پرسپولیس نیوز : مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: تغییرات در هیأت مدیره این باشگاه ضروری است.

امیر عابدینی  با اشاره به عملکرد خوب ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی گفت: باید باور کنید که کابینه عباسی در وزارت ورزش گذشته خوب کار کرده است. بخشی از این نتایج ثمره کار محمد عباسی در وزارت ورزش است و بخشی هم مربوط به وزیر جدید و شاید بهتر است بگویم بخش عمده مربوط به کمیته ملی المپیک و وزارتخانه جدید است. باید از فدراسیون‌هایی که بدون سر و صدا و جوسازی کار می‌کنند و مربیان متخصص می‌آورند و روی سکو می‌روند تا پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز درآید تقدیر کرد. من به عنوان خادم ورزشی دست آنها را می‌بوسم.

وی ادامه داد:‌ما در دوچره سواری حرف برای گفتن داشتیم و قاطعانه مدال طلا گرفتیم و در تیر و کمان توانایی‌هایمان را به رخ آسیا کشیدیم. در شنا اگر موفق نبودیم اما حضور خوبی داشتیم. در دوو میدانی حرف زدیم و مدال گرفتیم. به ورزش‌های پایه مثل ژیمناستیک و دوومیدانی بها دادیم و این نشانه این است که جمهوری اسلامی به هیجانات مثبت جوانان پاسخ مثبت می‌دهد.

عابدینی با اشاره به عملکرد خوب بانوان در بازی‌های آسیایی گفت: با همه محدودیت‌هایی که در طبیعت ماست، آنها توانستند با حفظ حرمت اسلامی بدرخشند و روی سکو بروند که این نشانگر تلاش مربیان گمنام بانوان است و همچنین فرهنگ‌سازان که در عرصه فرهنگ خوب کار کردند. البته نتایج تلخ و بد هم داشتیم. مثلا فوتبال ما در فرود بود نه فراز اما در رشته‌هایی مثل والیبال،‌ هندبال و بسکتبال درخشیدیم. در کشتی هم که همیشه موفق بوده‌ایم اما در وزنه‌برداری ناکام بودیم. با این حال قدرتمندترین مرد جهان مدال طلا را برای ما کسب کرد.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ با اشاره به عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان عملا از مدیریت در فوتبال اشباع شده است و باری به هر جهت تصمیم می‌گیرد و پاسخ‌های غیرمنطقی می‌دهد. بدون بررسی حمایت از این و آن و به خصوص مربیان خارجی جنجال به پا کردن برای عقد قرارداد، شفاف نبودن در مسائل بودجه و هزینه،اینها همه نشانگر آن است که کفاشیان در مدیریت فوتبال اشباع شده است. به همین دلیل برخی از اعضای مجمع به دنبال برکنار کردنش هستند یا حداقل باید در فدراسیون فوتبال تغییراتی ایجاد شود. شاید به برخی ظلم شود اما رفتارهایی که در فدراسیون می‌بینیم یعنی آنکه باید جابجایی در این فدراسیون انجام شود. به جز سازمان لیگ کدام کمیته فدراسیون فوتبال اکنون با موفقیت کار کرده است. بنابر این تغییر در فدراسیون ضروری است.

وی در مورد وضعیت باشگاه پرسپولیس گفت: هیأت مدیره اکنون به آرامش رسیده و امیدوارم این آرامش ادامه پیدا کند، الان باید تصمیم‌گیری‌ها به تعویق بیفتد اما اگر این آرامش آتش زیر خاکستر باشد در آن صورت باید تغییرات ساختاری در باشگاه داد. یکی دو جابجایی در هیأت مدیره ضروری به نظر می‌رسد. اسپانسر نباید در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته باشد و باید کنار باشد. امیررضا خادم باید دستش را از این دو باشگاه بردارد و وزیر ورزش باید برای تصمیم‌گیری این مسئله را به یک فوتبالی مثل سجادی بسپارد.

وی در مورد حضور علی کریمی به عنوان مربی در تیم ملی گفت: انتخاب علی کریمی سمبلیک است. او می‌تواند در ابعاد مختلف به کی‌روش مشورت دهد زیرا فوتبال ایران و آسیا را می شناسد. کریمی یک اسطوره است و می‌تواند مردم را با فوتبال آشتی دهد. بعد از ناکامی فوتبال، این تصمیم، تصمیم خوبی بود اما اگر بحث رفتن کریمی به کلاس مربیگری است باید بگویم کریمی بهترین کلاس‌های دنیا را گذرانده است حالا اگر قرار است پای تخته هم برود و چیزی یاد بگیرد در آینده می‌تواند این کار را بکند و مشکلی پیش نمی‌آید، اگر از نظر قانونمندی مشکلی پیش نیاید.

عابدینی در مورد علت غیبتش در هیأت رئیسه سازمان لیگ در روز شنبه گفت: آنها می‌خواستند روز شنبه تصمیمی در مورد سربازها بگیرند که من هم به این دلیل در این جلسه حاضر نشدم البته نظرم را برای آنها فرستادم و گفتم وقتی قوه قضائیه و نیروهای مسلح وارد ماجرا شده‌اند دیگری لزومی ندارد که ما فوتبالی‌ها هم به این مسئله ورود کنیم. به خصوص اینکه پای 6-7 ملی‌پوش در میان است. وقتی که آنها تخلفی مرتکب شدند که به فوتبال ربطی ندارد چرا باید از فوتبال محروم شوند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)