم قرائت فیفا از این پرونده‌ چه خواهد بود و امیدواریم رایی که صادر می‌شود به سود پرسپولیس باشد.

شکری در پاسخ به این سوال که برای مدیران جدید پرسپولیس چه توصیه‌هایی دارد که بار دیگر پرونده‌های حقوقی جدید به وجود نیاید؟ گفت: خو‌شبختا‌نه رحیمی خاک خورده ورزش است و تجارب ارزشمندی در فوتبال دارد. ضمن این که در چند سال گذشته فقط باشگاه پرسپولیس نبوده که با این پرونده‌ها دست و پنجه نرم کرده است. اکثر این مشکلات در فرایند جذب بازیکن و مربی خصوصا در بخش بین‌المللی آن پیش آمده است. باید دستورالعملی وجود داشته باشد که اولا افرادی که در زمینه معرفی بازیکن و سرمربی به باشگاه فعالیت می‌کنند، مشخص شوند و این طور نباشد که هر کسی از راه رسید احساس کند که باید واسطه‌گری کند. بعد از آن هم عمدتا مسائلی مثل تست پزشکی، ورزشی و صدور ITC است که باید روی آنها نظارت حقوقی وجود داشته باشد.

او ادامه داد: اگر دقت کنید 95 درصد مشکلاتی که در این زمینه داشتیم به این دلیل بوده که قراردادها را به باشگاه تحمیل می‌کرده‌اند. مثلا یک بازیکن یا مربی خارج از کشور قرارداد می‌بسته و بعد از گرفتن پول به ایران می‌آمده است. مشکلات پزشکی یا نداشتن رضایت نامه از تیم قبلی هم از این گونه موارد است. البته من مطمئنم که دوستان حاضر در باشگاه این دغدغه‌ را دارند که بار دیگر با این مسائل روبرو نشویم و راه حل آن هم این است که در مرحله به مرحله امضای قرارداد با بازیکن یا مربی جدید نظارت حقوقی وجود داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)