پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: غیرقانونی عمل نکردیم و غیرقانونی حکم ندادیم. کسانی که مصاحبه می‌کنند ابتدا آئین‌نامه را مطالعه کنند و سپس صحبت کنند تا باز هم مرتکب تخلف نشوند.

علیرضا صالحی با در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره انتقادات علی دایی نسبت به رأی کمیته استیناف گفت: اگر انتقادی نسبت به شخص یا دستگاهی وجود دارد، نباید در رسانه‌ها به عنوان نشر اکاذیب، افترا و توهین عنوان شود.

وی ادامه داد: بدون شک انتقادات سازنده موجب پیشرفت می‌شود و لازمه هر جامعه‌ای است اما برخی انتقادات مخرب هستند و از سوی حب و بغض و منافع شخصی مطرح می‌شود. کسی مخالف انتقاد نیست و جلوی آن را نمی‌گیرد.

صالحی با بیان اینکه انتقاد در جامعه ما آزاد است و هر کس می‌تواند صحبت کند اما نباید توهینی صورت گیرد، گفت: اگر صحبتی به عنوان پیشنهاد سازنده باشد بهتر است اما متأسفانه ما از تریبونی که در اختیار داریم برای زیر سؤال بردن افراد و بیان نظرات شخصی خود استفاده می‌کنیم. به هر حال مراجعی برای حفظ نظم در جامعه داریم که اگر انتقاد و گلایه‌ای هست بهتر است در آنجا مطرح شود نه اینکه با توهین و افترا رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی قانون به ما اجازه می‌دهد نسبت به حکم صادر شده اعتراض داشته باشیم این قبیل رفتارها محکوم است. در پرونده دایی وی عنوان کرده بود که داور به سمت ما آمد اما پذیرای او نبودیم و به سمت تیم حریف غش کرد، این یعنی اینکه از طرف مقابل رشوه گرفته است. خود این موضوع از مصادیق افترا و توهین است و طبق قانون مجازات جرم است اما در فوتبال به آن تخلف گفته می‌شود.

صالحی افزود: هر کس مرتکب این عمل شود مطابق آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به پرداخت جریمه نقدی و یک تا 8 جلسه محرومیت محکوم می‌شود اما کمیته انضباطی دایی را تنها 7 میلیون تومان جریمه کرده بود در حالی که ما اصل قانون را اجرا کردیم همین آئین‌نامه کمیته انضباطی که مورد انتقاد خیلی‌ها قرار می‌گیرد و به اشتباه می‌گویند حکم بی‌قانون صادر شده است مورد تأیید مدیران عامل تمام باشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد نظم حتما باید قانون را رعایت کنیم. هر کدام از باشگاه‌ها که عضو فدراسیون فوتبال هستند تابعیت از این قانون را پذیرفته‌اند.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره حکم دایی و شکایت او به فیفا گفت: رأی کمیته انضباطی محکومیت به 7 میلیون تومان بود اما در بند 2 ماده 23 آئین‌نامه انضباطی عنوان شده این موضوع شامل جریمه نقدی و محکومیت می‌شود به همین خاطر ما رأی را صادر کردیم. غیرقانونی عمل نکردیم و غیرقانونی حکم ندادیم. کسانی که مصاحبه می‌کنند ابتدا آئین‌نامه را مطالعه کنند و سپس صحبت کنند تا باز هم مرتکب تخلف نشوند چرا که این صحبت‌ها باز هم تخلف محسوب می‌شود.

صالحی گفت: تمام تلاش ما این است که انتقادات ناصواب و مشتمل بر توهین و افترا انجام نشود اما باز هم شاهد آن هستیم. اگر قرار است افشاگری صورت گیرد باید از مجاری قضایی مربوطه انجام گیرد نه اینکه هر وقت تریبونی در اختیار ما قرار گرفت صحبت کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)