مرجع خبری پرسپولیس : هافبك بازيساز و خوش فكر اسبق پرسپوليس گفت: ومربياني همچون علي پروين از دست من عذاب كشيدند.

 

محسن عاشوري در اولین گفتگویش پس از پیوستن به پرسولیس در خصوص حضورش در كادر فني سرخپوشان گفت: به درخواست آقاي استيلي، خدمت ايشان رسيدم و صحبت‌هايي در مورد همكاري با باشگاه كرديم و قرار شد پس از مذاكراه با باشگاه در خدمت پرسپوليس باشم.

وي افزود: ابتدا فكر مي‌كردم تمايلي براي حضورم در كادر فني نيست اما پس از حضور آقاي مايلي كهن و تماس‌هاي ايشان و آقاي پنجعلي، علاقه باشگاه را نسبت به همكاري احساس كردم و اكنون در خدمت باشگاه بزرگ و مردمي پرسپوليس هستم و كليه مسائل مربوط به قرارداد را به دوستان واگذار كردم.

عاشوري در مورد فعاليت‌هاي قبلي و مدرك مربيگري‌اش تصريح كرد: مدرك مربيگري A دارم و حدود 7 سال در خدمت تيم‌هاي پايه (اميد و جوانان) پرسپوليس بودم. يك فصل با تيم دوم پيكان كار كردم، سال بعد از آن دستيار آقاي مديرروستا در تيم پيكان شدم و سال گذشته نيز دستيار آقاي مديرروستا در تيم پاس همدان بودم.

هافبك اسبق تيم پرسپوليس در مورد فصل نقل و انتقالات و نياز پرسپوليس به بازيكن گفت: خدا را شكر در تمام پست‌ها نفرات خوبي داريم و تيمي كه 7 ملي پوش دارد، حتما تيم خوبي است و بازيكنان بزرگي دارد. من فكر مي‌كنم در پست هافبك دفاعي و يك فوروارد هدف كه از نظر فيزيكي مناسب بوده و بتواند حفظ توپ كند و ضربات سر را بخوبي بزند، خلا احساس مي‌شود و خود آقاي استيلي هم بيشتر به دنبال اين نفرات در اين پست‌ها هستند.

عاشوري در مورد بازيكناني كه در تمرينات اين تيم حضور دارند، گفت: امروز (شنبه) از بازيكنان تست گرفته شد ولي در يكي از جلسات تمريني، بچه‌ها را ديدم كه با انگيزه فراوان تمرين مي‌كردند و اين نشان مي‌دهد آنهايي هم كه از تيم ملي دور مانده‌اند فاصله زيادي با ملي پوشان ندارند. اين انگيزه در بازيكنان به حدي است كه فشار تمرينات سنگين بدنسازي را با علاقه و پشتكار زياد تحمل مي‌كنند.

وي در مورد ضعف پرسپوليس در فصل گذشته، اظهار داشت: سال گذشته دور از تيم بودم ولي زماني كه با پرسپوليس بازي داشتيم و آنها حريف ما بودند، بيشتر اشكال تيم پرسپوليس را در دفاع تيمي مي‌ديديم كه در اين خصوص با آقاي استيلي هم صحبت كرديم و وي نيز اشاره‌اي به اين موضوع داشت. بازيكنان بايد در دفاع تيمي منظم كار كنند. پرسپوليس بازيكنان باهوش و مستعدي دارد كه از نظر تكنيكي در سطح بالايي قرار دارند و خلاقيت‌هاي لازم را دارا هستند ولي در خط حمله بايد روي سرعت دادن به بازي بيشتر كار كنيم. تيم خيلي خوبي داريم و فكر مي‌كنم كسب قهرماني در جام‌هاي پيش رو دور از دسترس نباشد.

عاشوري درخصوص فصل پيش رو با بازيكنان، كادر و شرايط مديريتي باشگاه عنوان كرد: تقريبا اسكلت تيم از سال گذشته حفظ شده اما كادر فني تغيير كرده ولي من هميشه روي يك موضوع تاكيد دارم و آن اينكه اصول فوتبال در تمام دنيا يكي است. به هر حال آقاي دايي فصل گذشته خيلي زحمت كشيد علي الخصوص اواخر فصل تيم با ثبات‌تر شده بود ولي اين تيم پتانسيل اين را دارد كه بهتر از اينها كار كند.

هافبك اسبق پرسپوليس در پاسخ سوالي مبني بر اينكه؛ هواداران در ذهنشان تعريف خوبي از شما دارند، تفاوت محسن عاشوري در زمان بازيگري و مربيگري در چيست، گفت: اين سوال يك طوري مي‌خواهد بگويد من در سبك بازي، سختگيرانه نبودم و در درگيري‌ها جدي ظاهر نمي‌شدم و معروف به بازيكني بودم كه تنها وظيفه‌ام تغذيه مهاجمان بود و مسئوليت دفاعي به من داده نمي‌شد ولي يك دوره حرفه‌اي را پشت سر گذاشتم. من در زمان بازيگري چيزهاي زيادي آموختم و در زمان مربيگري نيز پس از طي اصول و قوانين فوتبال كامل شدم اما مسئله مهم در فوتبال حرفه‌اي نظم است.

عاشوري افزود: مربياني موفق خواهند بود كه ابتدا خودشان نظم را رعايت و بتوانند آن را به تيم القاء كنند و اين فرق محسن عاشوري الان در سمت مربيگري با محسن عاشوري است كه نظم را بطور كامل رعايت نمي‌كرد. من از همين جا از تمام مربياني كه آنها را در عدم نظم اذيت كردم، عذرخواهي مي‌كنم. در حال حاضر مي‌بينم مربياني همچون علي پروين چقدر از دست من عذاب كشيدند.

اين مربي در مورد بازيكنان فعلي پرسپوليس كه در نقش محسن عاشوري بازي مي‌كنند، گفت: ما محمد نوري و علي كريمي را داريم كه قبل از اينكه وارد تيم پرسپوليس شوم در همه جا گفته‌ام كه سه بازيكن ايراني را كه در پست خودم مي‌پسندم عبارتند از؛ محرم نويدكيا، مجتبي جباري و محمد نوري. علي كريمي كه داستانش فرق مي‌كند و سبك خاص خودش را دارد و واقعا يك بازيكن بزرگ است كه مي‌تواند كمك زيادي به تيم بكند و بيشتر از مسائل فني‌اش، روح حرفه‌اي دارد كه براي تيم احترام و شخصيت مي‌آورد. البته مازيار زارع در كنار محمد نوري توانايي اين را دارند كه پاس‌هاي هدفمند بدهند و بازي را كنترل كنند.

هافبك اسبق پرسپوليس در مورد اينكه آيا پرسپوليس مي‌تواند در شرايطي خاص، بازيكنان بزرگ خود را بدور از حاشيه روي نيمكت حفظ كند؟ تصريح كرد: بازيكنان ما حرفه‌اي هستند و شرايط حرفه‌اي گري را بخوبي درك مي‌كنند و خوب مي‌دانند كه براي فوتبال بازي كردن بايد در زمين تلاش كنند وگرنه بازيكنان تيم‌هاي ديگر با دو برابر انرژي، رو در روي ما قرار مي‌گيرند و اين تلاش نه براي الان كه از دوران ما هم به اين شكل بوده كه هر بازيكن و تيمي در برابر پرسپوليس قرار مي‌گيرد با انرژي و توان دو برابر ظاهر مي‌شود و بازيكنان ما اگر عملكرد قابل قبول و آمادگي لازم را نداشته باشند، نمي‌توانند براي تيم‌شان مثمر ثمر باشند.

عاشوري ادامه داد: بازيكنان ما اگر شرايطي داشته باشند كه به تاكتيك تيم نخورند و يا از آمادگي خوبي بهره‌مند نباشند بايد شرايط حرفه‌اي گري را درك كنند و بدور از حاشيه روي نيمكت قرار گيرند.

هافبك سال‌هاي گذشته پرسپوليس در مورد هواداران گفت: هواداران پرسپوليس هميشه به من لطف داشته و دارند، چه در زمان بازيگري و چه زماني كه از پرسپوليس دور بودم. آنها هر جا و در هر شرايطي من را مي‌بينند، مورد لطف خود قرار مي‌دهند و ما هم سعي مي‌كنيم در فصل جاري بتوانيم دل آنها را شاد كنيم. الان حسرت روزهايي را مي‌خورم كه تلاش بيشتري نكردم تا هم خودم و هم هواداران بيش از اين لذت ببرند. اميدوارم امسال با تجربيات بازيگري و مربيگري‌‌ام بتوانم به نحو مطلوب‌تري به تيم و هواداران پرسپوليس كمك كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)