پرسپولیس نیوز : کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: بعضی ها که متصدی پمپ بنزین هستند آب یا نفت قاطی بنزین می کنند آیا  این پول ها خوردن دارد؟

احمدرضا عابدزاده ناراحت و عصبی از شرایط جوی تهران ، اظهار داشت: خیلی ها آلودگی هوا را دست  کم می گیرند. یکی از دوستان من چند روز قبل در سن 42 سالگی دچار ایست قلبی شد. یکی دیگر را هم می شناختم که ساکن کانادا به تهران سفر کرده بود تا آشنایانش را ببیند و دچار مشکل تنفسی شد و در 52 سالگی درگذشت. آمار مرگ و میر به علت آلودگی هوا بسیار بالاست. بنده متخصص هواشناسی نیستم. اما می دانم اگر این وضعیت درست نشود ظرف 5 سال آینده سونامی سرطان کشورمان را در برمی گیرد. آسم، برونشیت، تنگی نفس، آلرژی های مختلف تنفسی و حملات قلبی همه از آلودگی هوا می آید.

وی ادامه داد:کیفیت اتومبیل ها و بنزینی که اسمش را یورو 4 گذاشته اند موضوعی است که باید دولت و مسوولان به آن بپردازند. اما سهم مردم ما در آلودگی کم نیست.  هرکسی روزی نیم ساعت در خیابان باشد می بیند که بعضی اتومبیل ها چگونه دود می کنند. راننده خودرو می داند که اتومبیلش دود زیادی منتشر می کند اما اصلا برایش مهم نیست. یا گاهی اوقات می دانید که به عنوان مثال ظرفیت باک بنزینتان 60 لیتر است اما در پمپ بنزین عقربه روی 70 می ایستد تا باک شما پر شود. مانده ام چگونه هوا را قاطی بنزین می کنند. یا شنیده می شود بعضی ها که متصدی پمپ بنزین هستند آب یا نفت قاطی بنزین می کنند آیا  این پول ها خوردن دارد؟یعنی نمی دانند که این پول از بدترین چیز دنیا هم نجس تر است. بازی با سلامتی مردم، آلودگی کردن هوا، بیمار کردن کودکان معصوم واقعا برای وجدان نداشته برخی افراد سودجو باید تاسف خورد.

عابدزاده افزود: در آمریکا دریکی از شهرهای کالیفرنیا تصمیم گرفته شده دیگر ساخت و ساز جدیدی صورت نگیرد یعنی اگر کسی خانه اش سه طبقه است می  تواند آن خانه را تخریب کند اما مجددا سه طبقه بسازد نه پنج یا 10 طبقه. در تهران تا سرت را می چرخانی می بینی پشت سرت برج ساخته شده است. جای پارک اتومبیل هم با بدبختی گیر می آید. طرف در مجتمع مسکونی اش 40 واحد ساخته بعد 10 پارکینگ هم ندارد. چون بعد از  گرفتن پایان کار به صورت پنهانی یک طبقه از پارکینگ مجتمع اش را تبدیل به واحد مسکونی کرده است در واقع خود ما هستیم که داریم سر خودمان کلاه می گذاریم، به کشورمان، به شهرمان، به محله مان و در نهایت به خودمان آسیب وارد می کنیم. به عنوان یک شهروند امیدوارم در کنار اینکه مسوولان به وظایف خودشان رسیدگی می کنند. مردم هم فقط خودشان را و جیب شان را در نظر نگیرند.

دروازه بان اسبق تیم ملی درباره حذف تیم امید ایران مقابل ژاپن بیان داشت: در 90 دقیقه قانونی مستحق کسب پیروزی خوبی بودیم که متاسفانه فرصت ها یکی بعد از دیگری از دست رفت و حالا همه باید افسوس این موقعیت های از دست رفته را بخوریم.

عابدزاده که جمعه شب در منزل همایون بهزادی حضور یافته بود در این باره یادآور شد: همایون خان بهزادی و به حق سرطلایی فوتبال ایران برای فوتبال کشورمان و برای پرسپولیس زحمات بسیار زیادی کشیده و بر گردن این فوتبال حق دارد. کوچکترین وظیفه من ابراز همدردی با خانواده این بزرگوار است. امیدوارم قدر مردم ایران و به خصوص اهالی فوتبال قدر یکدیگر را بیشتر بدانند می بینید که هیچکس از فردایش خبر ندارند. رضا احدی در 52، 53 سالگی ناگهان از بین ما رفت و در روز برگزاری مراسم ختم احدی به اعزای سرطلایی فوتبال ایران نشستیم. روحشان شاد باشد و خداوند به بازماندگان آنها صبر و سلامتی بدهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)