پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: قبل از اردوی عمان بحث قرارداد برانکو را تمام می کنیم.

مهمترین بحث باشگاه پرسپولیس طی هفته های اخیر موضوع تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات این باشگاه است. موضوعی که شایعات فراوانی نیز پیرامون خود دارد. در کنار این موضوع برنامه های باشگاه برای هواداران در حاشیه بازی های آینده نیز بحث مهمی تلقی می شود.

علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس روز گذشته در کنفرانس خبری خود به بخش هایی از برنامه هایش اشاره کرد، که بازتاب های فراوانی داشت. پیرامون این موضوع و همچنین بحث تمدید قرارداد برانکو سرپرست باشگاه گفت وگویی انجام داده است:

* بعد از صحبت های روز گذشته شما در کنفرانس خبری و اشاره تان به برنامه هایی که برای تماشاگران پرسپولیس در حاشیه های دیدارهای آینده دارید، انتقاداتی مطرح شده به ویژه نسبت به موضوع ساندویچ و حتی عده ای با کنایه این موضوع را مطرح کرده اند. 

متاسفانه بعضی ها نه بی اخلاقی که کم اخلاقی می کنند و مباحثی را مطرح می نمایند که از واقعیت به دور است. بحث دیروز من این بود که ما داریم دامنه سرویس دادن و خدمات دادن به هواداران مان را گسترده می کنیم. اولین کارمان این بود که هواداران را به ورزشگاه کشاندیم چون معتقد بودیم سرمایه های اصلی باشگاه همین هواداران هستند. این یک بخش قضیه بود که آنها به استادیوم تشریف بیاورند و پول بلیت ندهند، البته باید بگویم اینجا بحث رایگان بودن مطرح نیست. ما به هواداران که همیشه حامی تیم شان بودند بدهکار بوده و هستیم و با این کار بخشی از بدهی خود به آنها را پرداخت کردیم. اقدام بعدی به مسابقات پیش رو اختصاص داشت که قرار است از بازی بعدی برابر تراکتورسازی آغاز شود و آن هم موضوع خدمات دادن به تماشاگران است. روز گذشته درباره این مساله و جزییات آن صحبت کردم، حالا عده ای برداشت های خودشان را دارند و سعی می کنند به گونه ای که می خواهند داستان را پیش ببرند. ما اعلام کردیم که هوادارمان از طریق سامانه موردنظر باشگاه به بخش های مختلف وصل می شوند تا از خدمات بهره مند گردند. مثلا با رستوران های زنجیره ای پدر خوب قراردادی بسته ایم تا به هواداران پرسپولیس خدمات دهد. 

* این همان بحث ساندویچ است.

این بحث گسترده تر از اینهاست. ما بحث مان فقط در استادیوم نیست. برنامه به گونه ای است که مثلا هوادار ما که عضو باشگاه است تگ می گیرد و با استفاده از آن بیرون از ورزشگاه از خدمات رستوران مورد نظر ما استفاده می کند. حالا عده ای این موضوع را در یک نام به اسم ساندویچ خلاصه می کنند آن دیگر بحث خودشان است. عده ای مطالب دیروز ما را یا نگرفته اند و یا نخواستند که بگیرند. ما حتی به دنبال این هستیم تا در استادیوم کانترهایی را قرار دهیم و با استفاده از بخش پولی و بانکی خود برای هواداران کارت اعتباری صادر کنیم. اینها خدمات ویژه ما به هواداران مان خواهد بود به نظر شما اشکال کار کجاست؟ هوادار به جای آنکه به شعبه مراجعه کند در همان ورزشگاه از خدمات بهره می برد. حالا فردا عده ای می روند، می گویند طاهری در ورزشگاه شعبه بانک زده است. 

* در برخی از کشورهای صاحب فوتبال به تماشاگران هنگام ورود به استادیوم دستبندهایی را می دهند تا با استفاده از همان دستبندها از خدمات رایگان بهره مند شوند. شما چنین فرمولی را مدنظر ندارید؟

اینها مدل هایی است که نشان می دهد باید خدمت کرد به هوادار. آنها خیلی جلوتر از ما هستند. ما زمانی که خودمان در جلسات AFC شرکت می کردیم به ما نیز دستبندهایی می دادند تا با آنها از خدمات مختلف استفاده  کنیم. همه اینها در راستای برقراری ارتباط میان باشگاه و هوادار است. حالا ما چون فعلا نمی توانیم از آن سیستم استفاده کنیم از روش های دیگر بهره می بریم. 

* فکر می کنید خدمات رسانی مورد نظرتان که قرار است از بازی با تراکتورسازی آغاز شود همانگونه که برنامه ریزی شده پیش برود؟

ما برای چند بازی پیش رو و از همین بازی روز یکشنبه برابر تراکتورسازی کار را جلو می بریم و سعی می کنیم ضعف های آن را پیدا کنیم تا در نهایت به آنچه ایده آل است برسیم. 

* فارغ از این بحث این روزها موضوع تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ نیز داغ است و هواداران پرسپولیس می خواهند بدانند بالاخره این مربی قراردادش را تمدید می کند؟

ما برای این کار فعالیت های خود و مذاکرات مان را آغاز کردیم و به نکات خوبی رسیده ایم. آقای برانکو نیز تمایل به ادامه کار در باشگاه پرسپولیس دارد.

* تمدید قرارداد برانکو نیازمند مصوبه هیات مدیره است. در همین حال برخی اعضای هیات مدیره اعلام کرده اند که اکنون زمان تمدید قرارداد نیست و از سوی دیگر شما چند روز قبل در جمع بازیکنان پرسپولیس صراحتا از تمدید قرارداد با این مربی صحبت کردید.

نگفتم تمدید کردیم. گفتم کارهایش را انجام دادیم و قرارداد تمدید می شود. اینکه قرارداد تمدید شود نیازمند بحث های قانونی و مستندات است. لذا باید به این مستندات رسید و سپس اعلام کرد که قرارداد امضا شده است. بنده طبق روال کارها را دنبال می کنم و پس از رسیدن به مراحل نهایی آن را به هیات مدیره می برم. 

* برخی معتقدند شما با طرح این موضوع فعلا قصد دارید روحیه تیم تان و هواداران را بالا ببرید. 

خیر. من اگر به این کار اعتقاد نداشتم هرگز آن را دنبال نمی کردم. ما نشستیم و جلساتی را برگزار کردیم ولی اخلاق من این نیست که جزییات را رسانه ای کنم. ما بیش از یک ماه است که مشغول مذاکره با برانکو هستیم. ایشان هم تمایل خود را برای تمدید قرارداد اعلام کردند. قرار است طبق یکسری فرمت ها این قرارداد را تمدید کنیم. 

* این بحث که برانکو نیز شروطی داشته است را تایید می کنید؟

بحث شرط نیست. ما برای فصل بعد برنامه ویژه ای داریم و در راستای همان برنامه مذاکره می کنیم. من به دنبال این هستم تا انشاالله سال بعد بتوانیم در رقابت های آسیایی حضوری پرقدرت داشته باشیم و سپس در ادامه در مسابقات جام باشگاه های جهان شرکت کنیم. 

* با این تفاسیر مذاکرات شما با برانکو به جزییاتی چون لیست خرید فصل بعد نیز رسیده است.

بله. ایشان پیشنهاداتی در زمینه بازیکن داده اند و در حال گفت وگو هستیم. 

* پس طرفداران پرسپولیس خیال شان از بابت تمدید قرارداد این مربی راحت باشد؟

بله.

* این موضوع مطرح است که اگر قرارداد وی تمدید شود و در ادامه نتواند در پرسپولیس نتیجه بگیرد مشکلاتی برای شما ایجاد شود، به هرحال فوتبال است و هزار اتفاق. 

خودتان می گویید اتفاق. ممکن است روی یک زلزله ساختمانی خراب شود و روی سر ما بریزد. اتفاق معنایش در دل خودش نهفته است. یعنی چیزی خارج از اراده ما. اما مطمئنا با روندی که ما پیش می رویم انشاالله موفقیت در پایان این فصل حاصل خواهد شد.

* فکر می کنید قرارداد وی قبل از پایان سال تمدید شود؟

ما درگیری های زیادی پیرامون باشگاه داریم و مشغول رسیدگی به آنها هستیم. ما دو بازی دیگر تا پایان سال خواهیم داشت، سپس 7، 8، 10 روز این طرف سال تعطیلی داریم و عید نیز مسابقات چند روزی با وقفه روبه رو خواهد شد. ما یک اردوی عمان هم خواهیم داشت که فکر می کنم قبل از آن اردو بتوانیم این بحث را به سرانجام برسانیم. 

* یعنی می خواهید با این خبر در سال جدید به هواداران تان عیدی بدهید؟

بالاخره یک چیزهایی باید داشته باشیم و نباید همه چیز را الان رو کنیم. 

* به عنوان سوال پایانی امروز در مراسم چهلم همایون بهزادی حضور نداشتید و گفته شده در جلسه  ای برای حل مشکل سوشا مکانی شرکت کرده بودید، در این باره صحبت کنید.

بحث حل مشکل نیست. ما با آقایان جلسات مختلفی داشته ایم و امروز هم پیرامون موضوع آقای مکانی صحبت کردیم. ضمنا قرار است در مراسم دیگری که امشب به مناسبت درگذشت مرحوم بهزادی برگزار می شود، حاضر شوم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)