پرسپولیس نیوز : مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: سعی می‌کنیم تا شهریورماه طبقه دوم ورزشگاه آزادی را صندلی کنیم.

مصطفی مدبر در خصوص صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی اظهار داشت: از سال گذشته ما برنامه‌ای داشتیم که این اتفاق رقم بخورد پس از اینکه مسئولان AFC و فیفا هم این مسئله را گوشزد کردند که برای برگزاری مسابقات بین‌المللی باید طبقه دوم ورزشگاه آزادی صندلی داشته باشد ما مصمم شدیم که این کار را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در پایان سال گذشته رئیس جمهور هم دستور ویژه‌ای برای بازنگری جدی به ورزشگاه آزادی داد که پس از آن این دستور به وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش ابلاغ شد تا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام بدهند و پس از آن اقدامات صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم قصد داریم طی دو سال بتوانیم با توجه به بودجه‌ای که در اختیارمان قرار می‌گیرد مقاوم سازی، بهینه سازی و بازسازی ورزشگاه آزادی در همه  ابعاد را انجام بدهیم. بحث صندلی گذاری طبقه دوم هم در همین طرح گنجانده شده است و سعی می‌کنیم تا قبل از آغاز بازی‌های مقدماتی جام جهانی این مسئله را نهایی کنیم.

مدبر در مورد اینکه زمان دقیق صندلی دار شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی چه زمانی است گفت: این مسئله کار سختی نیست. بتون ورزشگاه آزادی کمی آسیب دیده که این موضوع هم طبیعی است چرا که سرما و گرما باعث چنین مسئله ای می‌شود در این 47 سال که از عمر ورزشگاه آزادی می‌گذرد اقدامی برای بازسازی صورت نگرفته و فقط بحث نگهداری بوده است که حالا نیاز است این عمل انجام شود. ما سعی می‌کنیم با دقت این کار را  انجام بدهیم و تلاشمان این است تا شهریور ماه صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی گذاشته شود.

وی در مورد اینکه ظرفیت ورزشگاه چقدر خواهد شد گفت: قاعدتا زمانی که ورزشگاه صندلی دار شود از 100 هزار نفر ظرفیتش کمتر خواهد شد و حدود 85 تا 90 هزار نفر خواهد بود. البته ما در سالن 12 هزار نفری آزادی هم پذیرای 15 هزار نفر بوده‌ایم و سعی می‌کنیم در ورزشگاه آزادی هم بتوانیم شرایطی را به وجود آوریم که این گونه باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در مورد اینکه آیا در طول بازسازی ورزشگاه بازی‌ها در آزادی برگزار می‌شود یا خیر تاکید کرد: ما برای برگزاری بازی‌ها مشکلی نداریم و گام به گام بازسازی را پیش خواهیم برد. هفته آینده زمان دقیق آماده شدن صندلی‌ها را اعلام می‌کنیم اما قطعا تلاشمان این است که تا شهریور این مسئله انجام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)