پرسپولیس نیوز : چهره ها و اهالی فوتبال ایران با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر مرحوم همایون بهزادی درباره خصوصیات او صحبت کردند.

 

طاهری: بهزادی انسان بزرگی بود

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم دیگر در فوتبالمان به این شکل مفاخر ورزشی را از دست ندهیم چون همه می‌دانند همایون بهزادی چه انسان بزرگی بود.
علی اکبر طاهری،‌در خصوص درگذشت مرحوم همایون بهزادی اظهار داشت: واقعا از این اتفاق متاسف شدم و جا دارد به خانواده ورزش، طرفداران فوتبال و بخصوص طرفداران پرسپولیس تسلیت بگویم.
وی افزود: امیدوارم دیگر در فوتبالمان به این شکل مفاخر ورزشی را از دست ندهیم چون همه می‌دانند همایون بهزادی چه انسان بزرگی بود و چه تلاش‌هایی در این فوتبال کرد.

 

 مظلومی: مرد بزرگی را از دست دادیم

 سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز تأسف از درگذشت همایون بهزادی گفت که فوتبال ایران مرد بزرگی را از دست داده است.
پرویز مظلومی در حاشیه مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی، سرطلایی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اتفاق بسیار تلخ و دردناکی بود. فقط می‌توانم بگویم متأسفم. ما مرد بزرگی را از دست دادیم.
وی افزود: متأسفانه شرایط طوری شده که ما هرچند وقت یک بار که فاصله بین آنها هم کوتاه است، دور هم جمع می‌شویم و در مراسم تشییع پیکر عزیزان‌مان شرکت می‌کنیم. من آرزو می‌کنم یکدیگر را در مراسم‌های بهتر ببینیم، نه این‌طور مراسم‌ها که دردناک است.
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این مسئله که چرا پیشکسوتان تا وقتی زنده‌اند قدر یکدیگر را نمی‌دانند، گفت: دنبال حل این مسئله نگردید، چرا که مطمئن هستم چیزی دستگیرتان نمی‌شود و فکر نمی‌کنم راهکاری هم داشته باشد.

 

 گودرزی: بهزادی چهره‌ای محبوب و تأثیرگذار بود
 وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که همایون بهزادی چهره‌ای محبوب و تأثیرگذار در فوتبال کشور و الگوی مناسبی برای جوانان بود.
 محمود گودرزی که در مراسم تشییع جنازه همایون بهزادی شرکت کرده بود با بیان "این ضایعه بزرگ را به خانواده بهزادی و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم" اظهار داشت: بهزادی سال‌ها در سطح اول فوتبال کشور بود و مردم او را به‌عنوان چهره‌ای محبوب و تأثیر‌گذار در تیم ملی می‌شناسند. بهزادی اسطوره پرسپولیس، تیم ملی و الگوی خوبی برای جوانان ما بود.
وی افزود: بهزادی توانایی‌های زیادی داشت که مخصوص خودش بود و امیدوارم دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات و درگذشت بزرگان‌مان نباشیم.
گودرزی در پاسخ به این سؤال که آیا نباید پیشکسوتان بهتر از این حمایت شوند، گفت: ما تا جایی که توان داشته باشیم و البته قوانین اجازه دهد، حامی پیشکسوتان هستیم، اما در این زمینه محدودیت‌هایی داریم.
وزیر ورزش ابراز امیدواری کرد که با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور حمایت‌های بهتری از قهرمانان ورزشی صورت بگیرد.
گودرزی ادامه داد: در کشور و دولت قانونی برای کمک به پیشکسوتان نیست و به همین دلیل ما این پیشنهاد را به دولت داده‌ایم. این موضوع نیاز به تصویب مجلس دارد تا بتوانیم بودجه جداگانه‌ای به پیشکسوتان اختصاص دهیم. امیدوارم با رقم خوردن این اتفاق، شرایط خوبی برای پیشکسوتان ایجاد شود.
وزیر ورزش و جوانان درباره پرونده فساد در فوتبال که در کمیسیون اصل 90 قرائت خواهد شد، گفت: اینجا شرایط مناسبی برای صحبت کردن در این باره نیست و فعلاً در این باره حرف نمی‌زنم.

 

کفاشیان: بهزادی از مفاخر فوتبال بود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من هم اعتقاد دارم افرادی که تخلف کردند باید به قوه قضائیه و نهادهای مختلف پاسخ بدهند.
علی کفاشیان در خصوص درگذشت مرحوم همایون بهزادی اظهار داشت: مرحوم بهزادی یکی از بهترین‌های زمان خودش بود و از لحاظ علمی و دانش اجتماعی در سطح بالایی قرار داشت به نظر من او از مفاخر ورزش این مملکت بود و شاید حتی بهزادی آن طور که باید و شاید در ورزش ما نشان داده نشد.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جزییات منتشر شده از تخلفات فوتبال در کمیسیون اصل 90 و اینکه ممکن است امروز تعدادی از ورزشی‌ها به قوه قضائیه معرفی شوند گفت: من در جریان این قضیه نیستم ولی اعتقاد دارم هر شخصی که خلافی کرده باید پاسخگو باشد. قطعا قوه قضائیه نیز پیگیر ماجرا خواهد بود و اشخاصی هم که متخلف هستند باید به قوه قضائیه پاسخ بدهند.

 

کلانی: اتفاقاتی که برای بهزدای افتاد باعث شد روح حساس او آزرده شود

پیشکسوت فوتبال گفت: اتفاقاتی که برای همایون بهزادی پیش و پس از انقلاب رخ داد باعث شد که روح حساس او آزرده شود.

حسین کلانی در مراسم تشییع همایون بهزادی اظهار داشت: بهزادی فرد فوق‌العاده‌ای بود که افتخاراتی که به دست آورده‌ایم با حمایت‌ها او صورت گرفت. من 10 سال در تیم ملی در کنار او بودم و اتفاقات بسیار خوب و نتایج خوبی رقم خورد.
وی ادامه داد: شر ایطی که برای او از قبل از انقلاب به وجود آمده تا بعد از انقلاب هم ادامه داشت، باعث شد تا روح حساس او آزرده شود و سلامتی او با مشکلاتی روبه‌رو شود و همین موضوع باعث شد تا خیلی زود از پیش ما برود.
پیشکسوت فوتبال یادآور شد: بهزادی علاوه بر فوتبال، در شخصیت و اخلاق فرد فوق‌العاده‌ای بود و همواره برای سربلندی ایران و بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی تلاش می‌کرد.

 

پسر مرحوم بهزادی: پدرم با وجدان پاک از دنیا رفت

پسر مرحوم همایون بهزادی گفت: قبل از درگذشت پدرم او به من گفت اگر بمیرد با وجدان پاک از این دنیا خواهد رفت.
پسر مرحوم همایون بهزادی در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدرم همیشه این شعر را می‌خواند و من هم به نیابت از او شعر مورد علاقه‌اش را برایتان می‌خوانم.(ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی روزگار).
وی تاکید کرد: روزی که پدرم از دنیا رفت با من صحبت می‌کرد و گفت اگر بمیرم با وجدان راحت می‌میرم. همان شب من بیرون از منزل رفتم که متاسفانه آن اتفاق افتاد. او همیشه به مردم احترام می‌گذاشت و در این چند روز اخیر پرسپولیسی‌ها که جای خود و استقلالی‌ها برای ما سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم روزی برسد که بتوانم محبت همه  طرفداران فوتبال را جبران کنم.

 

مایلی‌کهن: بهزادی الگوی بسیاری از فوتبالیست‌ها بود

مدیر فنی تیم ملی امید گفت: پیش از این می‌گفتند مایلی‌کهن عامل فساد است و هم اکنون بنویسید من عامل فساد هستم.
محمد مایلی‌کهن در مراسم تشییع پیکر مرحوم همایون بهزادی اظهار داشت: ما از امثال بهزادی درس‌های زیادی گرفتیم. هم اکنون هم باعث ناراحتی ماست که خیلی غریبانه از پیش ما رفت. هفته پیش هم احدی از جمع ما جدا شد که جا دارد به خانواده او هم تسلیت بگویم.
وی در مورد اینکه ورزشگاه شیرودی بی‌استفاده باقی مانده و فقط مراسم تشییع برگزار می‌شود، یادآور شد: هم اکنون شرایطی نیست که بخواهم در این باره صحبت کنم. باید با تأمل در این مورد تصمیم بگیریم اما من خاطره‌ای از این ورزشگاه دارم که در بازی ایران و اسرائیل در جام ملت‌ها برگزار شد که اتفاقا مرحوم همایون بهزادی هم یکی از گل‌های انی بازی را به ثمر رساند من 12 ساعت زیر راه پله قایم شده بودم تا از من بلیت نگیرند.
مدیر فنی تیم ملی امید یادآور شد: مردم خاطرات زیادی از این ورزشگاه دارند و به عنوان یک نماد امیدوارم باقی بماند. در مقطعی عنوان شده که این ورزشگاه را می‌خواهند خراب کنند اما فکر می‌کنم حرف درستی نیست. مردم خاطرات زیادی با ورزشگاه شیرودی دارند و امیدوارم که این ورزشگاه بتواند بهتر شود.
مایلی‌کهن در مورد اینکه او صحبت از مبارزه با فساد کرده و قرار است امروز در مجلس شورای اسلامی در این باره صحبت شود، تاکید کرد: هم اکنون جای این نیست که بخواهیم در مورد این مسئله صحبت کنیم. بنویسید عامل فساد مایلی‌کهن است.

 

تاج: حجازی پسر بهزادی را به تیم اصفهانی آورد/ همایون اهل فرهنگ هم بود

رئیس سازمان لیگ گفت: زنده یاد ناصر حجازی پسر همایون بهزادی را به تیم اصفهانی آورد.
مهدی تاج در مورد حضورش در مراسم تشیع پیکر همایون بهزادی و ارتباط دوستانه ای که با سرطلایی فوتبال ایران داشت گفت: حدود 20 سال پیش که زنده یادناصر حجازی به فوتبال اصفهان آمد پسر همایون بهزادی؛ علی را هم با خود به اصفهان آورد و آن زمان پسر بهزادی در تیم ما بازیکن بود و از همان زمان مراودات من و همایون بهزادی شکل گرفت و ارتباط صمیمانه ای داشتیم.
وی ادامه داد: همایون بهزادی آدمی بود که اهل فرهنگ و شعر و ادبیات هم بود. امروز همه تمامی افرادی که باید می آمدند در مراسم تشیع پیکر همایون بهزادی شرکت داشتند. زیرا یکی از شاخصه های مهم شخصیت بهزادی این بود که تمام اهالی فوتبال را دوست داشت و هیچ وقت پشت سر هیچ فردی از اهالی فوتبال بدگویی نکرد و اگر کسی برای فوتبال زحمتی می کشید قدردانش بود.
رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: حضور پرشمار مردم در تشیع پیکر او نشان داد که ایشان چقدر در دل مردم و اهالی فوتبال جا داشتند. او همواره دوست داشت که اهالی فوتبال باهم رفتاری صمیمانه داشته باشند.

 

حجازی: پدرم قبل از بازی با تیم‌های مرحوم بهزادی استرس داشت

پسر مرحوم ناصر حجازی گفت: پدرم همیشه قبل از بازی‌ با تیم‌های مرحوم بهزادی استرس داشت چون او را مهاجم خطرناکی می‌دانست.

آتیلا حجازی که در مراسم تشییع پیکر مرحوم همایون بهزادی شرکت کرده بود در خصوص ویژگی‌های اخلاقی وی گفت: من‌ آقای بهزادی را از نزدیک می‌شناختم چون مدرسه فوتبال او در کنار مدرسه فوتبال من در ورزشگاه شهید کشوری تشکیل می‌شد.
وی افزود: او روی اخلاق تاکید داشت و پدرم همیشه از مرحوم بهزادی تعریف می‌کرد. پدرم یک بار به من گفت همیشه شب‌های قبل از بازی استرس داشتم چون بهزادی مهاجم بسیار خطرناکی بود و ضربات سر غیرقابل مهاری می‌زد. به همین خاطر او همیشه قبل از بازی با تیم‌های مرحوم بهزادی استرس داشت.
حجازی در پایان گفت: برگزاری چنین مراسمی با حضور مردم مطمئنا باعث شادی روح این عزیزان می‌شود.

 

رمز ماندگاری بهزادی از نگاه کاویانپور

بازیکن اسبق پرسپولیس رمز و راز ماندگاری پیشکسوت فقید این باشگاه را عنوان کرد.

حامد کاویانپور که در مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی شرکت کرده بود، در این خصوص گفت: سعادت نداشتیم تا با او هم دوره و هم بازی باشیم اما بزرگانی مثل علی پروین همیشه از بهزادی به نیکی یاد می‌کردند و او همواره از لحاظ اخلاقی و فنی سرآمد بود.
وی ادامه داد: از خصوصیات بارز او می‌توان به خوشرویی و اخلاق خوبش اشاره کرد. بهزادی همیشه با آغوش باز از جوانان استقبال می‌کرد و همواره ما را نصیحت می‌کرد که جا دارد فقدان او را تسلیت بگویم.
کاویانپور در مورد راز ماندگاری همایون بهزادی گفت: او طمع نداشت و ساده زندگی می‌کرد. بهزادی از لحاظ اخلاقی خودش را ثابت کرده و فردی مردم‌دار بود. ضمن اینکه بد کسی را نمی‌خواست و همواره شعار پهلوانی و درس اخلاق می‌داد. مثل یک پهلوان زندگی کردن نتیجه‌اش این می‌شود که با همین عزت خداحافظی کنیم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)