پرسپولیس نیوز : عضو کمیته فنی پرسپولیس گفت: یکی از وظایف این کمیته پیشنهاد عزل و نصب مربیان در همه رده‌های باشگاه‌ به هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه است.

امیر عابدینی در مورد اینکه گفته می‌شود کمیته فنی پرسپولیس فقط در رده‌های تیم‌های پایه می‌تواند فعالیت کند که مربیان این تیم‌ها را هم علی پروین انتخاب کرده است و دیگر کمیته فنی عملا کاری برای انجام دادن ندارد،‌گفت: نوآوری همواره نقطه تقابل دارد. یکی از طریق کسانی که نمی‌توانند اندیشه خود را با نوآوری تطبیق کنند و از سوی دیگر کسانی که دانش نوآوری را ندارند.

وی ادامه داد: کمیته فنی اگرچه در فوتبال ما همواره اسمش بوده است اما هیچ کس در مورد شرح وظایف آن و تاثیرگذاری‌اش ورود نکرده تا اهدافی برای کمیته ترسیم کند. هیچ وقت یادم نمی‌آید کسی از کمیته فنی دفاع کرده باشد. بنابراین برخی افراد که این مسائل را مطرح می‌کنند در مورد کمیته فنی پرسپولیس هم این شرایط را دارد.

عضو کمیته فنی پرسپولیس تصریح کرد: اختیارات و وظایف کمیته فنی بسیار بیشتر از آن چیزی است که در اذهان عمومی جای دارد. من پیشنهاد می‌کنم سایت باشگاه پرسپولیس هر چه سریع‌تر شرح وظایف کمیته فنی را منتشر کند.

عابدینی در مورد اینکه عمده وظایف کمیته فنی چیست، گفت: اول اینکه کمیته فنی می‌تواند پیشنهاد عزل و نصب تمام مربیان پرسپولیس را در همه رده‌ها به مدیرعامل و هیأت مدیره ارائه کند و دوم اینکه کمیته فنی در گرفتن بازیکن و سازماندهی تیم‌های پایه هم می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. در مورد جذب بازیکن با تعامل سرمربی کمیته فنی اقدام به جذب بازیکن می‌کند. در واقع وقتی سرمربی فهرست بازیکنان مورد نظر خود را ارائه کرد کمیته فنی با ابزارهای دقیق و حساب‌شده و تعامل با سرمربی بازیکنان را انتخاب می‌کند تا یک تیم قدرتمند را روانه مسابقات کند.

وی افزود: اگر سرمربی در موردی هم مشورت خواست کمیته فنی می‌تواند به سرمربی پرسپولیس مشورت بدهد. همچنین کمیته فنی در مورد راه‌اندازی آکادمی باشگاه و همچنین ایجاد لیگ‌های اروپایی می‌تواند فعال عمل کند و با فراخور حال باشگاه در مورد این لینک‌ها اجرای موفق داشته باشد. در گذشته رویانیان صحبت از همکاری با باشگاه‌های اینتر و رئال و .. می‌کرد که امروز مشخص شده هیچ کدام از آنها محقق نشده است.

عضو کمیته فنی پرسپولیس با اشاره به یکی دیگر از وظایف کمیته فنی گفت: گسترش استعدادیابی در کشور و پشتوانه سازی برای باشگاه یکی دیگر از شرح وظایف عمده کمیته فنی است. همین وظایف کارهای بسیار زیادی است. کمیته فنی از هیأت مدیره و مدیرعامل اختیارات می‌گیرد و در قبال آن اختیارات مسئولیت دارد و پاسخگو خواهد بود. من با سیاسی رئیس هیأت مدیره،‌ دکتر سلیمی، استیلی، زادمهر و رحیمی جلسه داشتم و همه این مبانی در صحبت‌های این آقایان وجود داشته و آنها به این مسائل اعتقاد دارند و دلشان می‌خواهد که کمیته فنی با قدرت کارش را آغاز کند. کمیته فنی می‌تواند یک بازی توانمند برای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه باشد و بر همین اساس هم رحیمی اعلام کرد که کمیته فنی می‌تواند نخبگان دیگری را هم در خود جای دهد.

عابدینی با اشاره به جلسه آخرش با رحیمی مدیرعامل پرسپولیس گفت: چهارشنبه جلسه‌ای با رحیمی داشتم و مفصل در مورد کمیته فنی صحبت کردیم. حتی رحیمی صحبت از ریاست در کمیته فنی باشگاه کرد که من به این مسئله خندیدم و گفتم وقتی مدیرعامل باشگاه در کمیته فنی حضور دارد یعنی به طور خودکار او رئیس جلسه است اما ما در این کمیته آمده‌ایم که کار کنیم و هدف پست و مقام نیست ما در این جا جمع شده‌ایم که به پرسپولیس کمک کنیم.

وی در مورد آغاز جلسات کمیته فنی پرسپولیس گفت: قرار است فردا (شنبه) اولین جلسه کمیته فنی تشکیل شود و رحیمی احکام اعضا را به آنها ابلاغ کند. در این جلسه در مورد جانشین‌های ذوالفقارنسب در کمیته فنی هم بحث و بررسی خواهد شد. روز شنبه آئین‌نامه مصوب هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را در مورد کمیته فنی با حضور کاشانی و عبدی بار دیگر مرور خواهیم کرد تا اگر قرار شد متممی به آن اضافه شود آن متمم را به هیأت مدیره پیشنهاد دهیم اما در حال حاضر با همین آئین‌نامه کارمان را جلو می‌بریم.

عضو کمیته فنی پرسپولیس در مورد اینکه جلسات این کمیته چند روز یک بار تشکیل خواهد شد، گفت: یک بخش جلسات اجرایی است و بخش دیگر جلساتی که در مورد ساماندهی کار است در مورد جلساتی که باید به هیأت مدیره گزارش داده شود هر 10 روز یک بار این جلسه برگزار خواهد شد و ما بعد از هر جلسه کمیته فنی به طور دقیق و شفاف اعلام خواهیم کرد که چه تصمیماتی در کمیته فنی اتخاذ خواهد شد اما در مورد جلسات دیگر فکر می‌کنم هفته‌ای سه روز کافی باشد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)