هافبک هجومی پرسپولیس گفت: دنبال تبریک آقایان نیستیم، اما برخی صحبت‌ها واقعاً بچگانه است.
دیدار دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس در حالی روز شنبه هفته آینده (پس‌فردا) در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار می‌شود که تیم قهرمان چند بازیکن شمالی در ترکیب دارد. یکی از این بازیکنان مازندرانی امید عالیشاه است. هافبک هجومی پرسپولیس که کاپیتان دوم این تیم نیز محسوب می‌شود و حالا باید پس از مسجل شدن قهرمانی تیم محبوبش برابر تیم استان خودش صف‌آرایی کند. در آستانه این دیدار بد ندیدیم در خبر ورزشی با امید عالیشاه دقایقی گپ بزنیم.

امید عالیشاه که دیگر مصدوم نیست؟
نه خدا را شکر به صورت کامل از بند مصدومیت رها شده و در سلامتی کامل به سر می‌برم. متأسفانه چند هفته‌ای بدشانسی گریبان من و تیم پرسپولیس را گرفته و چند مصدوم داشتیم.

اما با این وجود و در غیاب چند مهره کلیدی شما نتایج خوبی در لیگ گرفته و پس از تعطیلات کرونایی همه بازی‌های خود را برده‌اید.
این به شخصیت تیم ما برمی‌گردد. پرسپولیس یک تیم حرفه‌ای و قهرمان است که با غیبت یک، دو، سه یا چهار بازیکن به‌هم نمی‌ریزد. در این هفته‌ها هم آقایحیی و کادر فنی خیلی زحمت کشیده و تیم‌های رقیب را به خوبی آنالیز و شناسایی کردند. از آن طرف بچه‌های پرسپولیس هم قسم‌شده بودند خیلی چیز‌ها را ثابت کنند.

چه چیز‌هایی را؟
شما می‌بینید و می‌دانید چه می‌گویم. متأسفانه فضای فوتبال و حتی برخی برنامه‌های تلویزیونی خاله‌زنکی شده است. واقعاً این رفتار‌ها و گفتار‌ها جای تعجب دارد.

منظورت صحبت‌های اخیر امیراحمدی در خصوص قهرمانی پرسپولیس است؟
من نمی‌خواستم در این رابطه حرف بزنم، اما وظیفه خودم می‌دانم بگویم برخی از این مجریان تلویزیونی تلاش می‌کنند معروف‌تر شوند.

نگفتی منظورت امیراحمدی است؟
من کلی گفتم. باز هم متأسفانه اغلب این دوستان یا همگی غیرورزشی هستند. مجریان یا گزارشگران ورزشی تلویزیون به هر حال بیشتر مراقب این‌گونه صحبت‌های خود هستند ولی برخی مجریان غیرورزشی به هر کاری دست می‌زنند که خود را مطرح کنند. فوتبال عرصه‌ای است که راحت‌تردیده می‌شود. شما در فوتبال آب بخوری دیده می‌شوی و آقایان هم این موضوع را خوب می‌دانند.

چاره چیست؟
من چه بگویم؟!

به عنوان یک هوادار پرسپولیس؟
مدیران سیما باید برخورد کنند. تلویزیون یک رسانه ملی است و صفحه شخصی آقایان نیست که هر آنچه به ذهن‌شان می‌رسد بدون فکر کردن به زبان بیاورند. من نمی‌دانم همین آقای مجری آن حرف‌ها می‌زند و فردایش در تلویزیون دوباره برنامه اجرا می‌کند!

بگذریم! امید عالیشاه به عنوان کاپیتان دوم امروز پرسپولیس دلیل اصلی موفقیت و پوکر این تیم را چه می‌داند؟
ضرب‌المثل‌های ایرانی هر کدام یک دنیا درس و آموزنده است. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود… مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. کار کردن، زحمت کشیدن و عرق ریختن نتیجه اش همین می‌شود که می‌بینید. متأسفانه برخی صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که خنده‌دار و بی‌منطق است. شانس شاید یک بار در خانه آدم را بزند، اما ۴ قهرمانی متوالی و پی درپی دیگر ربطی به شانس ندارد.

گل‌محمدی می‌گوید این تیم پرسپولیس شخصیت قهرمان شدن دارد.
به هر صورت آقایحیی مربی باتجربه‌ای است. او در تیم‌های مختلفی از شمال، مرکز، شمال‌غرب کشور و… کار کرده است. تجارب خوبی دارد و خوب می‌داند این پرسپولیس چه پتانسیلی دارد. ما با شایستگی قهرمان شدیم، اما متأسفانه احترام ندیدیم!

از چه کسی یا کسانی؟
شما دیدید یک تیم یا شخصی قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگوید؟ چه اشکالی داشت دوستان به جای لطیفه ساختن یا جوک تعریف کردن احترام بیشتری به تیم قهرمان می‌گذاشتند. مهم نیست و ما هم دنبال تبریک آقایان نیستیم، اما برخی صحبت‌ها واقعاً بچگانه است.

شوخی‌های برخی پیشکسوتان استقلال را می‌گویی؟
نه، نمی‌خواهم صحبت دیگری انجام دهم. در مجموع رفتار خوبی با پوکر پرسپولیس نشد.

بسیار خوب، شما شنبه هفته آینده در قائمشهر با نساجی بازی دارید. آیا تو هم پیراهن این تیم را پوشیدی؟
نیم‌فصل در خدمت نساجی مازندران و شاگرد آقا نادر دست‌نشان بودم.

پس جلوی تیم سابقت انگیزه داری؟
من در چند تیم بازی کردم. اهل ساری هستم و مثل همه مازندرانی‌ها تیم نساجی را دوست دارم، اما در حال حاضر عضو تیم پرسپولیس هستم. به پرسپولیس عشق می‌ورزم و تلاش می‌کنم شنبه تیم خودم برنده شود.

ولی گفته می‌شود شاید پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر دیگر انگیزه‌ای برای رقابت در ادامه فصل نداشته باشد؟
پرسپولیس تحت هر شرایطی پرسپولیس است و از باخت و ناکامی بیزار. برای ما فرقی نمی‌کند جلوی تیم دوم و سوم جدول بازی می‌کنیم یا قعر جدول و همیشه برای برد به میدان می‌رویم. در دیدار با نساجی مازندران هم با همین دیدگاه وارد زمین خواهیم شد.

در حال حاضر چند مازندرانی در پرسپولیس بازی می‌کنند؟
شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، مهدی عبدی و خودم.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از بازیکنان مازندرانی به پرسپولیس آمدند و فکر می‌کنم این موضوع از زمان مدیریت محمد رویانیان شدت گرفت.
بیشتر مازندرانی‌ها طرفدار پرسپولیس هستند. قطعاً استقلال هم طرفداران زیادی در استان‌های مختلف و مازندران دارد ولی در استان ما اغلب رنگ قرمز را دوست دارند. به همین خاطر شاید تمایل برای پرسپولیسی شدن بیشتر باشد. هر چند استقلال هم در حال حاضر چند بازیکن خوب مازندرانی دارد.

حالا قرار است برابر نساجی مازندران فیکس باشی؟
این سؤال را باید آقایحیی پاسخ دهد. من یک بازیکن هستم و وظیفه‌ام فقط و فقط خوب تمرین کردن است. اینکه چه کسی فیکس بازی می‌کند یا بازی نمی‌کند برعهده سرمربی است و من بازیکن هم باید تابع باشم.

سؤال آخر اینکه نتیجه بازی نساجی مازندران و پرسپولیس را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
واقعاً پیش‌بینی نتیجه این بازی خیلی سخت است. نساجی اوج گرفته و تیم خطرناکی است و ما هم پرسپولیس هستیم. امیدوارم بازی جذابی شود و برنده آن هم ما باشیم!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)