پرسپولیس نیوز : امیر عابدینی‌ پیشکسوت فوتبال بیان کرد: چگونه است که سپاهان با هر بازیکنی که بخواهد قرارداد می‌بندد و مشکلی ندارد ولی پرسپولیس و استقلال این چنین نیستند.

امیر عابدینی پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس بیان داشت: جامعه فوتبال کشورمان چالشهای فراوانی دارد از مدیریت گرفته تا ساماندهی و نوع هزینه‌ها فوتبال به عنوان ورزش پرطرفدار و چالش ساز و جوانان کشور که عمده طرفداران این ورزش هستند را دچار آسیب خواهد کرد بنابراین، افرادی که درون فوتبال می‌آیند باید اطلاعات کافی در مورد تمام جنبه‌های این ورزش داشته باشند و تصمیماتی فوتبالی داشته باشند.

عابدینی در ادامه بیان کرد: افراد مانند کلانیها که اسطوره فوتبال کشورمان هستند، در کنار شیرزاد و پروین می‌توانند در رابطه با تیم ملی و پرسپولیس نظراتی مفید داشته باشند، وقتی در فوتبال کشورمان آدمها در جایگاه مناسبی قرار نمی‌گیرند مشکلاتی پیش می‌آید که این مشکلات به ضرر فوتبالمان خواهد بود.

وی افزود: از گذشته‌های دور در فوتبال کشورمان ارتباط عاطفی عمیقی بین مربیان فوتبال با بازیکنان وجود داشت، اکنون نه تنها مانند کشورهای دیگر حرفه‌ای نشده‌ایم بلکه آن ارتباط عاطفی هم دارد رنگ می‌بازد و این ورزش دچار خطر می‌شود. بازیکنانی که به زمین سبز می‌روند باید بدانند کسی هست که از حقوق آنها دفاع کند، باشگاهها وقتی با بازیکن قرارداد می‌بندند چه توان داشته باشند یا نداشته باشند باید این افراد از حقوق بازیکنان دفاع کنند و حتی باشگاه خطاکار در این زمینه را تا مرحله انحلال پیش ببرن،د باشگاهی که توان مالی به اندازه کافی نداشته باشند، حق بستن قرارداد بالا ندارد و باید مورد محاکمه قرار گیرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان اعلام کرد: علی دایی از نسل بسیار دور فوتبال نیست و نیمی از شناسنامه فوتبال کشورمان به حساب می‌آید.

پرسپولیسی ها باید از قبل با مربی خود برای قهرمانی هم عهد می‌شدند دولت برای تیم‌های صنعتی جیبی باز و برای تیم‌های خصوصی جیبی بسته دارد، اگر استقلال و پرسپولیس دولتی هستند چرا فقط سپاهان است که مشکل مالی ندارد و هر بازیکنی را که بخواهد میتواند به خدمت بگیرد؟ چرا تیم‌های دولتی همچون پرسپولیس، استقلال، داماش و غیره نمی‌توانند اینگونه باشند؟ وزارت ورزش و فدراسیون باید به فکر این دو تیم باشند نمایندگان مجلس در روز تلفیق بودجه در مورد سرخابی‌ها صحبتی نکردند.

 فقط در پایان این بحث گفتند خصوصی می‌شود، کلامی که سالها فقط در حد سخن باقی مانده است، بازیکنان چه فکری در این وضعیت می‌کنند؟ آیا نباید ترس این را داشته باشند که حق آنها صنایع شود؟

 شنیده‌ام وزیر ورزش گفته کارهایی مهمتر از این دو باشگاه دارم، زمانی که شصت‌و هفت درصد معطوف به فوتبال و پنجاه درصد از طرفداران، هواداران این دو تیم هستند مگر می‌شود این دو تیم را ندید و وضعیتشان را مهم ندانست؟! در بازی روز گذشته زمانی که مدعی قهرمانی به میدان رفت چه میزان تماشاچی به ورزشگاه رفت؟ آیا این مقدار زیاد نبود؟ این تعداد زیاد احتیاج به توجه دارند باید مسئولان دور یک میز بنشینند و فکری کارساز بکنند، این زنگ خطری بود برای فوتبال کشورمان.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)