پرسپولیس نیوز : عضوهیات رئیسه سازمان لیگ گفت:ماده چهاراساسنامه وزارت ورزش وجوانان در تضادبا تیم داری است و اگر به فیفا شکایت شود که این وزارتخانه در امور دو تیم لیگ برتر مداخله مستقیم دارد، سرخابی ها به لیگ دسته سه سقوط خواهند کرد.

امیرعابدینی روز چهارشنبه درهشتادوچهارمین نشست شورای مرکزی اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران افزود: این وزراتخانه باید بپذیرد که 67 درصد طرفداران ورزش کشور فوتبالی هستند و اینکه بزرگترین صنعت ورزش در جهان فوتبال است وعاطفه و عشق هر دو درفوتبال رقم می خورد.بنابر این نباید عامرانه بلکه عارفانه مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیا به غیر از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سایر باشگاه ها نیز مشکل دارند؟

عابدینی ادامه داد:از زمانی که این دو باشگاه دولتی شده اند مشکل برای آنان بوجود آمد واگر در این خصوص به فیفا شکایت کنیم این دو تیم به لیگ دسته سه سقوط می کنند.

وی افزود: وزارت ورزش باید پاسخ دهد که کمیته ملی المپیک چهارمیلیارد تومان برای کمک به فدراسیون فوتبال داد که 80 میلیون آن به فدراسیون دادید، باقی این پول کجاست ؟ شما به عنوان سهم دولتی چقدر به این دو باشگاه کمک کرده اید.

عابدینی اضافه کرد: مدیران این دوباشگاه باترفندهای مختلف درآمدزایی می کنند و حالا این مشکلات برای دو تیم پیش آمده و علت مشکلات این دو تیم دولت است نه مدیران استقلال و پرسپولیس.

وی همچنین به تیم داری در رشته کشتی اشاره کرد و گفت: سال ها پیش یک کشتی گیر ملی پوش جذب شد و برای پنج کشتی شش دقیقه ای 200 میلیون تومان قرار داد بسته شد.یک کشتی گیر روسی نیز تنها برای یک کشتی 50 هزار دلار دریافت کرد، حال فوتبالی ها خودشان باید از فوتبال دفاع کنند و سقف قرارداد بازیکنان را تعیین کنند و نباید بازیکن فوتبال هر سازی که دلش خواست بزند.

عابدینی ادامه داد: تعیین سقف قرار داد یک دعوای درون باشگاهی است و مدیران باشگاه ها باید دراین زمینه تصمیم گیری کنند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ افزود: تاکنون متوجه نشده ام که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال چگونه درآمدها را بین باشگاه ها تقسیم می کند اما بارها با فریاد به مسئولان فدراسیون هشدار داده ام که این کار را به درستی انجام دهند که حواشی نداشته باشد.

عابدینی گفت: سازمان لیگ یک شرکت است که نظارتی برآن وجود ندارد ، بنابر این استقلال این سازمان باید معنا و مفهوم پیدا کند و فدراسیون و وزارت ورزش بر آن دخل و تصرف دارند .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)