پرسپولیس نیوز : عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: فدراسیون فوتبال کمیته‌ای از دلسوزان و نخبگان برای ارزیابی عملکرد کی‌روش تشکیل بدهد.

امیر عابدینی  در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت: من به فدراسیون پیشنهاد می‌کنم خیلی سریع کمیته فنی ویژه‌ای تشکیل دهد که اعضای آن از داخل فدراسیون نباشد و جزو نخبگان و دلسوزان فوتبال باشد افرادی نظیر امیر حاج‌رضایی، بیژن ذوالفقارنسب و جعفر کاشانی و حسین کلانی. این کمیته می‌تواند 10 عضو داشته باشد که آنها ورود و حضور تیم ملی در جام جهانی را مورد ارزیابی دقیق و کارشناسانه قرار بدهند.
وی افزود: موج‌سواری و صحبت‌های احساسی و عاطفی کردن یک کار کارشناسی نیست و کار نخبگان و کارشناسان این است که صحبت‌های خود را با دلایل منطقی به مردم و افکار عمومی ارائه کنند تا مردم دیدگاه‌شان را به دیدگاه کارشناسان نزدیک کنند. سؤال من این است که ما 6 نیمه در جام جهانی بازی کردیم آیا در هر 6 نیمه موفق بودیم یا فقط در یک نیمه بازی عملکرد موفقی داشتیم.
عابدینی تصریح کرد: باید متخصصان و کارشناسان نظر بدهند و بگویند که بضاعت تیم ما در جام جهانی همین بود یا اینکه ما می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. آیا کارنامه کی‌روش آنطور که اذهان عمومی می‌گوید مثبت و مؤثر بود یا اینکه این کارنامه مغایر با بحث عاطفی و احساسات بود. باید ارزیابی کنیم و ببینیم در عملکرد تیم ملی در جام جهانی فدراسیون چقدر نقش داشت و نقش سرپرست تیم ملی و تدارک تیم ملی چقدر بوده و چه نمره‌ای دارد. باید عملکرد فدراسیون هم در این زمینه بررسی شود و بعد مشخص شود که همه نمره‌ها مال کی‌روش است یا فدراسیون هم نمره می‌گیرد اگر همه نمره‌ها فقط متعلق به کی‌روش باشد پس باید مجسمه او را ساخت و اگر هم اینگونه نیست اکنون فوتبال ما چه بضاعتی دارد؟
عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ افزود: آیا ما پیش از این بضاعتی در فوتبال نداشتیم و کی‌روش ناجی ما بوده است؟ ما در جام جهانی 1998 آمریکا را شکست دادیم آیا اکنون بضاعت آن را داریم که دوباره آمریکا را شکست بدهیم؟ قبل از جام جهانی آرژانتین به آرژانتین میزبان جام جهانی هم گل زدیم اکنون وضعیت فوتبال ما چگونه است آیا به وضعیت پایدار رسیده‌ایم و هدایت و مدیریت فوتبال سیستماتیک شده است. پیراهن تمرین ملی‌پوشان کمی اشکال داشت دیدید که چه رسوایی در دنیا برای ما به بار بیاورند و هیچ حفاظتی از ما نشد به همین دلیل است که می‌گویم باید کارشناسان بنشینند و این موارد را بررسی کنند و به فدراسیون و کی‌روش نمره بدهند.
عابدینی با اشاره به دستمزد زیاد کی‌روش گفت: اینکه کی‌روش اکنون هرچه بخواهد ما قبول کنیم و امضا کنیم و دستمزد 4 میلیون یورویی به او بدهیم که رقمی در حدود 16 میلیارد تومان است سؤال اینجاست کی‌روش در قبال این 16 میلیارد تومان چه تضمینی به ما می‌دهد؟ اینکه آیا برویم یک مساوی و یک باخت بیاوریم و بعد بگوییم مسی باعث شد که ببازیم آیا قرار است که مسی در تیم آرژانتین نباشد؟! پس بدون هیچ جوسازی و بزرگ‌نمایی باید کار کارشناسی صورت بگیرد اینکه کارشناسان فوتبال اکنون نگرانند که وقتی نظر کارشناسی خود را می‌دهند مورد هجمه قرار بگیرند درست نیست. باید کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و نخبگان که همه اهالی فوتبال و رسانه آنها را قبول دارند، بنشینند و عملکرد تیم ملی را تجزیه و تحلیل کنند و این آنالیز را خیلی شفاف و صریح در اختیار مردم قرار دهند.
وی افزود: البته من به فدراسیون توصیه راسخ می‌کنم که تا انجام این کار کارشناسی هیچ قراردادی با کارلوس کی‌روش امضا نکند.
رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در مورد شرایطی که اکنون بر تیم پرسپولیس حاکم شده است، گفت: پرسپولیس اکنون دچار چندگانگی شده است که هرچه سریع‌تر باید تکلیف آن روشن شود و از این وضعیت چندگانه بیرون بیاید هیئت مدیره باشگاه باید عالی‌ترین مقام باشگاه را داشته باشد اما اکنون شرایط به گونه‌ای است که نمی‌تواند این نقش را ایفا کند یا نمی‌شود که این نقش ایفا شود به همین خاطر شنیده‌ام ممکن است برخی دیگر از اعضای هیأت مدیره هم از باشگاه جدا شوند همانطور که استیلی از هیأت مدیره جدا شد.
وی افزود: چرا نباید یک وفاق در باشگاه پرسپولیس حاکم باشد و سیستم در آن کار کند؟ اکنون هویت پرسپولیس به پای افراد ریخته می‌شود در حالی که سال‌ها زحمت کشیده شد تا پرسپولیس از تیم فلانی به تیم پرسپولیس تبدیل شود اما اکنون دوباره شاهد آن هستیم که پرسپولیس دارد تیم شخصی می‌‌شود مثل اینکه تیم ملی را اکنون تیم کی‌روش می‌خوانند افراد باید شخصیت خودشان را به هویت باشگاه گره بزنند نه آنکه هویت پرسپولیس به پای هویت افراد ریخته شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)